علی مخدوم

با حضور ریاست دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد:
در جلسه ای با حضور ریاست دفتر، مدیران و کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی از تلاش های 12 ساله حجت الاسلام مخدوم قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، در این جلسه که به صورت وبیناری و حضوری برگزار شد، از زحمات و تلاش های 12 ساله حجت الاسلام والمسلمین مخدوم قدردانی به عمل آمد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر اصغری «رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی» با تکریم و تقدیر از حجت الاسلام مخدوم در طی 12 سال، مدیریت ایشان را همواره با ادب و اخلاق دانست که از اخلاق حرفه‏ای برخوردار بوده است.

وی با تصریح بر ارزش ذاتی پاسخ به شبهات و سؤالات دینی افزود: فرایند پاسخ به شبهات نشان داد دین در عرصه‏های مختلف و حل مشکلات مردم و بحران های روحی و اصلاح روابط اجتماعی کارآمد است که خود یکی از اهداف انقلاب به شمار می رود.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با بیان اینکه دین می تواند در عرصه های مختلف پاسخگوی نیازهای مردم باشد، پاسخگویی به سوالات را به مثابه کار درمانگری دینی دانست.

وی با اشاره به انتقاد مردم از محدودیت های زمانی در پاسخگویی، ابراز امیدواری کرد که بتوان این محدودیت را از پاسخگویی دینی مرتفع کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه باقر العلوم علیه السلام با اشاره به رویکرد مساله محوری دفتر تبلیغات گفت: داده های مرکز ملی در زمینه کشف و تبیین و حل مسائل سرمایه خوبی است و می تواند کمک شایانی به دفتر در این حوزه نماید.

حجت الاسلام اصغری با تاکید بر مطالبه رهبر معظم انقلاب دام ظله ، تقویت نشر و ارائه محصولات علمی در قالب کتاب، مقاله، اپلیکیشن و ...، تقویت انعکاس و بازنمایی پاسخگویان مرکز و ورود جدی تر در رسانه و فضای مجازی را از دیگر اهداف خواند که پیگیری خواهد شد.

وی در پایان صحبت یاد همکاران مرحوم حجج اسلام شهید محمد حسن دهقانی، محسن جنتی، اسماعیل هیاتی، محمد جواد اسماعیلی کاشی، سید علی اکبر کاظمی و مرحومه زکیه پیهانی را گرامی داشت و از خداوند برای آنان طلب آمرزش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی مخدوم «مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی» نیز در این جلسه با اشاره به فراز و فرودهای مرکز در طی این 12 سال، موفقیت مجموعه را مدیون رئیس دفتر که دلسوز به شرایط هست و هیات امنایی که درک دقیقی نسبت به موضوع دارند و همکارانی که با کمترین چشم داشت مجاهدانه و خالصانه حضور داشتند، دانست.

وی با اشاره به افتخار آفرینی پاسخ به 25 میلیون سوال در طی این 12 سال افزود: برطرف کردن دغدغه هایی مردم نسبت به دین خدا بالاترین افتخاراست.

مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات با اشاره به تقدیر رهبری از دفتر تبلیغات و ریاست دفتر گفت: رهبر معظم انقلاب دام ظله در مورد پاسخگویی فرمودند که از آن کارهایی است که رضایت کامل ما را در پی دارد و فرمودند سلام من را به همکارانتان برسانید.

وی در پایان با دعا برای همکاران از آنان طلب رضایت کرد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین استاد احمد واعظی «رئیس دفتر تبلیغات اسلامی» مرکز ملی را از افتخارات دفتر تبلیغات دانست که ناشی از اخلاص عزیزانی که کار فنی و تخصصی را انجام می دهند.

وی برایند مرکز ملی را به سمت جلو ارزیابی کرد که ناشی از مدیریت و همکارانی است که مدیر را همراهی می کردند.

حجت الاسلام واعظی چهار خصیصه اخلاص، علاقه مندی و عشق درونی و اعتقاد به کار، خوش خلقی و ادب فی کل حال و توانایی ایشان در جهت همدلی و انسجام را برای حجت الاسلام مخدوم برشمرد و افزود: این که مرکز ملی افتخاری برای حوزه و دفتر تبلیغات است در سایه همین همدلی و انسجام ایجاد شد.

وی در پایان با ابراز خرسندی از آینده مرکز ملی پاسخگویی خواستار توسعه فنی و پشتیبانی پلتفرم اپلیکیشن پاسخگو شد و برای حجت الاسلام اصغری آرزوی توفیق کرد.

