پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

استمناء برای زنان نیز گناه محسوب می شود ؟ من مدتی استمناء می کردم امانمیدانستم استناء روزه را باطل می کند وبرای نماز خواندن باید بعد از استمناء غسل کرد آیا باید قضای روزه هاو نماز هایم را به جا آورم ؟

اگر در اثر استمنا در اوج شهوت و لذت جنسي مي رسيديد و د ر اين حالت مايعي هم خارج مي شده جنب مي شديد و غسل جنابت بر شما واجب بوده است .اگر غسل نکرده ايد نمازهايي را که با اين حالت خوانده ايد بايد قضا کنيد. البته اگر بعد از استمنا غسل حيض کرده باشيد ،به نظر آيت الله فاضل به جاي غسل جنابت کفايت مي کند . نمازهايي که بعد از استمنا تا زمان عادت ماهيانه با حالت جنابت خوانده ايد، بايد قضا کنيد.يعني هر مقدار نمازي را که درحال جنابت خوانده ايد، قضا کنيد.
نسبت به روزه : اگر نمي دانستيد که استمنا سبب جنابت مي شود و هيچ احتمال نميداديد که استمنا هم غسل دارد، روزه هايي که گرفته ايد صحيح است.
اما اگر در اثر استمنا به اوج لذت جنسي نمي رسيديد و يا در اين حالت مايعي از شما خارج نمي شده است و يا شک داشته باشيد که در اثر استمنا و تحريک جنسي دراوج لذت جنسي مي رسيديد و يا شک داشته باشيد که دراين حالت مايعي از شما خارج مي شده ، نماز ها و روزه هايي که خوانده ايد صحيح است و به شک خود اعتنا نکنيد.(1)
پي نوشت:
1. آيت الله فاضل لنکراني، جامع المسائل، ج1، سؤال 175 و ج2، 394و 395 و سؤال از دفتر آيت الله فاضل لنکراني.