پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

باسلام ببخشید ولی مجبورم رک باشم یکی از مشکلات مهم جوانان امروزی مسائل جنسیست که متاسفانه در فرهنگ ما خیلی راجع بهش نمیشه حرف زد. حالا میخواستم بدونم باید راجع به این موضوع چی کار کنیم: چند راه وجود داره که این موضوع رو حل کنیم که چند مشکل سر راه وجود داره. 1)اگه خود ارضایی کنیم گناهه 2)اگه زنا کنیم گناهه 3)اگه سمتش نریم تمامه مدت آزارمون میده 4)راه اسلام:صیغه توضیح :برای این کار ابتدا باید طرف مقابل و خانوادش و خانواده خودمون رو راضی کنیم که شخصا ترجیه میدم با ازرائیل روبه رو بشم ولی به این موضوع فکر نکنم:) تازه تو همیه سایت خوندم که پیامبر گفته اگه با نا محرم دست بدی در غل و زنجیر میندازنت جهنم و اگه صحبت کنی به ازای هر کلمه هزار سال میری جهنم پس چطوری میتونیم این موضوع رو حل کنیم؟ یعنی باید تا ازدواج صبر کنیم؟ فکر نمیکنید یه جای کار میلنگه؟؟

این که با دقت عقلی دنبال راهی برای کنترل این مسئله هستید و تمام سعی تان را برای راهکارها و مشکلات کردید، قابل ستایش است.
دو راه اول و مشکلاتش را درست گفتید (یعنی1)اگه خود ارضایی کنیم گناهه 2)اگه زنا کنیم گناهه) راه سومی هم که گفتید (یعنی اگه سمتش نریم تمام مدت آزارمون می ده) دو صورت دارد. در یک صورتش حرف شما درست است: صورت اول این که مقدمات تحریک نیروی جنسی را فراهم کنیم. بعد بخواهیم سمت گناه جنسی نرویم. بله در این صورت سمت گناه نرفتن آزار دهنده است
صورت دوم این است که اصلا مقدمات گناه جنسی و عوامل تحریک این نیرو را انجام ندهیم . خود را از آن ها دور نگه داریم(مقدمات تحریک نیروی جنسی مثل نگاه حرام به نامحرم و فیلم و اختلاط و ارتباط با نامحرم و فکر های جنسی و تفکر در امور شهوای ) در این صورت خود به خود آزاری نمی بینیم و آرامش بیش تری داریم . کسانی که از به سمت گناه نرفتن آزار می بینند، از قسم اولند که البته راه حل دارد. در صورت تمایل به آن هم می پردازیم.
اما راه حل چهارم تان (صیغه) اولا لازم نیست برای این کار از خانواده مرد اجازه گرفته شود . رضایت خانواده پسر در صیغه شرط نیست . در صورتی که طرف مقابل دختر باکره باشد، اجازه پدرش در ازدواج موقت شرط است . اگر طرف مقابل باکره نباشد،یعنی زن باشد، در صورتی که در عقد مرد دیگری یا در عده مرد دیگری نباشد، اجازه خانواده اش و پدرش شرط نیست، بلکه اگر راضی باشد ،کافی است. البته اگر از راه ازدواج شرعی زن شده باشد، ولی اگر بکارت او از راه غیر شرعی مثل زنا یا با عوامل دیگری غیر ازدواج مثل پرش از جایی از بین رفته باشد، در این که اجازه پدر می خواهد یا نه، نظریات مراجع مختلف است. چون نگفتید از چه کسی تقلید می کنید، نمی توانیم نظر دقیق را به شما بگوییم. می توانید جزئیات احکام صیغه را از همین مرکز بخش احکام بپرسید.
پس می بینید که تقسیم بندی شما کامل نبود. جایی از کار اسلام نمی لنگد. ما هستیم که کار را بر خود سخت می کنیم.
با این توضیحات حکم دست دادن با نامحرم و حرف زدن، البته حرف عاشقانه و غیر ضروری که حرام است،جواب داده شد.
موفق باشید.