شایان ذکر است در حاشیه این مراسم با حضور خانواده های حجت الاسلام شهید محمد حسن دهقانی و حجت الاسلام مرحوم محسن جنتی یاد آن عزیزان گرامی داشته شد.

دردیدار ریاست مرکز ملی پاسخگویی با ریاست دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح شد
طی جلسه ای رئیس مرکز ملی پاسخگویی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم دیدار و گفتگو کردند.
دانشگاه علوم پزشکی قم - حجت الاسلام علی مخدوم - دکتر قدیر

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، طی جلسه ای حجت الاسلام والمسلمین علی مخدوم «رئیس مرکز ملی پاسخگویی» با دکتر محمدرضا قدیر «رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم» دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه که به منظور آشنایی دانشگاه علوم پزشکی قم با فعالیت های مرکز ملی پاسخگویی و همچنین تشکر از فعالیت های کادر درمانی در مقابله با بیماری کرونا صورت گرفت، دو طرف بر ضرورت همکاری فی ما بین تاکید کردند.

در ابتدای دیدار حجت الاسلام مخدوم توضیحی در معرفی مرکز و کانال های ارتباطی ارائه کرد.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی با اشاره به طراحی و تولید نرم افزار پرسش های کرونا گفت: در کنار تلاش های درمانی مدافعان عرصه سلامت، کارشناسان طلبه مرکز ملی، پاسخگوی سوالات مردم عزیز در رابطه با این بیماری بودند و گزیده ای از این پرسش و پاسخ ها در قالب نرم افزار پرسش های کرونا در اسفند ماه 98 ارائه شد.

وی انتشار کتاب «پرسمان کرونا» را از دیگر خدمات مرکز ملی پاسخگویی در این عرصه برشمرد و گفت: در این کتاب علاوه بر ارائه پاسخ به دو صورت اجمالی و تفصیلی، ذکر منابع پاسخ ها هم در پی نوشت ارائه گردیده و لذا علاوه بر عموم مردم برای محققین هم مفید فایده است.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی همچنین در این جلسه از زحمات کادر درمان و مدافعان عرصه سلامت در این ایام تشکر و قدردانی کرد.

دکتر قدیر نیز در این دیدار خدمات مرکز ملی را بسیار ارزنده برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم لزوم ارائه خدمات پاسخگویی به سؤالات دینی به بیماران و کادر درمان را ضروری دانست و بر همکاری بیشتر مرکز با دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد.

در جلسه ای با حضور مشاور وزیر آموزش و پروش با ریاست مرکز ملی مطرح شد:
مشاور وزیر آموزش و پرورش طی بازدیدی از مرکز ملی پاسخگویی، راه هایی برای تعامل بیشتر با مرکز را بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، آقای علیرضا حاجیان زاده ضمن بازدیدی از مرکز ملی پاسخگویی، ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته از سوی مرکز ملی، گسترش این برنامه ها را خواستار شد.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نشست ها و اجلاس های سالانه در آموزش و پرورش، حضور جدی تر و اثرگذار مرکز را در این نشست ها و اجلاس ها خواستار شد.

وی خواستار کنشگری بیشتر مرکز ملی در کانون های پروش فکری، مجلات رشد که با 30 عنوان با شمارگان 40 میلیون در سال منتشر می شود، دانشگاه فرهنگیان و سایر بخش های آموزش و پرورش شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در انتها به راه اندازی هسته مشترک بین این وزارت و مرکز ملی پاسخگویی تاکید کرد تا در زمینه پیشبرد اهداف فیمابین در حوزه پاسخ به سوالات و شبهه شناسی، هدایت فعالیت ها را به عهده بگیرد.

در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین علی مخدوم «رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی» ضمن استقبال از همکاری، به برخی اقدامات ویژه مرکز ملی در خصوص آموزش و پرورش اشاره کرد. راه اندازی سامانه «پاسخگویی من» و اپلیکشین بشری «پاسخگویی به فرهنگیان»، حضور میدانی در جمع دبیران دینی در استان های مختلف و آموزش جریان شناسی شبهات، مدل ها و تکنیک های پاسخگویی را از مهمترین اقدامات در زمینه همکاری با نهاد آموزش و پرورش برشمرد.

