پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

دختری هستم جوان که متاسفانه با گناه استمنا اشنا شدم بعد از اندکی پی بردم که این کار گناه کبیره است حالا میخواهم ترک کنم اما تکرار گناه باعث شده وابستگی شدیدی پیدا کنم و این گناه تمام حریم های دین را از من گرفته حتی گاهی اوقات به طور عمد نماز نمیخوانم ایا راه توبه برای من وجود دارد ؟وبا توبه اثار گناه کاملا از بین میرود ؟مرا راهنمایی کنید بار ها توبه شکنی کردم ضمنا من شرایط ازدواج را ندارم

1. غریزه جنسی برای هدف خاصی در وجود انسان به ودیعه گذاشته شده است . باید تا قبل از فراهم شدن شرایط ازدواج و ارضای غریزه جنسی، به خوبی از خود مواظبت به عمل آورید تا دچار انحراف از مسیر اصلی نشوید، البته این مهم به سادگی ها امکان پذیر نیست . نیازمند تلاش و کوشش فراوان در مقابله با زیاده خواهی ها و طغیان غریزه جنسی است.
2. اگر کسی به این عمل زشت مبتلا باشد، باید به طریقی خود را از آن برهاند تا از عوارض بسیار ناخوشایند آن مصون بماند. البته همیشه راه توبه و برگشت باز است . خداوند کسی که از گناه خود، توبه حقیقی کند می بخشد و پاک می گرداند. با ترک خودارضایی و توبه حقیقی، می توان از خشم و قهرخداوند در امان ماند. گناه خودارضایی مانند بسیاری از گناهان دیگر، کفاره ای جز توبه واقعی و حقیقی ندارد. انسان با توبه و عزم و تصمیم برای ترک همیشگی از این گناه پاک خواهد شد. از این روی توبه هرگاه حقيقي و واقعي باشد و از اعماق جان برخيزد و جامع شرايط باشد و واقعاً اگر انسان از گناهي كه مرتكب شده احساس خجلت و ندامت كند و خود را در پيشگاه خدا شرمنده ببيند و در صدد كسب رضاي حق تعالي باشد، به يقين مقبول درگاه احديت واقع شده و آثار و بركاتش نمايان مي گردد. هر چند گناه بزرگ يا بسيار باشد.
همین که به زشتی عمل خود آگاهی پیدا کردید و از انجام دادن آن احساس پشیمانی و ناراحتی می‌کنید و تصمیم گرفتید که دیگر آن گناه را انجام ندهید، توبه تحقق یافته است. با استمرار این تصمیم و ترک آن عمل، خداوند گناهان گذشته شما را مورد عفو و بخشش قرار خواهد داد و آثار آن را کاملاً محو می کند.
3. اگرچه شكستن توبه كار بدي است، اما در جائي نداريم كه در اثر شكستن توبه خدا ديگر انسان را نخواهد بخشيد. چنين باوري موجب يأس از رحمت الهي مي‏شود كه خود از گناهان كبيره است.
مفسرين قرآن در ذيل آيه 160سوره بقره كه خداوند متعال خود را "تواب رحيم" خوانده است، گفته‏اند يك وجه" تواب رحيم" اين است كه خداوند توبه آناني را كه مدام توبه مي‏كنند و مي‏شكنند مي‏پذيرد.
اين درگه ما درگه نوميدي نيست‏ *** صد بار اگر توبه شكستي باز آي
4. پرورش تقوا و معنويت و تقويت ايمان و تقواي الهي، مي‌تواند در پيشگيري از انحرافات اخلاقي و طغيان شهوت و غريزه جنسي شما نقش به سزایی داشته باشند.
5. امروزه راهکارهای بسیاری برای کنترل غریزه جنسی و ترک خودارضایی وجود دارد .می توانید آن ها را در سایت پاسخگو و دیگر سایت های مرتبط مشاهده کنید . متناسب با خود آن ها را به کار ببرید . اگر اراده خود را تقویت کنید و در این راه تلاش و کوشش مضاعف به کار ببرید، خواهی توانست مشکل خودارضایی خود را حل کنید . به صورت کامل آن را ترک کرده و غریزه جنسی را کنترل و آن را به صورت صحیح مدریت کنید.
6. به مشاور و روانشناس با تخصص سکس تراپی مراجعه کنید . راهکارهای درمانی را به صورت تخصصی تمرین کرده و به کار ببرید . در مرحله بعد جهت دارو درمانی به روانپزشک مراجعه کنید. امروزه برای رهایی از فشار شهوت جنسی از رژیم غذایی گرفته تا داروهای مختلف گیاهی و شیمیایی و تزریق هورمون وجود دارد که می توانید زیر نظر متخصان آن ها را به کار ببرید و استفاده کنید.
موفق باشید.