پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

خانمی که سالها به استمنا مبتلا ست ومی خواد ترک کنه چی کار کنه اما واقعا نمی تونه بارها سعی کرده

پاسخ:
بهتر بود اطلاعات بیشتری در مورد خودتان و این که آیا تا به اکنون ازدواج نموده اید یا نه؟ و نیز کارهایی که تا به حال برای ترک خودارضایی انجام داده اید، در اختیار ما قرار می دادید تا ما با بررسی همه جوانب، بهتر شما را راهنمایی می کردیم و راهکارهای متناسب تان را ارائه می دادیم. اگر چنانچه تاریخ تولدتان درست ثبت شده باشد یعنی این که شما متولد 1356 باشید، طبیعتاً باید تا به این سن ازدواج نموده باشید که اگر این گونه باشد، خودارضایی تان مسئله ساز و کاملاً غیر طبیعی خواهد بود که نیاز به درمان جدی و احیاناً بررسی رابطه شما با همسرتان دارد، اما اگر ازدواج نکرده باشید، اگر چه ممکن است بخشی از عامل خودارضایی تان ناشی از فشاری باشد که از ناحیه نداشتن همسر و عدم ارضایی صحیح نیازهای غریزی و جنسی بوده باشد ولی تا به این مقدار هم آسیب زا خواهد بود و سلامت جسمی و روحی و روانی انسان را به خطر می اندازد و بایستی ترک شود.
یکی از آسیب های خودارضایی خصوصاً در مواقعی که به صورت عادت در آمده باشد، ضعف و سستی اراده و از بین رفتن اعتماد به نفس و عزت نفس است. به همین جهت، بهترین درمان برای ترک خودارضایی، تقویت اراده و افزایش اعتماد به نفس است. این کار ابتدا با تلقین مثبت و پرهیز از منفی بافی و خودداری از به کار بردن واژگان و جملاتی مثل: نمی شود، نمی توانم، چند با امتحان کردم و شکست خوردم، آب از سر ما گذشته و از این قبیل جملات منفی است. اعتقاد بر آن كه اگر انسان «بخواهد و اراده كند» هر كار ممكني را مي‌تواند محقق سازد و هر عادت زشتي را مي‌تواند از خود دور كند و به يك انسان متعادل و دوست داشتني مبدل گردد، یک اصل بسیار مهم در تقویت اراده می باشد که شما بایستی در خود نهادینه کنید. همواره به خود اين گونه تلقين كنيد كه اراده ترک خودارضایی را داريد و شكست مفهومي ندارد. تلقين در ترك عادات نامطلوب و غلبه بر خودارضايي مؤثر است.
در ضمن راهکارهای دیگر بسیاری برای کنترل غریزه جنسی و ترک خودارضایی وجود دارد که شما می توانید آنها را در سایت پاسخگو و دیگر سایت های مرتبط مشاهده کنید و متناسب با خود آنها را بکار ببرید به یقین اگر اراده خود را تقویت کنید و در این راه تلاش و کوشش مضاعف به کار ببرید، خواهی توانست مشکل خودارضایی خود را حل کنید و به صورت کامل آن را ترک کرده و غریزه جنسی را کنترل و آن را به صورت صحیح مدریت کنید.
در نهایت اگر راهکارهای خودارضایی افاقه نکرد و موثر نیفتاد در این صورت حضوراً به مشاور و روانشناس با تخصص سکس تراپی مراجعه کنید و راهکارهای درمانی را به صورت تخصصی تر تمرین کرده به کار ببرید و در مرحله بعد جهت دارو درمانی به روانپزشک مراجعه کنید. امروزه برای رهایی از فشار شهوت جنسی از رژیم غذایی گرفته تا داروهای مختلف گیاهی و شیمیایی و تزریق هورمون وجود دارد که می توانید زیر نظر متخصصن آنها را به کار ببرید و استفاده کنید.