پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و همکاران گرامیتان،من پسری هستم ۱۷ ساله،از سن ۱۴ یا ۱۵ سالگی توسط پسر عمو و پسر عمه هایم با مسایلی از قبیل فیلم های مستهجن عکس ها و ... آشنا شدم و کم کم وارد مرداب استمنا شدم،در طول این مدت ها به بهانه های مختلف از قبیل ماه رمضان،ماه محرم و... آن را کنار گذاشتم اما مدتی طول نمیکشید که دوباره به سراغ آن می رفتم،هرچه در این منجلاب بیشتر دست و پا میزدم بدتر میشد،به جایی رسیده بودم که حتی روزی ۳ ،۴ بار این کار را تکرار مىکردم تا نوای امام بلند شد و ماه محرم شد با امام حسین پیمان بستم که این کار را کنار بگذارم،تا حدودی هم موفق شدم اما حالا شدیدا دوباره نیاز پیدا کرده ام،خواهشا مرا راهنمایی کنید که چطور میتوانم دیگر به دنبال این کار نروم و ضررات آن از جمله ضررات روحی مثل گناهانی که پرونده ی من رو سیاه کرده و همچنین ضررات جسمی از قبیل زودارضایی را جبران کنم،با تشکر

پاسخ:
پبیش از هر چیز، نامه شما از پاکی درونی تان حکایت دارد. امید است که در اسرع وقت به ترک کامل خودارضایی نایل آیید.
راهکارهای ترک خودارضایی، در سایت پاسخگو آمده است و می توانید با دیدی مثبت تر و خریدارانه تر، به اجرای با نشاط تک تک راهکارها بپردازید.
شک نکنید که اگر خواهان پاکی باشید، می توانید حتی با عملی کردن یکی از راهکارها، به ترک پایدار نایل آیید. ترک خودارضایی، آن طور که برخی خیال می کنند، دشوار نیست و دلیل آن هم، درصد بالای افراد موفق در ترک می باشد.
اما چند نكته
1 بايد رژيم غذايي كمتر تحريك زا براي خود برگزينيد اين مهم را مي توانيد با مشورت با متخصصين تغذيه يا حتي مشورت با عطاري ها و فروشندگان داروهاي گياهي جويا شويد.
2 ورزش سنگين و منظم در كنار تنفس عميق شكمي 25تا30 بار در روز تفريحات سالم حذف و تعدیل عوامل اضطراب زا را سر لوحه زندگي خود قرار دهيد.
3 به تناسب ويژگي هاي جسمي و بدني از حجم غذاي مصرفي خود بكاهيد از پرخوري و ... به شدت بپرهيزيد.
4 به ساده سازي نياز جنسي بپردازيد و از بغرنج سازي و بزرگنمايي آن به شدت پرهيز نماييد و سعي نمايد از تصاوير ذهني تحريك زا لذت زدايي كنيد و آن را با امور مشمئز كننده مانند خوردن داروهاي تهوع اور پيوند زنيد.