پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

كسي كه دچار استمناء فكري است و اين كار او بيشتر به خاطر عادت و وسواسش مي باشد و نمي تواند اوج لذت جنسي را تشخيص دهد آيا غسل بر او واجب است در اين مورد توضيح بيشتري دهيد. (اوج لذت جنسي9

اوج لذت و شهوت به حالتي گفته مي شود که در آن حال معمولا انسان از خود بي خود مي شود و لذت زيادي مي برد و مایعی ترشح می کند و بعد از تمام شدن آن حال انسان احساس تخليه شدن و ارضا مي کند. حالت شهوتش تمام و بدنش سست مي شود. حالت تحريک آميزي که قبل از تخليه شدن داشت، ديگر آن حالت را ندارد. مثل اين که انسان گرسنه دلش غذا مي خواهد، ولي وقتي غذا خورد و سير شد، ديگر ميل به غذا ندارد.
هر گاه زن بر اثر تحریک های جنسی به قدری تحریک شود که به اوج لذت و شهوت جنسی برسد و در آن حال مایعی از او خارج شود جنب می شود. اگر به اوج لذت نرسد و مایع خارج شود و یا به اوج لذت برسد، ولی مایعی خارج نشود و یا شک کند که مایعی خارج شد یا نه؟ و یا شک کند که مایع خارج شده واجد صفات منی هست یا نه؟ جنب نمی شود و غسل لازم نیست. (1)
پی نوشت:
1. آیت الله مکارم شیرازی، احکام بانوان، ص83.