پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام من یه جون 20ساله به مدت 5 ساله که به گناه کبیره استمنا گرفتار شدم خواهش میکنم کمکم کنید این عادت زشت رو کمار بذارم قبل از این کار نماز میخوندم اما الان شرمم میاد در پیشگاه خدا قرار بگیرم همه چیزم رو ازم گرفته کمکم کنید دوباره خودم بشم

راهکارهای ترک خودارضایی در سایت پاسخ گو آمده است و شما می توانید با دیدی مثبت تر و خریدارانه تر به اجرای با نشاط تک تک این راهکارها بپردازید.
شک نکنید که اگر شما خواهان پاکی باشید می توانید حتی با عمل کردن یکی از این راهکارها به ترک پایدار نایل آیید ترک خودارضایی آن طور که برخی خیال می کنند دشوار نیست و دلیل آن هم درصد بالای افراد موفق در ترک می باشد.
البته می شود بهترین راهکارهای دنیا را با انگ غیر عملی بودن یا ... از صحنه عمل خارج کرد و می شود ضعیف ترین راهکارها را با کمی بذل توجه به راهکاری موفق تبدیل نمود.
همان طور که در پاسخ های گذشته آمده است گوهر وجود شما با گناه خود ارضایی لکه دار می شود. ولی از بین نمی رود پس در بدترین شرایط نباید گوهر وجودتان را از ارتباط با خدا محروم نمایید.
گناه ترک نماز به هیچ وجه قابل قیاس با گناه خود ارضایی نمی باشد و اگر شما در روز بارها به این گناه یا سایر گناهان تن بیالایید. نباید حتی یک وعده نماز خود را ترک گویید.
نماز فرد خود ارضاء (با انجام غسل جنابت) صد در صد صحیح و ان شاء الله مقبول است و نباید شیطان را دو چندان (بلکه ده چندان) از خود خشنود نمایید.
تا زمان ترک کامل همه نمازهای خود را به جا آورید و با جداسازی شخصیت گرانقدر خود از شخصیت خود ارضاء به خداوند مهربان رو نمایید.
در زمینه شرایط غسل جنابت و تیمم بدل از غسل جنابت (در شرایطی که امکان غسل وجود ندارد) با کارشناسان فقهی این مرکز با شماره 09640 تماس حاصل نمایید.