اخبار

گفتگو با حجت الاسلام حبیبیان مسئول اداره پاسخگویی تلفنی و پیامک
حبیبیان گفت: در این دوره تلاش شد در گروهای مختلف پاسخگویی افزایش ظرفیت ایجاد شود تا به حجم بالای تماس‌ها پاسخ داده شود.
حجت الاسلام حبیبیان

گفتگو با حجت الاسلام روح الله حبیبیان مسئول اداره پاسخگویی تلفنی و پیامک مرکز ملی

افزایش ظرفیت پاسخگویی در بخش تلفنی، پیامک و صندوق صوتی در ماه مبارک رمضان و عید نوروز

حجت‌الاسلام روح‌الله حبیبیان، مسئول اداره پاسخگویی تلفنی و پیامک مرکز ملی، در گفت‌وگویی اختصاصی جزئیات فعالیت‌های این مجموعه را تشریح کرد.

حجت الاسلام حبیبیان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک سال نو، درباره خدمات ارائه‌شده در این ایام گفت: ساعات کاری پاسخگویی تلفنی  با شماره 096400 در این ایام از ۸ صبح تا ۱۰ شب (به جز جمعه‌ها) تعیین شده است، در حالی که در روزهای عادی، این مرکز تا ساعت ۸ شب فعالیت می‌کند.

ایشان با اشاره به افزایش چشمگیر مراجعات مردم در ماه رمضان و ایام نوروز گفت: در این دوره تلاش شد در گروهای مختلف پاسخگویی افزایش ظرفیت ایجاد شود تا به حجم بالای تماس‌ها پاسخ داده شود.

حبیبیان در ادامه با توجه به افزایش سه برابری ارسال سوال از طریق سامانه پیامکی مرکز تصریح کرد: این سامانه با شماره ۳۰۰۰۹۶۴۰ ویژه پاسخگویی به سوالات احکام شرعی، با میانگین ارسال جواب در  ۵ ساعت پاسخگوی کاربران گرامی می باشد.

مسئول بزرگترین بخش پاسخگویی به سوالات در مرکز اضافه کرد: صندوق صوتی نیز با  شماره ۰۹۶۴۰۰  (۲۴ ساعته، حتی در تعطیلات رسمی) فعال است. کاربران می‌توانند با مراجعه به این سامانه سوال خود را ثبت و حداکثر تا ۲۴ ساعت، با وارد کردن کد پیگیری، پاسخ را دریافت نمایند.

وی در پایان درباره مزیت سامانه صندوق صوتی اشاره کرد: این سیستم برای افرادی که در ساعات شلوغ تماس می‌گیرند یا سوالات طولانی‌تری دارند، بسیار کاربردی است.

گفتگو با حجت الاسلام جواد مرادی رئیس اداره پاسخگویی مکتوب و رسانه مرکز
در گفتگو با حجت الاسلام جواد مرادی رئیس اداره پاسخگویی مکتوب و رسانه، گزارشی از فعالیت های متنوع و پویای این اداره در ماه مبارک رمضان ارائه شد.

 در گفتگو با حجت الاسلام جواد مرادی رئیس اداره پاسخگویی مکتوب و رسانه، گزارشی از فعالیت های متنوع و پویای این اداره در ماه مبارک رمضان ارائه شد.

حجت الاسلام مرادی در توضیح فعالیت بخش های مختلف این اداره گفت: در این ماه پر برکت، آثار رسانه‌ای متنوعی از جمله موشن‌گرافی، کلیپ مذهبی به خصوص کلیپ احکام مسافر، پادکست‌های انگیزشی، عکس‌نوشته‌های زیبا با محتوای علمی و کتاب‌هایی با محتوای غنی تولید و به منظور ارتقاء سطح دانش و آگاهی عمومی در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

 ایشان هدف از تولید محتوای در قالب های متنوع را، آشنایی مخاطبین با ذائقه های مختلف با معارف قرآن و مسائل و احکام مربوط به ماه رمضان و شخصیت‌هایی دینی مذهبی برشمرد.

