خودارضائی ودرمان ان

با عرض سلام خدمت كارشناسان محترم. بنده چند سوال از خدمت شما داشتم . 1 - آيا عوارض ناشي از خودارضايي با درمان بهبود مي يابد؟ 2 - اگر پاسخ اين سوال مثبت است اين بهبودي كامل است يا جزئي و با چه درماني حاصل مي شود "درمان موقت يا درمان دائم كه همان ازدواج است" ؟ باتشكر

پاسخ:
قطعاً ترک کامل خودارضایی مهمترین عامل در رفع عوارض آن می باشد بسته به نوع و شدت عوارض با ترک کامل این عوارض مرتفع می گردند و این بهبودی در بسیار موارد جزیی نیست و بسیار چشمگیر است درمان دایم متوقف بر ازدواج نیست و هر پسر مجردی می تواند به درمان دایم نایل آید.

خانمی که سالها به استمنا مبتلا ست ومی خواد ترک کنه چی کار کنه اما واقعا نمی تونه بارها سعی کرده

پاسخ:
بهتر بود اطلاعات بیشتری در مورد خودتان و این که آیا تا به اکنون ازدواج نموده اید یا نه؟ و نیز کارهایی که تا به حال برای ترک خودارضایی انجام داده اید، در اختیار ما قرار می دادید تا ما با بررسی همه جوانب، بهتر شما را راهنمایی می کردیم و راهکارهای متناسب تان را ارائه می دادیم. اگر چنانچه تاریخ تولدتان درست ثبت شده باشد یعنی این که شما متولد 1356 باشید، طبیعتاً باید تا به این سن ازدواج نموده باشید که اگر این گونه باشد، خودارضایی تان مسئله ساز و کاملاً غیر طبیعی خواهد بود که نیاز به درمان جدی و احیاناً بررسی رابطه شما با همسرتان دارد، اما اگر ازدواج نکرده باشید، اگر چه ممکن است بخشی از عامل خودارضایی تان ناشی از فشاری باشد که از ناحیه نداشتن همسر و عدم ارضایی صحیح نیازهای غریزی و جنسی بوده باشد ولی تا به این مقدار هم آسیب زا خواهد بود و سلامت جسمی و روحی و روانی انسان را به خطر می اندازد و بایستی ترک شود.
یکی از آسیب های خودارضایی خصوصاً در مواقعی که به صورت عادت در آمده باشد، ضعف و سستی اراده و از بین رفتن اعتماد به نفس و عزت نفس است. به همین جهت، بهترین درمان برای ترک خودارضایی، تقویت اراده و افزایش اعتماد به نفس است. این کار ابتدا با تلقین مثبت و پرهیز از منفی بافی و خودداری از به کار بردن واژگان و جملاتی مثل: نمی شود، نمی توانم، چند با امتحان کردم و شکست خوردم، آب از سر ما گذشته و از این قبیل جملات منفی است. اعتقاد بر آن كه اگر انسان «بخواهد و اراده كند» هر كار ممكني را مي‌تواند محقق سازد و هر عادت زشتي را مي‌تواند از خود دور كند و به يك انسان متعادل و دوست داشتني مبدل گردد، یک اصل بسیار مهم در تقویت اراده می باشد که شما بایستی در خود نهادینه کنید. همواره به خود اين گونه تلقين كنيد كه اراده ترک خودارضایی را داريد و شكست مفهومي ندارد. تلقين در ترك عادات نامطلوب و غلبه بر خودارضايي مؤثر است.
در ضمن راهکارهای دیگر بسیاری برای کنترل غریزه جنسی و ترک خودارضایی وجود دارد که شما می توانید آنها را در سایت پاسخگو و دیگر سایت های مرتبط مشاهده کنید و متناسب با خود آنها را بکار ببرید به یقین اگر اراده خود را تقویت کنید و در این راه تلاش و کوشش مضاعف به کار ببرید، خواهی توانست مشکل خودارضایی خود را حل کنید و به صورت کامل آن را ترک کرده و غریزه جنسی را کنترل و آن را به صورت صحیح مدریت کنید.
در نهایت اگر راهکارهای خودارضایی افاقه نکرد و موثر نیفتاد در این صورت حضوراً به مشاور و روانشناس با تخصص سکس تراپی مراجعه کنید و راهکارهای درمانی را به صورت تخصصی تر تمرین کرده به کار ببرید و در مرحله بعد جهت دارو درمانی به روانپزشک مراجعه کنید. امروزه برای رهایی از فشار شهوت جنسی از رژیم غذایی گرفته تا داروهای مختلف گیاهی و شیمیایی و تزریق هورمون وجود دارد که می توانید زیر نظر متخصصن آنها را به کار ببرید و استفاده کنید.