در گفت و گویی تشریح شد:
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی فعالیت های مرکز را در سه بخش تلفنی، فضای مجازی و مکتوب در گفت و گو با شفقتنا تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علی مخدوم در گفت و گو با خبرنگار شفقنا پیرامون فعالیت مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی اظهار داشت: مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در واقع یکی از مراکز وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی است که در آن به سؤالات ، به صورت سریع، مستقیم و میدانی از یکسو پاسخ داده می شود و از سوی دیگر ضمن تلاش برای نگاه آینده پژوهانه به سئوالات، ظرفیتهای موجود در حوزه پاسخگویی شناسانده می شود.
وی گفت: مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از سال ۱۳۸۶ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد، گرچه پیش از این هم، فعالی تهایی به صورت مکتوب داشته است و در حوزه در محیط های فردی و مؤسسات خصوصی چنین اتفاقاتی می افتاد و به طور کلی، کارهایی به صورت جسته و گریخته در این زمینه انجام می شد، تا اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ساماندهی مراکز پاسخگویی به سؤالات دینی را صادر کرد و دفتر تبلیغات اسلامی در این زمینه کارهایی را آغاز کرد؛ پس از مطالعاتی که در این زمینه انجام گرفت، دفتر تبلیغات اسلامی به این نتیجه رسید که کاستی هایی در حوزه پاسخگویی وجود دارد و مرکزی جامع باید متکفل این امر شود و لذا این مرکز را ایجاد کرد و امروز در شرایطی هستیم که هم از اعتماد فوق العاده مردم و هم اعتماد قابل توجه مراجع عظام تقلید برخوردار هستیم.
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تصریح کرد: این مرکز، دارای سه بخش اصلی پاسخگویی تلفنی، فضای مجازی و مکتوب و بخش های فرعی تر است. 
وی افزود: در پاسخگویی تلفنی از طریق کد تلفنی ۰۹۶۴۰۰ با مردم ارتباط می گیریم و مخاطبان بدون نیاز به گرفتن کد شهر، از سراسر کشور شماره مذکور به ما وصل می شوند؛ بخشی از روز را پاسخگویی زنده و برخط داریم که زمان فعلی آن ۱۰ ساعت است و بقیه ساعات روز، سیستم ما به صورت پست صوتی، سؤال را دریافت می کند و کد به همراه زمان پاسخ به سؤالکننده می دهد و تماس گیرنده در زمان مقرر که سیستم به تماس گیرنده اعلام کرده، تماس گرفته و پاسخ ضبط شده دریافت می کند.
حجت الاسلام والمسلمین مخدوم اظهار داشت: در پاسخگویی تلفنی چندین برابر ظرفیت مرکز درخواست و تقاضای طرح سؤال و تماس با کارشناسان را از جانب مردم داریم که مرکز بسته به امکانات و توان پاسخ می دهد، البته این به آن معنا نیست که اکثریت سؤال کنندگان، پاسخ نمی گیرند و اکثر روزهای سال هم این چنین نیست و امکان ارتباط و پاسخ گرفتن فراهم است اما برخی ایام سال مانند ماه مبارک رمضان که فراوانی سؤال مردم پررنگ تر می شود، خواه ناخواه امکان پاسخ به بخشی از تماس ها فراهم نمی شود.
وی با بیان این که به طور متوسط روزانه در بخش تلفنی قریب ۶ هزار تماس را پاسخ می دهیم، گفت: گاهی اوقات سؤال کننده نمیداند که سؤال او در چه دسته ای است که در این صورت اپراتور زنده، سؤال را میشنود و تشخیص می دهد که در چه موضوعی است و به کارشناس مربوطه ارجاع می دهد.
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تصریح کرد: بزرگترین واحد پاسخگویی این مرکز، بخش تلفنی است که با همکاری بیش از ۳۰۰ نفر از اساتید و محققین حوزه های علمیه قم، مشهد و اصفهان در رشته های مختلف علوم اسلامی مشغول به پاسخگویی است و از بدو راه اندازی به بیش از ۱۴ میلیون سؤال پاسخ داده است.