رئیس بخش رسانه مرکز ملی در ادامه اضافه کرد: مرکز ملی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، ارتقای کیفیت آگاهی‌های مذهبی جامعه و فهم عمیق متون دینی اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان "ماه بندگی" کرد که این اقدام با استقبال خوب کاربران همراه شد.

ایشان همچنین در توضیح دیگر فعالیت های بخش مکتوب و رسانه، به کتابخانه مجازی مرکز اشاره کرد و گفت: بخش مکتوب مرکز با توجه به رصد شبهات، اقدام به پاسخگویی به سوالات و شبهات پرتکرار در قالب کتاب الکترونیک کرده است و توصیه می شود کاربران محترم برای دریافت این کتاب ها به بخش کتابخانه در برنامه کاربردی پاسخگو مراجعه نمایند: 

 اپلیکیشن پاسخگو: mmps.ir/app

مرادی در پایان اضافه کرد: کاربران فضای مجازی می توانند برای دریافت تولیدات رسانه ای مرکز به سایت مرکز ملی به نشانی pasokhgoo.ir یا صفحه مرکز ملی پاسخگویی در آپارت به نشانی aparat.com/pasokhgoo و پیام رسان های منسوب به مرکز به نشانی pasokhgoo@ مراجعه نمایند.

در گفتگو با حجت‌الاسلام پورمدنی رئیس اداره پاسخگویی فضای مجازی مطرح شد
افزایش تعداد کارشناس پاسخگو در گروه های مختلف و  پاسخگویی ۲۴ ساعته در بخش آنلاین و تسریع در پاسخگویی آفلاین با میانگین 5 ساعت

در گفتگو با حجت‌الاسلام محمدمهدی پورمدنی رئیس اداره پاسخگویی فضای مجازی تشریح شد.
پاسخگویی این بخش در ماه مبارک رمضان و عید نوروز طبق روال هر سال حتی در تعطیلات رسمی فعال می باشد.
پورمدنی با اشاره به افزایش تعداد کارشناس در گروه های مختلف پاسخگویی با توجه به افزایش مراجعه کاربران و  پاسخگویی ۲۴ ساعته در بخش «آنلاین» گفت: بنای مرکز همواره به تسریع در ارسال پاسخ بوده و میانگین پاسخگویی در بخش «آفلاین» پنج ساعت است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی پورمدنی در توضیح فعالیت بخش‌های مختلف این اداره در سال 1403گفت:
در سال 1403 تلاش کردیم تا با به روزرسانی سامانه‌های پاسخگویی خدمات بهتری را به مخاطبین ارائه کنیم. رونمایی از سامانه پاسخگویی هوشمند(دین‌دان) از مهمترین این اقدامات بود که در میانه سال رونمایی شد. پاسخگویی هوشمند در سامانه دین‌دان که مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می شود با اتکا بر داده های بانک‌های پاسخگویی مرکز ملی پاسخگویی است. بانک‌های پاسخگویی این مرکز به جهت تخصصی بودن و نیز مسئله محوری، ظرفیت بسیار خوبی را برای ارائه خدمات پاسخگویی مبتنی بر هوش مصنوعی را دارند.
او افزود: در حال حاضر نسخه آزمایشی این سامانه در وب سایت پاسخگو به آدرس my.pasokhgoo.ir در دسترس مخاطبین هست. تلاش می کنیم در ماه‌های ابتدایی سال 1404 این امکان به نسخه اپلیکیشن پاسخگو نیز اضافه گردد. 

