پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام من تقريبا سنم 17 ساله يك ساله كه دختر خالمو دوست دارم اما نميدونم چه جوري با خانوادش صحبت كنم لطفا جواب منو بدين ممنون

مطالبی را در قالب نکات زیر تقدیم می داریم:
1. يکي از نيازهاي طبيعي انسان وقتي که به سن نوجواني و بلوغ مي رسد، رابطه با جنس مخالف و ازدواج است. اصل وجود اين نياز و احساس طبيعي، در همه انسان ها نهاده شده تا پسر و دختر انگيزه لازم را براي تشکيل زندگي مشترک داشته باشند. شدت اين انگيزه به حدي است که آنها را از خانواده خود جدا مي کند و آماده مي کند تا با وجود همه مشکلات و سختي ها، در کنار هم باشند و سبب آرامش روح و روان يکديگر گردند.
2. در واقع علاقه به جنس مخالف ريشه در ميل و كشش غريزي دارد. خداوند غريزه جنسي را براي برآوردن هدف خاصي در وجود انسان نهاده و او را براي برآوردن اين غريزه از راه درست (كه ازدواج است) راهنمايي كرد، تا نسل انسان گسترش يافته و نوع بشر حفظ شود، نيز در سايه ازدواج به آرامش دست يابد و عنصر آزمايش انسان قرار گيرد. از این روی دوست داشتن دختر خاله تان به همان نیاز غریزی شما بر می گردد.
3. با توجه به این که شما الان 17 سال بیشتر ندارید، طبیعتاً شرایط ازدواج هم در شما فراهم نیست چون شما هنوز نوجوان محصل هستيد و بعد از آن بايد به دانشگاه برويد يا سربازي و بعد از طي اين مراحل تازه اولين مشكل داشتن شغل مناسب و درآمد کافی مي باشد. پس بهتر است از هرگونه اندیشه در مورد ازدواج و ارتباط با جنس مخالف و دختر خاله تان تحت هر عنوانی خودداری کنید. چون این کار علاوه بر آسیب های فراوانی که دارد و از لحاظ شرعی و روانشناسی خالی از اشکال نیست، موجب گرفتار شدن شما در وادی عشق می شود و از آنجا که ريشه دادن به عشقي كه در حال حاضر توان وصال بر آن را نداريد، كار اشتباهي است چون شرایط آن را ندارید، بنابراین وقتي شرايط براي يك نوجوان مهيا نباشد، اقدام براي ازدواج منطقي نيست. پس خوب است رفتار عاشقانه را به كرداري عاقلانه تبديل كنيد و از همین ابتدای امر جلوی به وجود آمدن مشکلات بعدی را بگیرید.
البته ما هم قبول داریم که نيازهاي عاطفي و ويژگي دوران نوجواني، آدمي را به سوي دوست داشتن و عشق ورزيدن سوق مي‏دهد كه البته اين يك امر طبيعي و غريزي است، ولي مهم، كنترل احساسات و پرهيز از تصميم شتابزده و برخاسته از محبت افراطي مي‏باشد معمولاً روح حاكم در عشق‏هاي مجازي عشق ورزيدن است، نه خردورزي، در حالي كه براي تصميم‏گيري درباره ازدواج، علاوه بر عشق و مهروزي، بصيرت و تعقل لازم است تا بر اساس آن بتوان همسری با توجه به معیارها و ملاک های صحیح انتخاب کرد.
4. بهتر است دختر خاله تان را موقتاً فراموش کنید و به آینده خود فکر کنید البته برای فراموش کردن او سعی کنید از هر گونه ارتباط تلفنی، حضوری، اینترنتی و پیامکی با او خودداری کنید و از هر چیزی که شما را به یاد او می اندازید دوری کرده و آنها را از بین ببرید و در مسیر رفت و آمد او قرار نگیرید، بیش از گذشته به درس و مدرسه و کار اهمیت داده و اوقات فراغت خود را با تفریحات سالم و ورزش و یادگیری برخی حرفه های مورد علاقه پر کنید و برای رسیدن به اهداف عالی و فتح قله های ترقی و کمال تلاش و کوشش نمایید. البته انتخاب دوستان متدین و خوب از همجنسان و همسالان خود، بهتر می تواند شما را در رسیدن به اهداف، یاری رساند.
5. به یقین اگر وظایف و مسئولیت هایی که امروز به گردن شما نهاده شده است را به خوبی انجام داده و از پس آنها با موفقیت بر بیایید، این امید می رود که شما بتوانید در آینده شرایط و مقدمات ازدواج موفقی را پی ریزی کنید و تا آن موقع قطعاً دختر خوب، نجیب و پاکی را خداوند در سر راه شما قرار خواهد داد تا بتوانید در کنار او ازدواج همراه با خوشبختی و شادکامی را تجربه کنید.
6. البته می توانید بعد از آن که سن تان افزایش پیدا کرد و شرایط شما برای ازدواج مهیا شد و آماده ازدواج شدید در این صورت، موضوع را در درجه اول با خانواده خودتان در میان بگذارید و اگر دختر خاصی را در نظر دارید و یا اگر همچنان به دختر خاله تان علاقمند بودید در این صورت از خانواده خود بخواهید موضوع را پیگیری کنند و در مورد دختر مورد نظر تحقیق و بررسی کنند، اگر نتیجه تحقیقات مثبت بود و او را مناسب تشخیص دادید در این صورت به اتفاق خانواده به خواستگاری دختر مورد نظر بروید و مراحل بعدی را تا رسیدن به نتیجه مطلوب دنبال نمایید.
موفق و سربلند باشید.