وی در مورد سطح تحصیلات کارشناسان این مرکز افزود: کارشناسان ما در حوزه های مختلف علوم اسلامی از سطح قابل قبولی برخوردارند و معمولاً دارای سطح سه و چهار و کارشناسی ارشد هستند و در تخصصی که تحصیل کرده اند، فعالیت می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین مخدوم اظهار داشت: یکی از شاخه های بخش تلفنی، پاسخ به سؤالات از طریق پیامک است که به دلیل ترافیک بالای سؤالات احکام شرعی و حفظ آمادگی نسبت به سؤالات دینی دیگر، بخشی از مراجعات را با معرفی سرویس پیامک پاسخ میدهیم، به این صورت که فرد سؤالات را پیامک کرده و در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ را به صورت پیامک ارسال می کنیم.
وی گفت: سامانه بخش پیامکی به منظور پاسخگویی به سؤالات فقهی(احکام شرعی) راه اندازی شده و با شماره ۳۰۰۰۹۶۴۰ پاسخگوی سؤالات می باشد.
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تصریح کرد: در کنار بخش تلفنی، بخش فضای مجازی را داریم که چند فعالیت را به موازات هم انجام می دهیم؛ هم پایگاه داده داریم که بخشی از سؤالات در اختیار مردم قرار می گیرد و مستقیم می توانند مراجعه کنند و هم بانکهای اطلاعاتی داریم که کنار آن، مسیرهایی را برای پرسش و پاسخ پیشبینی کرده ایم.
وی بخش آفلاین یا غیرزنده را از جمله مسیرهای ارتباطی با مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: از طریق این مسیر، افراد می توانند سؤالات خود را مطرح کنند؛ به عنوان نمونه، در انجمن های گفتگو می توانند سؤالات خود را مطرح کرده یا در شبکههای اجتماعی سؤال خود را بپرسند؛ روش دیگر، پاسخگویی زنده در فضای مجازی است.
حجت الاسلام والمسلمین مخدوم اظهار داشت: مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی همچنین دارای یک ظرفیت گفت و گو(چت) است که هم در نرم افزارهای تلفن همراه قابل دسترسی است و هم در سایت ما معرفی شده و در اختیار مردم است که می توانند نام کاربری کارشناسان حاضر را دیده و با آنها چت کنند، البته با وجود مزیت هایی که دارد اما جذابیت بخش تلفنی را برای مردم ندارد.
وی با بیان اینکه در همه بخش ها بیشترین سنین مراجعه را جوان تشکیل می دهند عنوان کرد: در مقایسه تلفن و چت، به طور طبیعی، چت، سنین پائین تری را در بر می گیرد. همچنین ۷۴ درصد میانگین سنی جوان را در تلفنی داریم.
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تصریح کرد: در حوزه گفتوگوهای آزاد شرایطی را فراهم می کنیم که شرکت کنندگان سؤالات خود را آنگونه که می خواهند مطرح کنند و در عین حال، کاربران دیگر میتوانند در این گفت و گو شرکت کنند و در مورد آن سؤال اظهارنظر کرده و بحث در می گیرد، این بحث ها با مدیریت کارشناسان ما دنبال می شود و در نهایت پاسخ نهایی داده می شود؛ البته این بخش در حال تحول است و با به کارگیری نرم افزارهای جدید، به دنبال آن هستیم که میزان دسترسی و جنبه تعاملی را افزایش دهیم.
وی به فعالیت این مرکز در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این شبکه ها به طور معمول با ربات کار می کنیم؛ به این صورت که کاربران سؤالات خود را از طریق ربات مطرح می کنند و کارشناسان ما از طریق سیستم در گروه های مختلف پاسخ می دهند و پاسخ از طریق سیستم به نام کاربری فرد ارسال می گردد؛ در شبکه های اجتماعی یکسری محیط انتشار داریم، به این نحو که سؤالاتی که در خلال مباحث مختلف در شبکههای اجتماعی پرسیده شده یا در بخش های دیگر از ما سؤال شده است، به مرور زمان یا به مناسبت هایی و یا به خاطر فراوانی برخی سؤالات به اشکال مختلف در محیط های خود منتشر می کنیم.