وی افزود: محدودیت‌ در تعداد کارشناسان پاسخگو های و  و تقاضای بالای جامعه برای گفتگوی دینی، به ویژه در ایام پیک مثل ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز، از جمله مشکلاتی است که پاسخگویی فضای مجازی با آن مواجهیم. بخشی از از گلایه‌های مخاطبین ما نیز این است که همواره صف های پاسخگویی در سامانه پاسخگو شلوغ است. امیدواریم استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود فرایند پاسخگویی کمک کند تا مخاطبین زودتر به پاسخ سوالات خود دست پیدا کنند. پیشنهاد ما به مخاطبین این است که با توجه به ترافیک مراجعه کاربران به سامانه های پاسخگویی آنلاین و آفلاین درایامی نظیر ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، در صورت تمایل سوالات را از دین دان بپرسند. البته در سوالات فقه و احکام علی رغم این که هوش مصنوعی پاسخگویی قابل قبولی دارد اما به جهت این که در برخی از نکات ظریف فقهی احتمال خطا وجود دارد، پیشنهاد می کنیم سوال خود را از کارشناسان در بخش های آنلاین یا آفلاین نیز سوال کنند تا در عمل به وظیفه شرعی‌شان خللی وارد نشود. 
رئیس اداره پاسخگویی فضای مجازی گفت: استفاده از فناوری هوش مصنوعی در پاسخگویی به سوالات دینی منحصر به پاسخگویی هوشمند نیست. بلکه مقسم هوشمند و مشابهت‌یاب هوشمند از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی در فرایند پاسخگویی به سوالات دینی است که در اداره پاسخگویی فضای مجازی از آنها استفاده می‌شود و فرایند پاسخگویی را تسریع می بخشد.
رئیس اداره پاسخگویی فضای مجازی درباره راه‌های ارتباطی کاربران  گفت: پاسخگویی فضای مجازی مرکز در سامانه جامع خدمات پاسخگو متمرکز شده و پرسشگران می توانند از طریق برنامه کاربردی پاسخگو _که آدرس آن در ادامه می آيد_ پرسش خود را مطرح و پاسخ خود را به دو صورت آنلاین و آفلاین دریافت نمایند.
⬅️ اپلیکیشن پاسخگو: mmps.ir/app
⬅️ وب‌ پاسخگو: my.pasokhgoo.ir

رئیس اداره پاسخگویی فضای مجازی در پایان اضافه کرد: این قابلیت نیز فراهم شده کاربران خارج از سامانه پاسخگو و به صورت آفلاین از طریق ربات های زیر پرسش خود را برای پاسخگویی ارسال نمایند:
⬅️ ربات تلگرام : t.me/pasokhgoo_ir_bot
⬅️ ربات بله : ble.ir/pasokhgoo_ir_bot

کتاب الکترونیکی نور قم

بخش مکتوب و رسانه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، کتاب الکترونیکی به دو صورت متنی و صوتی به مناسب میلاد حضرت معصومه و روز دختر با عنوان «نور قم» منتشر کرد.

در این کتاب به پنج پرسش پربسامد که درباره حضرت معصومه سلام الله علیها به مرکز ملی رسیده پاسخ داده شده است.

 در این کتاب به پرسش های: "جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها، پاداش زیارت حضرت، القاب حضرت، مفهوم سنجی روایت دختران حسنه اند و جایگاه دختران در روایات"  پاسخ داده شده است.

لینک دانلود کتاب: https://mmps.ir/LqIds

پاسخگویی دانش آموزی

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، در این جلسه که  به صورت حضوری در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی مجموعه برگزار گردید، به پرسش های دانش آموزان نمونه دولتی دوره متوسطه دوم در گروه های تخصصی (فقه و احکام، تاریخ و سیره، اخلاق و تربیت، سیاسی اجتماعی، کلام و اعتقادات و مشاوره و روانشناسی) پاسخ داده شد.

در ابتدای این جلسه  حجت الاسلام والمسلمین پورمدنی، رئیس اداره پاسخگویی فضای مجازی مرکز ملی به معرفی بخش های مختلف مرکز پرداخت. 

پس از این سخنرانی، دانش‌آموزان طبق تخصص کارشناسان مجموعه، با تشکیل حلقه‌های خودجوش پرسش و پاسخ، به بیان سوالات و نظرات خود با کارشناسان مرکز ملی پرداخته و پاسخ‌های کارشناسان را شنیده و به بحث گذاشتند.

