پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.
شرايط ازدواج برام فراهم نيست در حاليكه احتياج به ازدواج دارم.
پرسشگر گرامي اين كه شما احتياج به ازدواج داريد ،امري كاملا طبيعي است و ازدواج يك نياز براي انسان است ...

من دعاهاي زيادي براي تسريع در ازدواجم و بخت گشايي خواندم اما كارساز نبود.شرايط ازدواج برام فراهم نيست در حاليكه احتياج به ازدواج دارم.

پرسشگر گرامي اين كه شما  احتياج به ازدواج داريد ،امري كاملا طبيعي است و ازدواج يك نياز براي انسان است

اما در مورد ازدواج بدانيد شما تازه 24 ساله ايد و ابتداي جواني هستيد و حتما فرصت هاي مناسبي براي ازدواج خواهيد داشت.به چند نكته در اين باره توجه كنيد :

1-در جلسات مذهبي و به طور كلي در جمع هاي زنانه حضور فعال داشته باشيد. ضمن حفظ كرامت و شخصيت و وقار، انساني بشاش و خوشرو و پر انرژي باشيد. مطمئناً هم درشادابي و طراوت شما و هم در جلب نظر ديگران بسيار موثر خواهد بود

2-نقش واسطه ها در معرفي دختران خوب و شايسته و دم بخت را كم نگيريد. 

3-در ازدواج ملاك اسلامي ايمان و اخلاق است . مواظب باشيد هر خواستگاري را به راحتي رد نكنيد،  واگر فرد خاصي را براي ازدواج در نظر داريد،مي توانيد با استفاده از يك  واسطه  به صورت غير مستقيم از او بخواهيد به خواستگاري تان بيايد.البته واسطه بايد از طرف خود صحبت كند و نشان ندهد كه از طرف شما آمده تا وقار شما نيز حفظ شود.

4 -در حد امكان از هر گونه تلقين و بزرگ نمايي  نياز به شوهر و تأهل در خود بكاهيد. تلقين هاي كارآمد ديگر را جايگزين آن نماييد.  اشتغالات ذهني شما در برطرف كردن  اين نياز،ممكن است  به اشتغالات فكري و عملي بي مورد و گاهي آسيب زا  بيانجامد.

5ـ تمركز خود را تا زمان آمدن خواستگار و فراهم شدن مقدمات ازدواج، از  ازدواج به امور مثبت ديگر ببريد. به هيچ عنوان اجازه ندهيد  ازدواج تمام فضاي ذهني شما را اشغال كند.

6ـ هيچ گاه از رحمت بيكران الهي نااميد نباشيد. همواره خواهان امور دنيايي و آخرتي البته با قيد مصلحت و حكمت از خداوند حكيم باشيد، نه استجابت دعا و برآورده شدن حاجات به هر قيمتي. پس از بي قراري و عجز و ناله  افسرده ساز (حتي به صورت دعا) به شدت بپرهيزيد.  تأخير در برخي امور به ظاهر مثبت و ضروري  نشان دهنده  بيتوجهي خداوند به امور بندگانش نشأت نيست.

7-تفريحات و معاشرت هاي سالم خود را افزايش دهيد.

8ـ همواره به خود گوشزد نماييد كه سن من براي ازدواج به هيچ عنوان دير نشده،  حداقل تا 30 سالگي فرصت براي ازدواج موفق را خواهم داشت. اين نكته را به هيچ عنوان خود فريبي قلمداد نكنيد . به يادآوري هر روزه اين نكته ملتزم باشيد.

9ـ -براي رهايي از افكار پريشان  به مطالعه كتاب هاي تاريخي و زندگي نامه و شرح حال بزرگان بپردازيد. ببينيد كه دنيا با همه عرض و طولش كوچك تر از آن است كه  بخواهيم با كوچك ترين ناكامي افسرده گرديم و با بزرگ ترين كاميابي ها خشنود.

دعا ها و اعمالي كه براي استجابت دعا موثر است: 1- خواند نماز جعفر 2- نذر كردن 3- دعاهايي كه در كتب معتبر دعا مانند كتاب اقبال سيد بن طاووس و مفاتيح الجنان هست بسيار موثر است. از خواندن و به جا آوردن آن ها نا اميد نشويد.

در پايان پيشنهاد مي‏كنيم به راهكارهاي عملي زير توجه فرماييد:

1ـ آيات 75 تا 82 سوره يونس را بخوانيد.

2ـ در صورت امكان در موقع آمدن خواستگار، سوره الرحمن را همراه داشته باشيد.

3ـ دعا و توسل به اهل بيت را فراموش نكنيد.

موفق باشيد.