به همت گروه علمی اعتقادات مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی برگزار شد؛
در این کارگاه علمی، مهارت های خطاهای ذهنی و مدیریت ذهن با تکیه بر افزایش کیفیت پاسخگویی به سؤالات مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، حجت الاسلام والمسلمین علی مخدوم «رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی» در این کارگاه اهم خطاهای ذهنی را به منظور مدیریت ذهن مطرح و راهکارهای اصلاح آن را تبیین کرد.

وی در ابتدا با بیان و توضیح دو سیستم اصلی اندیشیدن گفت: در سیستم یک، تفکر، خودکار، سریع و بدون نیاز به تلاش زیاد و با کنترل خود خواسته صورت می گیرد و در سیستم دو، تفکر، کند و نیازمند تلاش و تمرکز بیشتر می باشد.

حجت الاسلام مخدوم با برشمردن مزایای سیستم دو گفت: این نوع تفکر وسوسه ها را کنترل کرده و زمینه خودکنترلی را فراهم می کند و ادراک انتخابی را موجب می شود.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با اشاره به مشکلات سیستم یک در تفکر ادامه داد: عادت به این سیستم موجب می شود که گرفتار الگوی ذهنی شده و به اصطلاح درماندهی آموخته شده را موجب می گردد.

وی نگرش منفی را از دیگر مشکلات تفکر سیستم یک برشمرد و در تعریف نگرش منفی گفت: افکار و یا تصوراتی است که ما را برای رسیدن به اهداف و موفقیت ها کند یا متوقف می کند و کسانی که این نوع تفکر شاکله شخصیتی شان شده است براساس تحقیقات انجام شده در مقابل دیگر افراد، هفت سال عمر کمتری داشته اند.

وی افزود: بسیاری خستگی ها، دردهای ناگهانی، خواب آلودگی مریضی، رخوت، سستی، بیحالی و کمبود خلاقیت همه از نتایج افکار منفی است.

حجت الاسلام مخدوم در ادامه به بیان نمونه هایی از الگوهای فکری غلط پرداخت و راهکارهای رهایی از آن را نیز بیان کرد.

تفکر قطبی شده، کمال گرایی اخلاقی و عملکردی، تعمیم مبالغه آمیز، بزرگ نمایی، کوچک نمایی، فاجعه سازی، فیلتر ذهنی، برچسب زدن، استنباط و نتیجه گیری شتاب زده و سطحی، ذهن خوانی، مقصریابی و باید بی مورد از جمله مهمترین خطاهای ذهنی بود که استاد کارگاه تعریف و تبیین کرد و علاوه بر بیان راهکارهای حل آن، مثال هایی کاربردی در عرصه پاسخ به سوالات دینی یبان کرد.

شایان ذکر است این این کارگاه طی چهار جلسه برگزار شد و این کارگاه ها و نشست‏های علمی و مهارتی در مرکز با رویکرد پاسخگویی به طور پیوسته و با حضور اساتید مبرز برگزار می‏شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی، دوره مقدماتی «مهارت های پاسخگویی دینی» با همکاری مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی برگزار شد.

این دوره با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم «نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و رئیس حوزه های علمیه استان»، آیت الله سید احمد خاتمی «عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم»، حجت الاسلام والمسلمین علی مخدوم «رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی» و حجت الاسلام والمسلمین روشن تن «مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی» در تبریز برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله خاتمی با اشاره به اهمیت پاسخگویی دینی، اظهار داشت: با توجه به تجارب و تخصص ویژه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در این زمینه، برگزاری این دوره ها اقدامی شایسته و لازم است.

وی گفت: عدم ورود بی مقدمه به پاسخگویی، وجود عنصر حق جویی و حق‌پذیری در سؤال کننده و پاسخگو در سطحی شایسته و عدم سیاسی و جناحی شدن پرسش و پاسخ سه موضوع مهمی است که باید در پاسخگویی در نظر داشت.

در این دوره، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تشکر و قدردانی از طراحان و برگزارکنندگان این دوره، به شایستگی ها و استعدادهای علمی و تبلیغی بانوان طلبه اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت قریب به ۲۰۰۰ طلبه خواهر در استان و اشتیاق و استعداد بسیاری از این دانش آموختگان، بتوان بخش مهمی از سؤالات بانوان استان را پاسخ گفت.

شایان ذکر است این دوره پیرو توافق اداره کل دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور با مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با هدف توانمندسازی خواهران دانش آموخته سطوح ۳ و ۴ طراحی و در این مرحله، برای گروه اول از اساتید و مبلغان فعال حوزه های خواهران استان به مدت سه روز اجرا شد.

با حضور ریاست مرکز ملی پاسخگویی برگزار شد:
در این بازدید علمی، جمعی از دانشجویان رشته مدیریت راهبردی فرهنگی دانشگاه دفاع ملی با فعالیت های مرکز آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، جمعی از دانشجویان دکتری رشته مدیریت راهبردی فرهنگی به همراه حجت الاسلام دکتر پیروزمند «مدیر گروه رشته مدیریت راهبردی فرهنگی دانشگاه دفاع ملی» در بازدیدی علمی در جریان فعالیت های مرکز ملی پاسخگویی قرار گرفتند. این بازدید در راستای آشنا شدن دانشجویان این رشته با نهادها و مراکز فرهنگی روی داد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین علی مخدوم «ریاست مرکز ملی پاسخگویی» به ارائه گزارشی با رویکرد نخبگانی از فعالیت های مرکز ملی پاسخگویی پرداخت و در ادامه به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ گفت.