از نکات قابل تامل و تکراری در این جلسه، عدم شناخت دانش‌آموزان نسبت به بسترهای ارتباطی برای پرسش و گفتگو با کارشناسان مجموعه‌های حوزوی و ایجاد اقبال چشمگیر به این امر، بعد از بحث و گفتگو با کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی بود که بعد از برگزاری این جلسه  و بر اساس نظرسنجی از برخی از آنان، دانش آموزان مایل به حضور کارشناسان مرکز در مدارس سمپاد به صورت مستمر بودند.

حضور مرکز ملی پاسخگویی در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب نهران
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی "مسئول غرفه این مرکز در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران" تصریح کرد: مركز ملي پاسخ گويي به سوالات ديني ني

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی، مجتبی احمدنژاد "مسئول غرفه این مرکز در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران" تصریح کرد: مركز ملي پاسخ گويي به سوالات ديني نيز با حضور روزانه پنج نفر از كارشناسان اين مركز به صورت تخصصي پاسخ گوي سوالات، شبهات و مشاوره ديني به بازديد كنندگان بوده است.

مجتبی احمدنژاد با بیان این‌که همه روزه کارشناس روحانی متخصص در غرفه مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی حضور دارند و پاسخگوی سوالات مردم هستند، اظهار داشت: گروه‌های اعتقادات، احکام، اخلاق و خانواده، تاریخ اسلام و مشاوره روان‌شناسی در این غرفه فعال هستند و کارشناسان هر گروه (که علاوه بر فارغ التحصیل بودن سطوح حوزوی، حداقل مدرک کارشناسی ارشد این رشته‌ها را دارند) به صورت تخصصی به سوالات پاسخ می‌دهند.
وی در پاسخ به این سوال که چه پرسش‌هایی بیشتر مطرح می‌شود، توضیح داد: یشترین سؤالات چند روز اخیر در نمایشگاه: آشنایی قبل ازدواج، فلسفه حجاب، حجاب اجباری، توبه، افسردگی، تربیت فرزند، احکام مسافر،  رفراندوم، کارآمدی نظام، حکومت دینی، تربیت کودک، مهارت های همسرداری، آموزش موسیقی، خمس و تقلید بوده است.
احمدنژاد اضافه کرد: سوالاتی درباره تاریخ اسلام، زرتشت، کوروش، ایران باستان، ایران و  اسلام، فمنیست، تناسخ، سحر و  جادو و جهان موازی نیز جزو پرسش های پربسامد این روزها بوده است.

این کارشناس مذهبی که در سال های گذشته به صورت منظم و مستمر مدیریت غرفه مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی را به عهده داشته، درباره دشواری‌های ماموریت همکارانش گفت: همکاران مرکز به حسب وظیفه همه روزه ساعت ۷ صبح از قم به سمت تهران برای حضور در نمایشگاه حرکت و تا ساعت ۲۰ آماده پاسخگویی می باشند.

ایشان با اعلام این خبر که مرکز ملی روزانه از طریق تلفن و فضای مجازی حداقل به ۱۰ هزار سوال پاسخ می دهد بیان کرد: با توجه به درخواست پرسشگران برای پاسخگویی چهره به چهره وعده ما برای این عزیزان حضور در نمایشگاه قرآن، نمایشگاه کتاب و متروی تهران می باشد.

احمدنژاد اظهار داشت: هموطنان عزیز می توانند جهت دریافت لینک را های ارتباطی با مرکز ملی عدد ۱ را به شماره ۳۰۰۰۹۶۴۰۰۰ ارسال کنند و در جریان مسیرهای پاسخگویی قرار گیرند.

