پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.
دستور امام به معدوم کردن زندانیان منافقین
چرا امام دستور به اعدام منافقین دادند وچرا انها را محکوم نکرند

سلام. احتراما لطفا در مورد قتل منافقین در زندان ها در شهریور سال 69 (؟) به دستور حضرت امام (ره) توضیح دهید. چرا ایشان سرنوشت آنها را به دادگاه و حكم قاضی واگذار نكردند؟ ضمنا اطلاعات بنده در مورد اصل ماجرا كم است و در حد شنیده هاست كه نمی‌دانم چقدر صحیح است. متشكرم

پرسش 1:
سياسي در مورد قتل منافقين در زندان ها در شهريور سال 69 (؟) به دستور حضرت امام (ره) توضيح دهيد؟
پاسخ:
پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
اين مرکز در مورد پرونده هاي قضايي اطلاعي ندارد و نمي داند که بعد از عمليات مرصاد با منافقان چه برخوردي شده است . اما مي توان گفت اگر برخي از منافقان اعدام شدند ،با محاکمه قضايي بوده ،نه اين که برخي خودسرانه به آن اقدام نموده باشند.
انقلاب شکوهمند اسلامي جاذبه و دافعه دوست و دشمن دارد .در اين شکي نيست که دشمنان مدام سياه نمايي مي کنند. در سي سالي که از عمر انقلاب مي گذرد ،هيچ گاه نديده ايم که دشمنان بيروني با بوق هاي تبليغاتي که دارند ،هر روزي چيزي را زوم نکنند و فضاي جامعه را آلوده نسازند. آنان هر چه بر ملت ها گوناگون ستم مي کنند و يا ايادي آنان حقوق بشر را ناديده مي گيرند، به راحتي از کنارش مي گذرند اما اگر قصور يا تقصيري در دولت هاي مخالف آنان رخ دهد، آن را بزرگ نمايي مي کنند و مدام از حقوق بشر حرف مي زنند.