پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام من يك دختر 35 ساله هستم كه چندساليه با يه دختر هم سن و سال خودم دوست شدم . رابطه دوستيمون مربوط به سالنهاي ورزشي و محيط كار ميشه . همديگه رو خيلي دوست داريم . خصوصا من رابطه عاطفي خوبي باهاش برقرار مي كنم يعني وقتي باهاشم احساس آرامش مي كنم . من خودم اهل نماز و روزه و حلال و حروم هستم ولي دوستم با نماز و روزه كاري نداره ولي دختر خوش قلب و مهربونيه و كار خير هم انجام ميده در واقع اعتقاداتمون يكم باهم فرق ميكنه ولي از نظر من مهم نيست چون سن و سال ما طوريه كه خوب و بد رو تشخيص ميديم . اينا رو گفتم كه يكم با شرايط ما آشنا باشيد . سوال من اينه كه ما وقتي با هم هستيم خيلي با هم شوخي مي كنيم ، همديگه رو بغل مي كنيم ، مي بوسيم و يكم شيطنت هاي دخترانه مي كنيم البته شوخي جلف و بد نه ولي در حد سن و سالمون اونم براي اينكه هيچكدام اهل دوست پسر نيستيم و هر دو مجرديم و گاهي براي سرگرمي و گذر زمان يا وقتي در اردو ورزشي هستيم يا گاهي وقتها كه اون به ديدنم مياد با هم شوخي هم مي كنيم مثل خيليهاي ديگه و البته اين رو هم بگم كه سعي مي كنم طوري كه ناراحت نشه حد خودم روهم حفظ كنم و البته واقعا دوسش دارم و مي تونم بگم عاشقشم طوري كه كمتر كسي رو اينقدر دوست داشتم ولي من هميشه اين سوال در ذهنم وجود داره كه آيا شوخي كردن وبوسيدن و بغل كردن ما از نظر شرعي ايرادي داره يا نه ؟ اين موضوع برام خيلي مهمه كه جوابش رو بدونم .

در مورد شوخي هايي كه با همديگر مي كنيد ( اگر منظورتان شوخي هاي فيزيكي است ) و هم چنين در مورد بغل كردن و بوسيدن همديگر، اگر اين كارها جنبه جنسي داشته باشد، به اين صورت كه در اين تماس ها، لذت جنسي از اين كارها مي بريد، واضح است كه اين كارها اشكال شرعي دارد و حرام است، اما اگر اينها جنبه جنسي ندارد، حرام نيست و اشكال شرعي ندارد. مثلا وقتي كه شما با مادرتان روبوسي مي كنيد، يا او را بغل مي كنيد، هيچ حالت جنسي ندارد، اگر بوسيدن اين دوستتان و بغل كردن او هم مثل بوسيدن ها و بغل كردن هاي معمولي باشد، اشكال شرعي ندارد. فكر مي كنم كه خودتان به راحتي مي توانيد اين دو را از همديگر تشخيص دهيد، خودتان مي فهميد كه اين بوسيدن ها و بغل كردن هايتان چه حالتي دارد. اما اگر وقتي كه با هم هستيد كارهاي غير معمول انجام مي دهيد، مثلا تماسهاي غير معمول بدني داريد، مثلا با دست زدن به جاهاي مخصوص با يكديگر شوخي مي كنيد، احتمال زياد دارد كه حالت جنسي داشته باشد، ولو اينكه خودتان متوجه نباشيد، كه در اين صورت حرام است و اشكال شرعي دارد. به هر حال بايد به خودتان مراجعه كنيد و ببينيد كه اين حركات، جنبه جنسي دارند يا نه.
در مورد دوستي شما با اين دوستتان، بايد متوجه باشيد كه درست كه سن شما در حدي است كه خوب و بد را از هم تشخيص مي دهيد، اما تاثير ناخود آگاه و تدريجي رفتار دوستان و رفقا بر همديگر را نمي توان ناديده گرفت، بالاخره دوستي ها موثر هستند، ولو اينكه شما نخواهيد كه از تو تاثير بگيريد، به تدريج تاثيراتي را در شما خواهد گذاشت. لذا ضمن اينكه بايد سعي كنيد كه او را تحت تاثير خودتان قرار دهيد و او را كم كم با آداب ديني آشنا سازيد، بايد مواظب خودتان هم باشيد. اين همه هشداري كه در روايات ديني ما در مورد اهميت دوست يابي وارد شده است، ناظر به همين تاثير و تاثراتي است كه بين دوستان صورت مي گيرد و به تدريج روحيات و نگرش افراد را عوض مي كند، لذا شما مواظب باشيد كه پختگي شما و سن و سالتان شما را گول نزند و از اين مسئله مهم غافل نكند.
در اين مورد كه با ايشان حالت عاطفي شديدي داريد، بايد طوري باشد كه استقلال شخصيتي شما حفط شود، و طوري نباشد كه به ايشان وابستگي پيدا كنيد، به اين صورت كه در كارها و عقايدتان به ايشان وابسته شويد. محبت زياد اگر به وابستگي منجر شود، نامناسب است.
موفق باشيد.