گامی دیگر در حضور فعال مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در عرصه مجازی
همگام با انتشار محتواهای تولیدی این مرکز در سکوهای مجازی ایرانی، گروه پاسخگویی فضای مجازی، صفحه مرکز در در شبکه اجتماعی ویسگون نیز فعال کرده و محتواها در این سک

همگام با انتشار محتواهای تولیدی این مرکز در سکوهای مجازی ایرانی، گروه پاسخگویی فضای مجازی، صفحه مرکز در در شبکه اجتماعی ویسگون نیز فعال کرده و محتواها در این سکوی مجازی نیز منتشر می گردند.

✳️ مخاطبان گرامی می توانند برای مشاهده و بازنشر محتواهای منتشر شده  درشبکه اجتماعی ویسگون به آیدی مرکز pasokhgoo@ مراجعه نمایند و یا برای عضویت و دنبال کردن صفحه مرکز در شبکه اجتماعی ویسگون روی لینک زیر کلیک کنند. 
mmps.ir/wisgoon
 

مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی منتشر کرد:
به همت کارشناسان فقه مرکز ملی پاسخگویی، ۴۶ کلیپ با موضوع احکام ضروری روزه داران، توسط بخش رسانه تدوین و انتشار یافت.
احکام روزه

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، 46 کلیپ با موضوع احکام ماه رمضان توسط بخش رسانه تولید و انتشار یافت.

علاقمندان می توانند جهت استفاده و نشر این کلیپ ها به سایت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی به نشانی https://pasokhgoo.ir/video  مراجعه نمایید.

مسائل پاسخ داده شده به احکام ماه مبارک رمضان به شرح ذیل است:

