پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

باسلام جوانی هستم22ساله که روزگارفشارجنسی زیادی برمن وارد می کندبنده شریک جنسی ای برای خودپیداکرده ام اماتاکنون با وی آمیزشی نداشته ام توان مالی هم ندارم که ازدواج کنم وتابه امروزخود رانگاه داشته ام به نظرشما من چکارکنم

برادر گرامی! در پاسخ چندنكته را تقدیم تان می داریم:
1- ازدواج دختر بايد با هماهنگي و رضايت پدرش باشد بنا براين لازم است موضوع ازدواج تان را با خانواده دختر مطرح كنيد در صورت پذيرش و رضايت آنان به فكر ازدواج با هم باشيد. در غير اين صورت ارتباط سبب وابستگي و دلبستگي مي شود آنگاه دل كندن از هم بسيار مشكل مي شود.
2- پيش از آن كه به صورت رسمي خواستگاري كنيد، خواستگاري به صورت غير رسمي انجام گيرد، اگر پذيرفته شد، با دختر و خانواده اش صحبت مي كنيد كه عقد شرعي خوانده شود تا ارتباط شما با هم از نظر ديني صحيح باشد. مي توانيد زمان عروسي را به تأخير بيندازيد تا زمينه مالي براي برگزاري جشن عروسي فراهم گردد.به اين ترتيب هم از فشار جنسي شما كاسته مي شود زيرا در اين صورت لذت جويي از هم مانعي ندارد و هم عمل تان مشروع است.
3- بدي زمانه ما اين است كه بسياري از مردم براي خودشان زندگي نمي كنند، براي خودشان جشن نمي گيرند، ازدواج نمي كنند، فرش و تلويزيون نمي خرند و... بلكه همه اين ها را براي مردم و چشم و هم چشمي انجام مي دهند، به همين دليل نيز بسياري از مردم به دنبال زندگي مي دوَند. زندگي بر آنان سبقت گرفته ، هر چه مي دوند نمي توانند به زندگي مطلوب و دلخواه خود برسند.اگر مردم و جوانان براي خودتصميم بگيرند و ازدواج كنند و زندگي تشكيل دهند- نه براي ديگران - مي توانند توافق كنند جهيزيه ساده و مختصر در حد ضروريات زندگي امروزي و جشن ساده و كم خرج و بدون تالار را برنامه ريزي كنند. به اين ترتيب اگر چنين ازدواجي را با هم به توافق برسيد با توجه به وام ازدواجي كه دولت مي دهد مي توان براي عروسي نيز برنامه ريزي كرد.
4- داشتن شريك جنسي و هر گونه ارتباط شهوت انگيز خواه به صورت كلامي يا پيامي و تلفني باشد يا دست دادن و بدن همديگر را لمس كردن و مانند آن از گناهان كبيره است . پيامبر اکرم(ص) از سخن گفتن زن با مرد نامحرم نهي کرد و فرمود: " هر كس چشم هاي خود را با نگاه به نامحرمي پر كند خداوند در قيامت چشمانش را با آتش جهنم پر خواهد كرد و هر مرد و زن نامحرمي با هم دست بدهند، دچار غضب الهي مي شوند . هر کس با زن نامحرمي همراه شود و در جاي خلوتي قرار گيرد، زن و مرد در زنجيري از آتش قرار خواهند گرفت و جايگاه آنان با شيطان در جهنم است".(1) و در مقابل اگر براي پسر يا دختري که زمينه لذت‌جويي حرام و شهوت‌راني غير شرعي فراهم باشد، ولي به خاطر خدا آن را ترک کند، علاوه بر آن که سبب افزايش عزّت، شخصيت و کرامت انساني وي در دنيا مي‌گردد، خداوند محبت او را در دل مؤمنان قرار مي‌دهد. مردم او را دوست خواهند داشت. در پيشگاه خداوند از ارزش و ثواب بسياري برخوردار مي‌گردد.
علي (ع) مي‌فرمايد: «اگر مي‌خواهيد به درجات عالي بهشت و معنويت نايل گرديد، نفس خود را از پليدي‌هاي شهوت‌راني حرام پاک سازيد.(2) پيامبر اکرم(ص) مي‌فرمايد: «هر انساني که دچار شهوت گردد، و زمينه گناه و لذت‌جويي از جنس مخالف براي او فراهم باشد، ولي آن را رد نمايد خداوند گناهان او را مي‌آمرزد».(3)اگر احساس ميكنيد به مقتضاي وظيفه ديني خود عمل نكرديد لازم است توبه كنيد و بسياراستغفار نماييد چه آن كه توبه حقيقي از گناهان و استغفار زياد سبب آمرزش گناهان و فزوني مال و دارايي مي گردد.(4)
پي‌نوشت‌ها:
1. الفقيه ، شيخ صدوق ، ج 4 ، ص 13، انتشارات جامعه مدرسين قم ، سال انتشار 1413 ق.
2. عبد الواحد بن تميمي آمدي، غرر الحکم، انتشارات دفتر تبليغات ، قم، 1366، ص241.
3. مولي محسن فيض کاشاني ، المحجه البيضا، تصحيح علي اکبر غفاري، تهران مکتبه الصدوق، 1339 ه ش، ج 5، ص 169.
4. به تفسير آيه11، سوره نوح ( 71)رجوع شود.