مطلب ارسالی شما بعد تایید مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد.

سلام من پسری 18 ساله هستم وتازه فهمیدم که عمل استمنا حرام است وچه ضرر هایی دارد.ومتاسفانه بعد از آن سه چهار بار دیگه این کار را انجام دادم. من از حدود 16 سالگی این عمل زشت را انجام میدادم .سوالم این است که اگر العان دست از این عمل زشت بکشم آیا خدا مرا می بخشد وآیا بعد از مدتی همه چیز به حالت عادی بر می گردد و بعدا در زندگی مشترک مشکلی پیدا نخواهم کرد؟ خیلی متشکرم

پاسخ:
تحسین و تمجید می کنیم این ارادۀ قوی شما را و به جهت این تصمیم، سزاوار هزار آفرین هستید.
از این که در فکر حفظ خود از گناه هستید نیز خوشحالیم و شما را تحسین می کنیم.

اگر توبه نمایید و دیگر این کار را انجام ندهید حتماً خدا شما را می بخشد و عفو و رحمت او شامل حالتان خواهد شد اگر با نفس خود مقابله و مبارزه نمایید به مرور زمان به حالت عادی برمی گردید و ان شاءالله مشکلی در زندگی مشترکتان پیش نخواهد آمد.
راه مقابله با طغیان غریزه جنسی را در صورت فراهم نبودن زمینه ازدواج، عفت و یا خویشتنداری در امور جنسی است، قرآن مجیددر این مورد می فرماید: «آن ها که وسیله ازدواج ندارند، باید عفت پیشه کنند تا خداوند آنان را به فضلش بی نیاز کند». (2)
البته این امر، نیاز به تلاش بسیار دارد که در روایات به عنوان جهاد اکبر مطرح شده است.
در عین حال، برای کنترل بر غریزه جنسی در دوران مجردی به نکات ذیل توجه نمایید:
1. راندن افکار وسوسه انگیز: مشکل ترین مرحله رویارویی با انحراف جنسی، سالم سازی اندیشه و پرهیز از افکار شهوی است. امام علی (ع) می فرماید: «کسی که در باره گناه بسیار بیندیشد، سرانجام به آن کشیده خواهد شد». (3)
2. پر کردن اوقات فراغت با مطالعه، تفریح، مسافرت و غیره.
3. کنترل چشم: نگاه، راهبر دل و دام شیطان و بذر شهوت است. برای مهار غریزه جنسی، باید از دیدن آنچه میل جنسی را تحریک می کند، خودداری کرد. امام علی (ع) می فرماید: «بهترین عامل رو گردانی از شهوات، فروبستن چشم ها است». (4)
4. عدم آمیختگی زن و مرد: همنشینی زن و مرد و همسخن شدن و خلوت کردن با یکدیگر، زمینه لغزش را فراهم می کند.
5. کم خوری: یکی دیگر از راه های کنترل غریزه جنسی، دوری از پرخوری است. از این رو، در روایات اسلامی از روزه داری به عنوان عامل تعدیل غریزه جنسی یاد شده است.
پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «ای جوانان، هر یک از شما قدرت ازدواج دارد، ازدواج کند و اگر قدرت ندارد، روزه بگیرد؛ زیرا روزه گرفتن برای کنترل شهوت مفید است». (5)
6. یکی از راه های آرام کردن طوفان غریزه جنسی در انسان، ورزش و فعالیت بدنی است؛ زیرا ورزش مقدار فراوانی از انرژی های بدنی و فکری انسان را به خود اختصاص می دهد و از مسائل دیگر کم می کند.
7. آخرت گرایی: توجه به پاداش اخروی درباره کسانی که دامن خود را از گناه پاک داشته اند. امام علی (ع) می فرماید: «کسی که به بهشت علاقه دارد، خواهش های نفس و شهوات را فراموش کند». (6)
8. یاد مرگ: رسول خدا (ص) اصحاب خود را درباره مرگ بسیار سفارش می کرد و می فرمود: « مرگ را بسیار یاد کنید؛ زیرا یاد مرگ شکننده لذات نفسانی و مانع میان تو و شهوات است». (7)