زمان نیت روزه

https://pasokhgoo.ir/node/98625

حکم نیت نکردن عمدی روزه

https://pasokhgoo.ir/node/98626

حکم روزه یوم الشک

https://pasokhgoo.ir/node/98627

فراموش کردن نیت روزه

https://pasokhgoo.ir/node/98628

حکم برگشت از نیت روزه

https://pasokhgoo.ir/node/98629

تاثیر قضا شدن نماز صبح بر روزه

https://pasokhgoo.ir/node/98630

حکم خوردن سحری

https://pasokhgoo.ir/node/98631

حکم جویدن آدامس برای روزه دار

https://pasokhgoo.ir/node/98632

حکم مزه کردن غذا در حال روزه

https://pasokhgoo.ir/node/98633

حکم باقی ماندن مزه غذا بر روزه

https://pasokhgoo.ir/node/98634

تصور غذا و بلعیدن آب دهان برای روزه دار

https://pasokhgoo.ir/node/98635

حکم بلعیدن خلط سرو سینه برای روزه دار

https://pasokhgoo.ir/node/98636

حکم خلال دندان برای روزه دار

https://pasokhgoo.ir/node/98637

حکم مسواک در حال روزه

https://pasokhgoo.ir/node/98638

مزه خمیر دندان برای روزه دار

https://pasokhgoo.ir/node/98639

حکم سرمه کشیدن روزه دار

https://pasokhgoo.ir/node/98640

حکم آرایش کردن روزه دار

https://pasokhgoo.ir/node/98641

مصرف قرص و دارو بدون آب، برای روزه دار

https://pasokhgoo.ir/node/98642

حکم قرص زیرزبانی برای روزه دار

https://pasokhgoo.ir/node/98643

حکم آمپول تقویتی برای روزه دار

https://pasokhgoo.ir/node/98644

حکم آمپول بی حسی برای روزه دار

https://pasokhgoo.ir/node/98645

حکم تزریق واکسن در روزه

https://pasokhgoo.ir/node/98646

حکم سرم برای روزه دار

https://pasokhgoo.ir/node/98647

حکم رجوع به مرجع دیگر در احتیاط واجب

https://pasokhgoo.ir/node/98648

باقی ماندن بر فتوای مرجع مرحوم، مطابق با فتوای ایشان

https://pasokhgoo.ir/node/98649

حکم تزریق خون برای روزه دار

https://pasokhgoo.ir/node/98650

حکم اهدای خون در روزه داری

https://pasokhgoo.ir/node/98651

حکم قطره چکاندن در چشم و گوش

https://pasokhgoo.ir/node/98652

حکم جماع در روزه داری

https://pasokhgoo.ir/node/98654

حکم احتمال احتلام در خواب در حال روزه داری

https://pasokhgoo.ir/node/98655

دیدن تصاویر مستهجن و باطل شدن روزه

https://pasokhgoo.ir/node/98656

بقای عمدی بر جنابت تا اذان صبح

https://pasokhgoo.ir/node/98657

فراموشی غسل جنابت و روزه داری

https://pasokhgoo.ir/node/98658

ندانستن حکم باقی ماندن بر جنابت تا اذان صبح

https://pasokhgoo.ir/node/98659

حکم مسح میت برای روزه دار

https://pasokhgoo.ir/node/98660

حکم فرو بردن سر در آب برای روزه دار

https://pasokhgoo.ir/node/98662

حکم دروغ بستن به خدا و ائمه علیهم السلام در روزه داری

https://pasokhgoo.ir/node/98663

حکم دود سیگار در روزه

https://pasokhgoo.ir/node/98664

حکم روزه در صورت ادامه مریضی تا ماه رمضان آینده

https://pasokhgoo.ir/node/98665

حکم روزۀ زنان شیرده یا باردار

https://pasokhgoo.ir/node/98666

حکم سفر برای فرار از روزه

https://pasokhgoo.ir/node/98667

حکم اسپری تنفسی برای روزه دار

https://pasokhgoo.ir/node/98668

حکم بوییدن گل و استعمال عطرو ادکلان

https://pasokhgoo.ir/node/98669

حکم رنگ کردن و حنا زدن مو در روزه داری

https://pasokhgoo.ir/node/98670

حجت الاسلام علی مخدوم، رییس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز در نیمه شعبان سال 86 به خبرنگار شبستان گفت: اولین مرکز پاسخگویی...

رییس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 20 درصد از سوالات ارسالی به این مرکز را مربوط به مباحث مهدوی دانست.
حجت الاسلام علی مخدوم، رییس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز در نیمه شعبان سال 86 به خبرنگار شبستان گفت: اولین مرکز پاسخگویی به سوالات دینی پس از انقلاب اسلامی مربوط به دفتر تبلیغات اسلامی است که سوالات دینی را به صورت تلفنی کتبی و یا اینترنتی پاسخ می دهد.

 

رییس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 20 درصد از سوالات ارسالی به این مرکز را مربوط به مباحث مهدوی دانست. حجت الاسلام علی مخدوم، رییس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز در نیمه شعبان سال 86 به خبرنگار شبستان گفت: اولین مرکز پاسخگویی به سوالات دینی پس از انقلاب اسلامی مربوط به دفتر تبلیغات اسلامی است که سوالات دینی را به صورت تلفنی کتبی و یا اینترنتی پاسخ می دهد. وی پاسخ به سوالات مهدوی را در حوزه وظایف گروه کلام مرکز خواند و گفت: 15 تا 20 درصد از کل تماس هایی که با مرکز گرفته می شود و دوباره مباحث اعتقادی و مباحث مربوط به امامت و مهدویت است و موضوعی که پرسشگران بیشتر با آن درگیر هستند مربوط به مباحث خرافی و فرقه های انحرافی است. وی درباره میزان سوالات رسیده به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی اظهار کرد: به طور متوسط روزانه 5500 و ماهیانه 14 هزار تماس با مرکز گرفته می شود و مردم در قالب این تماس ها موضوعات، شبهات و سوالات مختلف دینی را از کارشناسان می پرسند. وی سطح تحصیلات کارشناسی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی را کارشناسی ارشد و بالاتر از آن دانست و بیان کرد: کارشناسان مرکز با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در گروه های علوم قرآنی، حدیث، مباحث اعتقادی و کلام، ادیان و مذاهب، فلسفه، عرفان، اخلاق، تاریخ اسلام و احکام و مشاوره روانشناسی سوالات مردم را پاسخگو هستند. حجت الاسلام مخدوم درباره نحوه پاسخگویی به سوالات دینی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توان از طریق شماره 096400 تماس حاصل کرده و جواب سوال خود را دریافت کنند و یا سوالات خود را به صندوق پستی 371851197 ارسال و جواب خود را حداکثر تا 20 روز بعد بگیرند. وی پاسخگوی آن لاین را یکی دیگر از راه های ارتباط با مرکز دانست و گفت: سایت اینترنتی www.pasokhgoo.ir آماده دریافت سوالات و شبهات و ارایه پاسخ به آنها است به زودی تا پیش از ماه رمضان چت روم هایی نیز برای ارتباط مستقیم کارشناسان با پرسشگران برقرار می شود.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی عنوان کرد
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از افزایش ظرفیت کارشناسان پاسخگو و همچنین افزایش ساعات پاسخگویی در این مرکز خبر داد.
پاسخگویی 24 ساعته مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز

