پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

باسلام . آیا بازی کردن با همسر خود بطوری که موجب جنب شدن مرد گردد در حالی که هر دو پوشش داشته در مقابل طفل 2 ماه که خواب نیز میباشد مشکل دارد ؟ و اگر هم این حالات پیش بیاید با چه عملی میتوان(صدقه - روزه و ...) آن را جبران نمود که خدایی نکرده مشکل اخلاقی در آینده برای فرزند به وجو د نیاید.

پدر و مادرها بايد توجّه داشته باشند كه در محل حضور كودكان حتي كودكان چند ماهه كارهاي شهواني كه موجب التذاذ (حتي يكي از طرفين) است انجام ندهند.
پيامبر اكرم(ص) نيز فرموده است:«سوگند به آن كسي كه جانم در دست او است، اگر مردي با همسرش در خانه اي همبستر شود و كودكي آنها را بنگرد و سخن و صداي نفس آنها را بشنود، آن كودك هرگز رستگار نخواهد شد، اگر پسر باشد زناكار مي شود و اگر دختر باشد آلوده دامن مي گردد.(1) البته گرچه اين روايت در مورد آميزش است. اما از آنجا كه كارهاي شهواني ديگر نيز با تغيير حالات افراد، همراه است و دليل روايت (شنيده شدن صداي نفس در آن حالت) در اينجا نيز هست، از اين كارها نيز در حضور اطفال بايد خود داري كرد.
اگر با آگاهي نسبت به اين مسائل اقدام كنيد، در تربيت فرزندان خود موفق تر خواهيد بود. در اين مورد هم لازم نيست نگران باشيد و فكر خود را آزار دهيد. اما مي توانيد براي جبران اين كار صدقه اي براي رفع آثار احتمالي بر روي كودك بدهيد.
البته بيان روايت دال بر حرام بودن نيست. بلكه بيان كراهت است، اما اگر كسي اين مسائل را رعايت نكرد و كودكش خداي ناكرده دچار چنين حالاتي شد نبايد غير از خود را سرزنش كند.
پي نوشت ها:
1. كليني، محمد بن يعقوب، فروع كافي،دارالكتب1365، چ 4، ج 5، ص 500.
موفق باشید.