رئیس ستاد تفسیر قرآن کریم و ستاد اقامه نماز:
رئیس ستاد تفسیر قرآن کریم و ستاد اقامه نماز كشور بیان كرد:پاسخگویی به سوالات دینی از ضروری ترین فعالیت های حوزه علمیه است.

به گزارش خبرنگار پاسخگو، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد تفسیر قرآن کریم و ستاد اقامه نماز كشور در جمع پاسخگویان در مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی بیان كرد: پاسخگویی به سوالات دینی از ضروری ترین فعالیت های حوزه علمیه است.
وی در این جلسه با تاکید بر اهمیت و ضرورت پاسخگویی دینی خاطر نشان کرد: اولویت در پاسخگویی باید پرسش های واجب و مستحب باشد و لازم نیست به هر سوالی ولو برای سرگرمی یا اطلاعات عمومی که مطرح شده پاسخ داد.
استاد قرائتی با تاکید بر عدم کار مشابه و موازی در فضای پاسخگویی با مراکز دیگر افزود: در پاسخگویی از تجارب دیگران استفاده و چند پاسخ مختلف را ببینید و مشورت نمایید تا بهترین پاسخ به پرسشگر ارائه و پاسخگویی روزمره نشود.
وی اظهار کرد : به علم خود اکتفا نکرده و دنبال مطالعه بیشتر باشید و خود را فارغ التحصیل ندانید چرا که خداوند در قرآن کریم به پیامبرصلی الله علیه و آله فرمود: «و قل رب زدنی علما».
رئیس ستاد تفسیر قرآن کریم با اشاره به در اختیار گذاشتن پرسش و پاسخ ها به مراکز تبلیغی و مبلغان و طلاب و فضلا گفت: جواب های خود را برای استفاده دیگران در سایت وهمچنین در اختیارصدا و سیما قرار دهید؛ چرا که شاید این پرسش ها، سوال خیلی از مردم باشد.
وی با اشاره به ارائه پاسخ روان و همه فهم افزود: لازم نیست فوری به پرسش، پاسخ دهید چرا که برخی از پرسش ها نیاز به تحقیق بیشتر دارد و در این صورت پاسخ پرسشگر را به زمان بعدی موکول نمایید تا جواب بهتری ارائه کنید و در صورت لزوم پرسشگر را به افراد آگاه تر ارجاع دهید.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی اولویت و لزوم ارتباط گیری با نسل جوان را امر ضروی دانست و گفت: اگر پرسشگر قابلیت دارد بهتر است اصول و مبانی مباحث دینی برای وی تبیین شود و حتی الامکان آنها را به کتب و نرم افزارها ارجاع دهیم.
وی افزود پاسخگو در پرسش باید دنبال مشکل اصلی مخاطب باشد تا دغدغه ها و شبهات را ریشه ای حل نماید و سعی کند جواب ها را با استفاده از قرآن و روایات ارائه دهدد تا پرسشگر بیشتر با قرآن و روایات آشنا شود.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان با تقدیر و تشکر از کارشناسان و فضلاء حوزوی پاسخگو در مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی ، پاسخ دهی به سوالات و شبهات دینی را یک رسالت مهم حوزه های علمیه و مورد تاکید قرآن کریم دانست.