 

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر اصغری رئیس مرکز ملی پاسخگویی، فعالیت های این مرکز را در ماه مبارک رمضان تشریح کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) با بیان تجربه سال های گذشته فعالیت مرکز ملی در ماه مبارک رمضان و استقبال چشمگیر کاربران گرامی و بالا رفتن حجم تقاضای مردمی در خصوص پرسش های دینی در ایام ماه مبارک رمضان، برنامه های پاسخگویی ماه مبارک امسال که با عید نوروز نیز تلاقی کرده است را تشریح کرد.
وی زمینه های پاسخگویی کارشناسان مرکز ملی را در بخش‌های تخصصی قرآن، حدیث، احکام، اخلاق، عقاید، تاریخ، مشاوره و روانشناسی و سیاسی اجتماعی عنوان کرد. 
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی ضمن برشمردن راه های ارتباطی با مرکز، ساعات کاری بخش های مختلف پاسخگویی در ماه مبارک رمضان را توضیح داد. پاسخگویی تلفنی مرکز با شماره تلفن سراسری 096400 از ساعت 8 الی 22 پاسخگوی مراجعین محترم خواهد بود. صندوق صوتی مرکز نیز به صورت 24 ساعته آماده دریافت سؤالات مردم عزیز می باشد.
همچنین کاربران گرامی می توانند سؤالات احکام شرعی خود را به صورت پیامکی و با ذکر مرجع تقلید خود، با شماره 30009640 مطرح کنند که حداکثر ظرف 5 ساعت پاسخ سؤال برای ایشان ارسال خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر اصغری یکی دیگر از راه های ارتباطی با مرکز را ارتباط از طریق فضای مجازی عنوان کرد و گفت: پاسخگویی فضای مجازی مرکز، در سامانه جامع خدمات پاسخگو متمرکز شده که از طریق نرم افزار تلفن همراه و همچنین وبگاه مرکز ملی به آدرس زیر در دسترس می باشد:

اپلیکیشن پاسخگو:  http://mmps.ir/app

وب‌ پاسخگو: https://my.pasokhgoo.ir

همچنین امکان پاسخگویی متنی آفلاین و دسترسی به بانک سوالات و نرم افزارهای مرکز از طریق نرم افزار پاسخگو فراهم می‌باشد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر اصغری در پایان با آرزوی قبولی طاعات در این ماه شریف برای عموم مردم عزیز گفت: تمام تلاش همکاران و کارشناسان این مرکز این است که در این ایام بتوانیم به بهترین وجه پاسخگوی سؤالات و تماس های هموطنان عزیز باشیم ولی به دلیل محدودیت امکانات و شرایط پاسخگویی و همچنین حجم بالای تماس های مردمی پیشاپیش از انتظار پرسشگران در طرح سؤال و دریافت پاسخ عذرخواهی می کنیم.
 

صفحه‌ها