پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

دانشجوی ترم 5 هستم. پارسال یکی از همکلاسی هایم از من خواستگاری کرد . اون موقع هیچ علاقه ای به اون آقا نداشتم اما الان احساس می کنم بهش علاقمند شدم.  پارسال بهش گفتم نامزد دارم .اینو گفتم که ناراحت نشه .چند روز پیش یکی از دوستان مورد اعتمادم به اون Ezdevaj

در ابتدا باید بررسی گردد که چه چیزی باعث شده است نسبت به این فرد علاقمند شوید و دربارة او تجدید نظر نمایید. آیا چون سن شما در حال افزایش است و یا موانعی دیگر وجود دارد ،به او روی آورده‌اید و یا آن که احساس می کنید فردی مناسب بوده است و در مورد او اشتباه می‌کرده‌اید؟
در بسیاری از موارد شاهد آن بوده‌ایم که دختران پس از چند مرتبه مراجعه‌ یک پسر یا به محض آشنا شدن با یک پسر احساس می کنند که به او علاقه پیدا کرده اند و او فردی مناسب است، آن هم بدون هیچ جستجو یا تحقیق اضافی دیگر!
این قبیل موارد را در روانشناسی اجتماعی اثرات ناخواستة مجاورت می‌دانند که نمی‌تواند ملاکی برای رجحان دادن یک فرد بر دیگری باشد . به همین دلیل هرگز نباید آن ها را منابعی مهم برای قضاوت و اقدام محسوب داشت. بنابراین هرگز اجازه ندهید که احساس خوشایند کنونی ملاک شما برای ادارة اوضاع باشد که بی‌تردید نادرست است. چیزی که در ابتدای خواستگاری به آن نیاز نداریم، پیگیری احساسات خوشایند در خودمان است که سریعاً باید از آن فاصله گرفت؛ چون چشمان ما را بر روی واقعیات بیش تر خواهد بست.
در اقدامات قبلی خودتان از یک ترفند استفاده کرده‌ و تلاش کرده اید شما را زحمت نیاندازد. اما برای این بار هرگز از ترفندبازی استفاده نکنید . مراقب باشید که ترفندها نمی‌توانند راهبردهای مناسبی برای زندگی انسانی باشند. افرادی که از ترفند استفاده می‌کنند ،معمولاً فاقد جرأت لازم برای رویارویی و دارای رفتاری غیرصادقانه شناخته می‌شوند. این افراد نمی‌توانند مطلوب باشند و شریک زندگی محسوب گردند. به هر حال، چنانچه روند علاقمندی شما نسبت به این پسر کاملاً معقول و دارای منطق کافی است، و مطمئن هستید که این فرد برای شما کاملاً مناسب است، می‌توانید از طریق همین واسطه به او برسانید که مطلب مهمی را باید با او در میان بگذارید . سپس این مسأله را به او بگویید و دلیل رفتار خود را نیز برای او توضیح دهید.
بنابراین هرگز در صدد نباشید تا با استفاده از یک ترفند یا مطلب کذب دیگر ترفند قبلی را برطرف نمایید. اما در این بین مهم آن است که نباید به دلیل آن که خودتان پیشنهاد خواستگاری را داده‌اید ،از تحقیق و پرس ‌و جو در بارة این فرد چشم پوشی کنید و این قبیل مسایل را نادیده فرض کنید؛ چه مطمئناً این روش با آسیب های فراوانی روبرو خواهد بود.