پی نوشت ها:
1. مکارم الاخلاق، ص 100.
2. نور (24)، آیه 33.
3. غرر الحکم، ج 5، ص 321.
4. همان، ج 6، ص 164.
5. بحار الانوار، ج 100، ص 220.
6. نهج البلاغه، قصار 30.
7. بحار الانوار، ج 74، ص 388.

سلام من جوانی هستم 18 ساله مه به استمنا یا جلق مبتلا شده لطفا مرا هرچه راهنمایی کنید تا تز این گنهاه کبیره رهایی یابم لطفا اگر امکان دارد جواب آن را به من پیامک کنید شماره من 09158341597

پاسخ:
راهکارهای ترک خودارضایی، در سایت پاسخگو آمده است. می توانید با دیدی مثبت تر و خریدارانه تر، به اجرای با نشاط تک تک راهکارها بپردازید.
شک نکنید که اگر خواهان پاکی باشید، می توانید حتی با عملی کردن یکی از راهکارها، به ترک پایدار نایل آیید. ترک خودارضایی آن طور که برخی خیال می کنند، دشوار نیست و دلیل آن هم درصد بالای افراد موفق در ترک می باشد.

مطلب ارسالی شما بعد تایید مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد.

مطلب ارسالی شما بعد تایید مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد.

مطلب ارسالی شما بعد تایید مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد.

با سلام اگر با هر عمل استمنا 2/3 عقل انسان از بین برود آیا راهی برای برگرداندن آن وجود دارد یعنی ایا می توان عقلمان را کامل کنیم؟ ممنون

پاسخ:
به نظر مي رسد سنديت فرمايش شما از اساس مخدوش است و فكر نمي كنم كسي قائل باشد كه با هر عمل استمنا دو سوم عقل انساني از بين مي رود.
بي شك ارتكاب به خودارضايي با عقلانيت سازگاري ندارد و كسي كه به طور ملموس و مشهود شاهد عوارض جسماني رواني و ...... خودارضايي مي باشد نبايد به اين رفتار اسيب زا مبادرت ورزد.
ناگفته پيداست از ثمرات ترك كامل خودارضايي رشد و تكامل عقل و دين مي باشد و هر مبتلایي مي تواند با ترك كامل اين عادت ناپسند به كمال عقل خود كمك كند.

من دختری 22سالهمتدین و نماز شب خون و... هستم واز وقتی مسایل جنسی رو تشخیص دادم تا به حالا برای رفع حاجت خود ارضایی کردم همه عواقب و خطرات این گناهم می دونم و بارها هم ترک گناه کردم اما یک نکته اینکه نمی دونم یه جوون که تو اوج شهوت قرار میگیره تسخیر کردنش کار خیلی سخت و لاممکنیه من خیلی دلم می خواد ازدواج کنم خیلی از خدا خواستم التماسش کردم گریه کردم توسل به ائمه کردم اماخواستگار مناسب ندارم....من سالی چند بار ختم قران میکنم در ضمن شاغلم هستمزیبایی نسبی آداب معاشرت قوی ولی نمیدونم چرا شرایط لزدواج ندارکم به هزاران دلیل نتونستم گناهمو گناه کبیره امو که منو شبیه به خوک کرده ترک کنم خواهش میکنم کمکم کنید من یه دردی دارم که جز به خدا به هیچ کس نمی تونم بگم