میزان پیامد سنجی و روند پژوهی، تحلیل تغییرات زمانی و مکانی، میزان تاثیر فشارهای اقتصادی بر نوع سوالات، رویکرد بین الملل مرکز و فیلدهای های آماری از عمده ترین سوالاتی بود که دانشجویان دکتری مدیریت راهبردی فرهنگی مطرح کردند که ریاست مرکز پاسخ متقضی را ارائه کرد.

در انتهای جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر پیروزمند ضمن تشکر از فعالیت های مرکز، این بازدید را بسیار موثر ارزیابی کرد و ضمن پیشنهاداتی با توجه به عملکرد موفق و نیاز مهم جامعه برای پاسخگویی دینی، خواستار گسترده شدن فعالیت های مرکز شد و همچنین آمادگی خود را برای همکاری در این عرصه اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، حجت الاسلام والمسلمین علی مخدوم با حضور در نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال که با عنوان توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی در قم برگزار شد، از غرفه دفتر تبلیغات اسلامی و شرکت های حاضر در نمایشگاه بازدید کرد.

آشنایی با توانمندی های شرکت حاضر در نمایشگاه و مذاکره با مسئولین شرکت ها و موسسات برای شناخت ظرفیت آنها جهت گسترش بسترهای پاسخگویی از جمله مهمترین نکات این بازدید بود.

شایان ذکر است که بخش فن آوری اطلاعات مرکز ملی پاسخگویی در کنار سایر بخش های دفتر تبلیغات در این نمایشگاه حضور یافت و آخرین دستآوردهای دیجیتالی را به علاقمندان عرضه کرد.

 

به همت مرکز ملی پاسخگویی برگزار شد؛
در این کارگاه آموزشی مهارت های همدلی با محوریت پاسخگویی به سوالات دینی مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، حجت الاسلام والمسلین علی مخدوم «رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی» در این کارگاه آموزشی مهارت های همدلی را با نگاه پاسخ به مسائل دینی ارائه کرد.

این کارگاه دو روزه با حضور کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی شعبه اصفهان در بخش های تلفنی، مکتوب و آنلاین در سالن جلسات ساختمان امام حسین علیه السلام برگزار گردید.

در این کارگاه آموزشی، حجت الاسلام مخدوم به تبیین مهارت‏های همدلی در پاسخگویی و تفاوت های آن با همدردی پرداخت و مهارت های کاربردی این بحث را در فرایند پاسخگویی برای کارشناسان تبیین کرد.

شایان ذکر است کارگاه های آموزشی مهارتی ویژه پاسخگویان مرکز با حضور اساتید مبرز به طور پیوسته برگزار می‏شود.

جلسه تقدیر و معارفه مسئولین نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی مشهد برگزار شد:
در این جلسه طی حکمی ز طرف ریاست مرکز، حجت الاسلام دیانت به سرپرستی نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی خراسان رضوی منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، در طی جلسه ای در نمایندگی دفتر تبلیغات خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین علی مخدوم طی حکمی ضمن تشکر از جناب آقای واقعی، بنا به پیشنهاد رئیس شعبه خراسان رضوی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام دیانت را به این سمت منصوب کرد.

همچنین رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی بهره مندی متناسب، حفظ و تقویت سرمایه های انسانی آن مجموعه و تلاش برای استفاده از ظرفیت های با ارزش فضلا و اساتید حوزه علمیه خراسان با هدف زمینه سازی نهضت پاسخگویی دینی، تلاش برای بهینه سازی فعالیت های پاسخگویی و بهره وری از امکانات و سرمایه های انسانی و ظرفیت های معنوی و مادی، راه اندازی نشست های علمی با رویکرد پاسخگویی دینی در ادامه مسیر استاد شهید هاشمی نژاد و مراعات جدی موازین و آیین نامه های سازمانی اعم از موازین دفتر تبلیغات و مرکز ملی پاسخ­گویی را از سرپرست جدید مرکز ملی خواستار شد.

صفحه‌ها