آرشیو سوالات
|
آیۀ «لا إکراه فی الدین» با جهاد اسلامی تعارض ندارد، زیرا جهاد برای تحمیل ایمان نیست، بلکه برای دفاع، رفع موانع دعوت و فراهمکردن فضای ایمان آزاد تشریع شده است. تاریخ انتشار: ۱۷ آذر/ ۱۴۰۴ |
|
مدارا و مهلتدادن به بدهکار ناتوان، در روایات صدقهای پرفضیلت و نجاتبخش دانسته شده که ثوابهای بزرگ دنیوی و اخروی دارد و نشانهٔ ایمان و کرامت انسانی است. تاریخ انتشار: ۱۷ آذر/ ۱۴۰۴ |
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر/ ۱۴۰۴ |
|
با وجود فشار گسترده «ناتوی اطلاعاتی»، نهادهای امنیتی ایران در مقابله با شبکههای جاسوسی موفق بودهاند و بزرگنماییِ نفوذ، بیشتر بخشی از جنگ ادراکی دشمن است. تاریخ انتشار: ۱۷ آذر/ ۱۴۰۴ |
|
شهادت امام جواد (ع) نتیجهٔ توطئهٔ سیاسی معتصم عباسی و دستگاه خلافت بود که با نقشآفرینی امالفضل و عوامل درباری، از نفوذ علمی و محبوبیت ایشان بیم داشتند. تاریخ انتشار: ۱۷ آذر/ ۱۴۰۴ |
|
بدقولی و تأخیر در پرداخت بدهی اعتماد و اعتبار فرد را نابود کرده و در نظام عادلانه عالم زیان آن به خودِ او بازمیگردد. تاریخ انتشار: ۱۵ آذر/ ۱۴۰۴ |
|
قرآن رابطه با بیگانگان را وابسته به رفتار آنان میداند؛ پس اگر دشمنی نکنند رابطه مجاز است، اما در صورت رفتار خصمانه، ارتباط و دوستی با آنان ممنوع است. تاریخ انتشار: ۱۰ آذر/ ۱۴۰۴ |
|
روایات اسلامی نشان میدهند که کتمان عبادت برای حفظ اخلاص و اظهار آن برای اهداف اجتماعی هر دو معتبرند و با توجه به نیت و شرایط، تعارض ظاهری میانشان قابل جمع است. تاریخ انتشار: ۱۰ آذر/ ۱۴۰۴ |
|
چاکراها در معنویتهای نوظهور بهعنوان مراکز انرژی برگرفته از آیینهای هندویی معرفی میشوندو با مانتراها برای ایجاد تجربههایی مثل سفر آسترال ترویج میگردند تاریخ انتشار: ۷ آذر/ ۱۴۰۴ |
|
مکانیسم ماشه اثر متوسط دارد؛ فشار اقتصادی و تورمی ایجاد میکند اما حمایت چین و روسیه و تعاملات شرق بخشی از آن را خنثی میسازد. تاریخ انتشار: ۳ آذر/ ۱۴۰۴ |















