پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما من 21 ساله و دانشجوهستم من تا حالا حدود 8 بار جلق زدم. 2 بار اول 16 سال داشتم و نمیدنستم جکار میکنم حتی اسم منی رو هم نمی دونستم. بعدش تا 6 بار که اخریش جند روز پیش بود. من به غیر از اون دوبار اصلا نیت جلق نداشتم و کاری با خودم نکردم مثلا با فکر کردن یا دیدن فیلم مبتذل بود. الان خیلی ناراحتم و توبه کردم قصد دارم دیگه خودم رو در موقعیتی که این اتفاق بینفه قرار ندم(فکر نکنم و فیلم نبینم) من تا حالا 3 تا خواب دیدم که اولین خوابم این بود که یه نفر گفت برو دکتر دومی و سومی در کتاب تعبیر خواب تعبیرشون این بود که بچه ناقص خواهم داشت و بچه دار نمیشم. رفتم دکتر گفت مشکلی نداری. کدوم درست میگن؟ اگه خواب درست باشه برای دفعش چکار باید بکنم؟ (این خواب ها ربطی به جلق داره؟) ممنون دعام کنید که دیگه این کارها رو نکنم و خدا منو ببخشه و بچه دار شم ممنون

خودارضایی و استمنا از بلاهای بزرگی است که عوارض ناخوشایند و خطرناکی دارد که معتادان به این عمل شوم را تهدید می‏کند. البته ما ادعا نمی‏کنیم هر کس مدتی مبادرت به خودارضایی کند، تمام عوارض خودارضایی، او را به یکباره احاطه کند، زیرا حالات اشخاص نسبت به هم فرق می‏کند. مثلاً ممکن است یک نفر که برای مدتی مبادرت به خودارضایی کرده است، در وهله اول فقط به سستی اعصاب یا اختلال حسی شنوایی یا ضعیف شدن حس بینایی یا سرگیجه مبتلا شود، ولی بعداً سایر بیماری‏ها به سراغ او بیایند .
نیز مدت زمانی که فرد به این بیماری مبتلا بوده و تعداد دفعاتی که مبادرت به خودارضایی کرده است، همه به نوعی در پیدایش عوارض خودارضایی نقش دارند.
به هر حال در مورد باقی ماندن عوارض و آسیب های خودارضایی بعد از ترک آن، باید عرض کنیم که خوشبختانه با ترک کامل این عادت ناپسند به تدریج و مرور زمان، عوارض کم شده و در نهایت نابود می شود و از بین می روند و جای هیچ گونه نگرانی نیست. البته این امر بسته به نوع آسیب دارد، برخی از آسیب ها ممکن است چندین سال طول بکشد تا از بین بروند که البته نیاز به صبر و حوصله و نیز تقویت خود دارد.
توصیه می شود برای برطرف کردن عوارض خودارضایی به صورت کامل، راهکارهای زیر را به کار ببندید:
1. اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. اضطراب خود را کاهش دهید . از فعالیت های استرس زا و اضطراب آور دوری کنید.
2. از آن جا که خودارضایی باعث تحلیل رفتن قوای بدن می گردد، سعی کنید با اتخاذ رژیم غذایی مناسب و مصرف سبزیجات و میوه تازه، کمبود ویتامین های بدن خود را جبران کنید.
3. با انجام فعالیت های ورزشی راحت و مناسب و مداومت در آن جسم و روح خود را طراوت و نشاط ببخشید.
4. اوقات فراغت خود را برنامه ریزی کنید . فعالیت های هنری و مطالعه کتاب های مفید و فرح بخشی را در آن قرار دهید.
5. برخی از عوارض خودارضایی نیاز به دارو درمانی هم پیدا می کند. در این زمینه با پزشک متخصص مشورت کنید.
6. برای کاهش ناملایمات روحی ناشی از خودارضایی به کلینیک مشاوره و روانشناسی مراجعه کنید.
7. در صورت فراهم بودن شرایط ازدواج، خود را برای ازدواج آماده کنید و مقدمات آن را فراهم سازید.
برادر گرامی !
اکنون در مسیر نجات قرار گرفته اید، پس نیاز است ابتدا امید خود را تقویت کرده و به خداوند منّان توکل کنید . از این پس سعی کنید فکر و خیال تان به افکار گناه آلود آمیخته نشود. در ضمن باید همه
زمینه هایی را که به نحویی باعث تمایل شما به خودارضایی می گردد ، از بین ببرید . چنانچه ناخواسته در موقعیت هایی که احتمال خودارضایی می رود قرار گرفتید، سریع با منصرف کردن فکر و ذهن تان و نیز تغییر موضع، خود را از آلودگی مجدد به خودارضایی برهانید.
امید آن داریم که دیگر هیچ جوانی به عمل بسیار آسیب زا و زشت خودارضایی مبتلا نگردد تا دچار عوارض ناخوشایند آن شود.
در ضمن به هیچ وجه به خواب هایی که می بینید، اعتقاد و باور نداشته باشید، زیرا معمولا خواب های ما به دلیل افکار و استرس ها و احساسات روزانه ماست و به اندازه ارزنی اعتبار ندارد.
موفق باشید.