پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با عرض سلام و خسته نباشید من مدّتی است تصمیم به مطالعه کتب دینی برای خودسازی و بالابردن اطلاعات و تهذیب نفس گرفته ام. ودر این بین یکی از دوستانم کتاب های بسیاری به من هدیه کرده و یا به من پیشنهاد کرده و من تهیه کردم. حتی نرم افزار گنجینه ی روایات نور که شامل کتب بسیاری است تهیه کردم. اما نمی دانم از کدام یک شروع کنم و تاکنون فقط قسمت هایی از هر کدام را خواندم و به عبارتی گزینشی مطالعه کرده ام حالا می خواستم شما راهنماییم کنید و ترتیب مطالعه مناسب برای انسانی صاحب دل شدن را بفرمایید. بعضی از کتاب هایی که تاکنون تهیه کردم بصورت زیر است البته تعدادشان بیشتر است و من فقط بخشی را ذکر می کنم اگر نیاز به گفتن تمام کتاب هایم هست لطفا بفرمایید تا در ارتباط بعدی عنوان کنم: معراج السعاده - المراقبات - رساله لقاءالله - اسرار الصلواه - سرالصلواه امام خمینی- گناهان کبیره دستغیب - صفات الشیعه و فضائل الشیعه - بشارتها - تحفه المجالس در معجزات چهارده معصوم (ع) - امالی شیخ صدوق و مفید - پاداش اعمال و کیفر گناهان - اصول عقاید- دانستنیهای لازم از نماز- رابطه فقه و حقوق - جامع تر ین کتاب در زمینه شرح صلوات - معاد دستغیب - وچند کتاب از شهید مطهری – تجسم اعمال - انسان بر سر دوراهی بهشت یا جهنم - فلسفه احکام و....................................................... البته این لیست تمام کتاب های من نیست و با توجه به نرم افزاری که دارم تعداد کتبی که در آن موجود است نیز زیاد است. اگر شما هم در راه یک بنده مخلص خدا شدن و تبدیل به بنده ی واقعی کتابی را مدنظر دارید لطفا بیان کنید.

پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
خوشحاليم از اين که تصميم به مطالعه کتب ديني براي خودسازي و بالا بردن اطلاعات و تهذيب نفس داريد. براي تان آرزوي موفقيت داريم.همه کتاب هايي که نام برده ايد ،مفيد و سازنده است .فکر مي کنيم در ابتدا از کتاب هاي آسان شروع کنيد مانند جهاد با نفس مظاهري و اخلاق عملي مهدوي کني و گناهان کبيره دستغيب .