پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام احتراماً بنده در یک اداره دولتی مشغول فعالیت هستم که متأسفانه بیشتر افراد از مدیران تا پرسنل پیرو ولایت فقیه نیستند. هنگامی که بنده عقاید خود را مبنی بر پیروی از ولایت مطرح می کنم، با مسخره یا مخالفت همکاران مواجه می شوم.

سوال بنده این است که مرز پافشاری بر عقاید در مقابل مدیران یا همکاران با توجه به بیم از دست دادن شغل تا کجاست؟ و تا چه حد باید تحمل کرد تا جزء منافقین محسوب نشد؟

پاسخ:
با توجه به این که شما بارها عقائدتان را مطرح کرده اید، دیگر اگر سکوت کنید و با همکارانتان دوباره بحث نکنید نمی توان گفت منافق هستید، چرا که عقائدتان برای همه همکارانتان واضح است.
اما درباره اصرار و پافشاری بر بحث کردن باید بگوییم که: وقتی بارها تذکر داده اید و بحث کرده اید و بی فائده بوده است دیگر لازم نیست در این مورد با آنها صحبت ویا بحث کنید، چرا که ممکن است این بحث ها، باعث لجبازی و موضع گیری آنها بشود و اثر عکس داشته باشد.
سعی کنید تا جایی که کار به توهین و بی احترامی نکشیده، موضع گیری نکنید و با دوری و دوستی (یعنی صحبت فقط برای مسائل کاری و دوری از صمیمیت و یا حرف های غیر کاری) زمینه صحبت در مورد حرف های این چنینی را، از بین ببرید.