شما اینجا هستید
صفحه کلام
انقلاب حضرت مهدی(عج) را میتوان سرآغاز عصر طلایی و تحول و پیشرفت در جوامع بشری دانست که دارای این ویژگیهای منحصربهفرد است. |
با توجه به آیات و روایات، همه اعمال انسان، ثبت شده و در قیامت آشکار میشود؛ اما برای مؤمنانی که توبه کنند و عمل صالح انجام دهند، خداوند گناهانشان را میپوشاند. |
در عرصه عبادات اسلامی قرآن کریم، تقویم قمری را به رسمیت شناخته است. هرچند استفاده از تقویمهای دیگر مانند شمسی یا میلادی برای امور عرفی ایرادی ندارد. |
خداوند ستارالعیوب است اما این ستاریت مطلق نیست وخداوند متناسب با حجم و شدت زشتیِ گناهان مردم در قیامت وحتی گاهی در دنیا،اسرار و رفتار زشت آنها را آشکار می سازد. |
داستان خلقت انسان در قرآن،روایتی حکیمانه،هدفمند و سراسر آموزههای روانشناختی،اخلاقی و تربیتی است. این داستان تصویری روشن از رابطه خدا با انسان را ارائه میدهد. |
فیزیک نیوتن، نقش بسزایی در الهیات و فلسفه داشت. کانت این تأثیر را پذیرفت و سعی کرد روش نیوتن در فیزیک را، به فلسفه بسط دهد تا مشکلات آن را برطرف کند. |
در کتاب مقدس یهودیان (تَنَخ)، به جنبه پادشاهی افرادی مثل ابراهیم و سلیمان، بیشتر تأکید دارد. اما تلمود با تعمیم معنای نبوت، همه آنها را نبی میداند. |
خداوند خورشید و ماه را برای حساب زمان و نظم بخشیدن به زندگی بشر قرار داده است. منظر طبیعی و علمی، هم خورشید و هم ماه برای تعیین زمان کاربرد دارد |
عصر ظهور، اوج تحولات است. گسترش علوم و رشد عقول و معارف، تحول اخلاقی، امنیت اجتماعی، ارتقای تعلیم و تربیت و عدالت اجتماعی، جامعهای را در دوران ظهور شکل میدهد. |
به باور نیوتن، نظم و تعادل این جهان، برخاسته از طرح و فعل خدای آگاه و هوشمندی است که این جهان را ایجاد کرده و به پا داشته و در آن فعال و همیشهحاضر است. |
برای توصیف رابطه خدا و جهان از تمثیلهایی مانند «خدای ساعتساز» استفاده شده است. این مثالها نشان می دهد جهان در پیدایش و بقای خود به خدا وابسته است. |
اینگونه از نوشتهها، به جهت اطلاعات اندکی که از ماهیت دین و مسائل مربوط به آن دارند، بهراحتی فریب عبارتپردازی آن را خورده و در حفرهای از شک، سقوط می کنند |
گالیله و بسیاری از دانشمندان نامدار، مذهبی و خداباور بودند؛ اما مواجهه متعصبانه کلیسا با آنها سبب شد تا مردم گمان کنند که آنها مقابل دین هستند. |
شهید مطهری دین را امر فطری می داند و اگر کسی بنا به دلیلی به آن راه نیافت اگر جاهل قاصر است، نه جهنمی است و نه بهشتی. البته احتمال میرود به بهشت راه یابند. |
در زمینة پیروی احکام از مصالح و مفاسد، نظرات مختلفی من جمله نفی پیروی و لزوم پیروی مطرح است. |