پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام . با احترام و عرض ادب . من علي قاسمي 22 ساله دانشجو و مقلد مقام معظم رهبري هستم مدتي است كه با يك خانوم دوست شده ام و دوستيمون هم فقط تو نت بوده و از لحاظ اعتقادي تقريبا ميشه گفت كه همسان هستيم و من او به هم علاقه داريم ولي بعد مسافت مانع شناخت بشتر همديگر شده و من هرچه اصرارميكنم اين فاصله ي مكاني مانع شناخت بيشتر همديگر ميشه و ايشون قبول نميكنه. ميخواستم موارد شرعي اين امر رابدونم . چكار بايد كرد . از طرفي دست كشيدن و قطع رابطه نيز برايم خيلي سخته. ممنون ميشم اگه راهنمائي كنين. باتقديم احترام علي

پيشاپيش از گزش احتمالي قلم پوزش مي‌طلبم . اميد است كه دلگير نگرديد.
فرض كنيد هزار دختر و پسر (500 دختر و 500 پسر) به صورت غير حضوري (اينترنت، تلفن، پيامك، نامه و ...) يا حضوري در مجاورت هم قرار بگيرند.فكر مي‌كنيد چند نفر از هزار نفر به اين نتيجه مي‌رسيدند كه ما به درد هم مي‌خوريم و در بيش تر موارد با هم هم‌نظريم و اصلا خداوند ما دو تا را براي هم آفريده است.
تجربه باليني چند ساله بنده و همكارانم نشان مي‌دهد كه در حدود 90 درصد (يا حتي بالاتر) دختران و پسران به همين نتيجه بالا مي‌رسند ،يعني همتايي در اكثر موارد. نتيجه همتايي خيالي و كاملا بي‌پشتوانه ازدواج‌هايي است كه سه چهارم آن به طلاق قانوني يا عاطفي مي‌انجامد.
ما انسان‌ها بر خلاف هوشمندي‌مان بسيار در معرض خطاهاي شناختي هستيم . خطاي شناختي بسيار آسيب‌‌زا فقط در اثر يك اصل فيزيكي ،يعني اصل مجاورت صورت مي‌پذيرد. تقريبا صد درصد زوجينی که براي درخواست طلاق به دادگاه‌هاي خانواده مراجعه مي‌نمايند،خود را يك روح در دو پيكر مي‌دانستند. آن ها در ابتداي آشنايي يك دل ، نه بلكه صد دل عاشق يكديگر بوده‌ و خيال مي‌كردند از هر جهت با هم تناسب و سازگاري دارند.
اين گونه آشنايي‌هاي خارج از چارچوب شرع و عرف نه تنها شناخت كامل يا نسبي از طرف مقابل به ما نمي‌دهد، بلكه راه را بر شناخت‌هاي نصف و نيمه‌مان مي‌بندد. در فضاي رابطه بين دو جنس مخالف بسياري از زواياي پيدا و پنهان طرفين مخفي مي‌ماند.
هيچ فرد دور انديشي براي انتخاب يك همراه و همسفر تا پايان عمر به شيوه‌هاي ناكارآمد متوسل نمي‌شود.
موفقيت ازدواج فقط در گرو ملاك‌مندي و معيارمندي انتخاب است . بدون رعايت همه‌جانبه ملاك‌ها و معيار موفقيت ازدواج در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.
انتخاب عاشقانه از اساس باطل است . درست، زندگي عاشقانه در پرتو انتخاب عاقلانه است.
متأسفانه شما و ايشان با مسائل بسيار جدي زندگي برخوردي شوخي‌وار داريد. دختر و پسري كه هيچ‌گاه به خريد اينترنتي لباس و جوراب (به خاطر اين كه فكر مي‌كنند بايد جنس لباس را از نزديك ببينند و بعد خريداري كنند) نمي‌پردازند ،به انتخاب اينترنتي شريك زندگي پرداخته‌اند.
در عصر بمباران مفاهيم عشقي و مبتذل قرار داريم . دختران تحت تأثير اين امر و از اضطراب پيدا نكردن شوهر به هر كسي به آن ها روي خوش نشان دهد، وابسته مي‌شوند. چه بسا دختر از برخي اختلالات روان‌پزشكي مانند افسردگي بي‌بهره نباشد . اصرار بي‌جا و آسيب‌زاي ايشان از همين منظر قابل تحليل و بررسي باشد.
دختري كه در سلامت عقل و بهداشت روان به سر مي‌برد، اين گونه پا در يك كفش نمي‌كند . براي خود و زندگي خود بيش از اين ارزش قائل است.
يكي از مهم‌ترين ملاك‌هاي انتخاب همسر ، همتايي فرهنگي و آداب و رسوم است . با توجه به بعد مكاني احتمالي اين ملاك سرنوشت ساز به هيچ وجه رعايت نشده است.
با ورود غير خداپسندانه شما در اين وادي پر آسيب، اسباب وابستگي عاطفي و مرضي دختر را فراهم آورده‌ايد . هر چه بيش تر در اين مسير گام برداريد ، وابستگي بيش تر مي‌گردد. از آن جا كه اين ازدواج تا حد زيادي نمره قبولي نمي‌گيرد، فراق و جدايي احتمالي ضربات مهلكي بر روح دختر وارد خواهد آورد. ضرباتي كه به آينده ازدواجي شما با هر دختر ديگر قطعا ضربه خواهد زد.
در شرايطي نيستيد كه پذيراي هيچ حرف مخالفي باشيد . گويا چاره‌اي جز تداوم اين راه پر سنگلاخ نداريد.
در صورت تمايل مي‌توانيد با مشاوران اين مركز با شماره 09640 بدون پيش شماره تماس حاصل نماييد.