پاسخ:
اين سابقه بسيار طولاني در خودارضايي به احتمال زياد به وسواسي شدن ان منجر شده است. همان گونه يك فرد وسواسي خود را عاجز از ترك رفتار وسواسي مي بيند شما هم خود را ناچار به انجام خودارضايي مي بينيد.
همان گونه فرد وسواسي با خود درماني يا دعا درماني ختم قرآن درماني صرف نمي تواند بر بيماري اش فائق آيد. شما هم بايد در كنار همه اين امور مثبت و بسيار موثر به درمان تخصصي روي آوريد. درمان تخصصي وسواسي چيزي جز روان درماني و دارو درماني نيست. اين دو با مراجعه به رواشناس باليني و روانپزشك ميسر است. مصرف داروهاي ضد اضطراب و وسواس سهم به سزايي در كاهش اين رفتارهاي آسيب زا دارد. يك روانشناس باليني زن مي تواند بدون اطلاع از اصل مشكل شما (نيازي به خودافشايي نيست) طي چندين جلسه به حل مشكل واقعي شما كمك كند. قطعا بدون كمك تخصصي بسياري از رفتارهاي خود درمانگرانه شما بي اثر يا كم اثر خواهد بود.
به خاطر داشته باشيد ازدواج نيز درمان مناسبي براي ترك خودارضايي نيست و شما بايد با چندين ماه سابقه ترك كامل به ازدواج پا گذاريد.
اساسا تمركز شما بر روي ازدواج در شرايط كنوني بسيار آسيب زاست؛ چرا كه اولا اين امر تا حد زيادي از حيطه اختيار شما خارج است (معمولا پسران به خواستگاري دختران مي روند ) ثانيا اشتغال ذهني به ارضاي جنسي مشروع يعني ازدواج به ارضاي نامشروع شما از طريق خود ارضايي دامن مي زند.
شما بايد به جاي بزرگنمايي و فاجعه سازي نياز جنسي به ساده سازي و كم اهميت سازي ان مبادرت ورزيد. بايد مسائل جنسي را امري پيش پا افتاده قلمداد كنيد و بسيار دور از شان خود بدانيد كه همه فكر و ذكر خود را به آن اختصاص دهيد.
بايد از لذت جنسي لذت زدايي كنيد و حتي آن را با امور مشمئز كننده و تنفر انگيز مانند صحنه خوردن داروي تلخ يا صحنه تهوع تداعي نماييد.
تا زماني كه كام شما از لذت جنسي چه مشروع چه نا مشروع شيرين است ترك خودارضايي ناممكن است.
به گونه ايي در سبك زندگي خود تجديد نظر كنيد كه اگر تا 35 سالگي يا حتي بيشتر شرايط ازدواج برايتان پيش آمد نكرد كمتر دچار تشويش خاطر گرديد.
توصيه مي شود از هر گونه دعای افسرده وار پرهيز نماييد و فارغ از مسئله ازدواج به امور واجب و مستحب خود بپردازيد. همواره خواهان اجابت دعا با قيد مصلحت و حكمت خداوندي باشيد و از هر گونه بي تابي و عجز و لابه فرسايشي پرهيز نماييد.
گناه كبيره خودارضايي سد بزرگي بر سر راه اجابت دعاهاي شماست و چه بسا اگر شما چند سال پيش به اين مهم يعني ترك خودارضايي همت مي گمارديد تا به امروز به تقدير مثبت خود دست يافته بوديد.
به نظام شخصيتي خود فارغ از ازدواج يا هر امر بيروني سامان دوباره ببخشيد و بدانيد شما چه با ازدواج چه بدون ازدواج ارزشمنديد و مي توانيد در بدترين شرايط به انساني تاثير گذار در جهان مبدل گرديد.

صفحه‌ها