پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.
براي كسي كه نوعي اعتياد رواني دارد
معمولاً شناخت عواقب و آسيب هاي ناشي از تماشاي تصاوير و فيلم هاي مبتذل و مستهجن، مهم ترين عامل بازدارنده است. زيرا كسي كه آسيب شناسي دقيقي از آن داشته باشد.

راه هاي ترك ديدن محتواي مستهجن براي هميشه براي كسي كه نوعي اعتياد رواني دارد راشرح دهيد؟ (لطفأ به طور كامل)

معمولاً شناخت عواقب و آسيب هاي ناشي از تماشاي تصاوير و فيلم هاي مبتذل و مستهجن، مهم ترين عامل بازدارنده است. زيرا كسي كه آسيب شناسي دقيقي از آن داشته باشد. دغدغه فكري و حساسيت روحي شديدي در او ايجاد مي شود و موجب مي گردد كه با عزم و اراده قوي، آن رفتار ناپسند را رها سازد. مهم داشتن اراده راسخ است كه حيات و هويت آدمي به عزم و اراده او بستگي دارد. براي آشنايي با آسيب هاي تماشاي فيلم¬هاي مبتذل،  مي توانيد به سايت پاسخگو و ديگر سايت هاي مرتبط مراجعه كنيد.

توجه داشته باشيد كه تصورات جنسي و تخيلات شهواني كه از مشاهده اين گونه تصاوير و فيلم هاي مستهجن به وجود مي آيد، سبب خود تحريكي و تحريك شدگي دائمي فرد مي شود و به تدريج فرد را به انحرافات اخلاقي مختلف نظير، خودارضايي، ارتباطات نامشروع مي كشاند كه در نتيجه آن  باعث ايجاد ضعف جنسي و ذهني فرد مي شوند و ممكن است در عمل و توانايي جنسي فرد در زندگي آينده تأثير بگذارد و شخص را از لحاظ جنسي و ذهني فرسوده و خسته كند. از طرف ديگر، تماشاي تصاوير و فيلم هاي جنسي مستهجن علاوه بر حرمت شرعي كه دارد باعث كاهش اعتماد به نفس فرد در زندگي زناشويي آينده مي شود چرا كه رفتارهاي اغراق آميز بازيگران اين گونه فيلم ها باعث مي شود كه فرد در آينده و پس از ازدواج درباره طبيعي بودن عملكرد جنسي خود با همسرش دچار ترديد شوند و خود را بسيار ضعيفتر از آنچه هست، بپندارد. از سوي ديگر، جذابيت هاي اغراق آميز و تصنعي چنين فيلم هايي، گاهي باعث مي شود جذابيت هاي همسر، كمرنگ شده و مقايسه منفي بين همسر و آن هنرپيشه ها صورت گيرد كه اين امر موجب بي ميلي جنسي نسبت به همسر مي گردد. از طرف ديگر، برخي رفتارهاي بازيگران اين فيلم ها با وجود جذابيت هاي بصري، گاه بسيار دردناك و آسيب زننده است و زوجين ناآگاه كه سعي در تقليد از آن دارند، موجب بي رغبتي همسر به روابط زناشويي مي شود بنابراين، بهترين كار براي پيشگيري از آسيب هاي بسيار مخرب اين گونه فيلم ها چه در حال و چه در آينده، تصميم جدي بر عدم تماشاي اين گونه فيلم ها است.

براي رهايي از اين رفتار زشت و ترك تماشاي تصاوير و فيلم هاي مستهجن، بايد همه زمينه هايي كه به نحويي باعث تمايل شما به تماشاي فيلم هاي مستهجن و مبتذل مي گردد را از بين ببريد و اگر چنانچه ناخواسته در موقعيت هايي كه احتمال رفتن به سراغ فيلم هاي مبتذل و جنسي مي رود قرار گرفتيد، سريع با منصرف كردن فكر و ذهن تان و نيز جابجايي مكاني و تغيير موقعيت، خود را از آلودگي مجدد برهانيد. مي توانيد براي هر مدتي كه موفق به نديدن تصاوير و فيلم هاي مستهجن مي شويد، به تشويق ذهني ـ عملي موفقيت هاي خود در اين خصوص بپردازيد. با كمال سخاوت به تشويق خود بپردازيد. خود تشويقي مي تواند به صورت كلامي يا غير كلامي (مانند خريد يك بستني يا ديدن يك فيلم جذاب سالم يا سجده شكر و ...) باشد. علاوه بر آن، مي توانيد تنبيهات و جريمه هايي نيز براي هر بار مشاهده اين گونه فيلم ها براي خود قرار دهيد تا به تدريج از اين رفتار زشت فاصله بگيريد. يادتان باشد اگر قرار باشد در هر بار مشاهده اين قبيل فيلم هاي مستهجن، از حساب ميليوني شما مبلغ بيست هزار تومان كسر شود، تا به كي حاضر بوديد كه به تماشاي اين گونه فيلم ها بنشينيد پس، تعيين جريمه و برخي تنبيهات مي تواند بازدارندگي ايجاد كند و مانع ادامه تماشاي فيلم هاي مستهجن گردد.

اين را بدانيد كه اگرچه وسوسه هاي شيطان خيلي قوي است. اما با اين حال، شما توانايي مقابله با آن را داريد، بنابراين تا مي توانيد بايد از چنگ وسوسه هاي شيطان بگريزيد و زمينه وسوسه را از بين ببريد، اگر در تنهايي سراغ فيلم هاي جنسي مي رود، سعي كنيد هيچ گاه تنها نباشيد تا وسوسه پيدا نكنيد كه به دنبال فيلم هاي مبتذل برويد و به تماشاي آن بنشينيد.

براي مدتي استفاده از وسايل ارتباط جمعي نظير رايانه، اينترنت، ماهواره، تلويزيون و ساير وسايل ارتباطي را براي خود محدود كنيد و سعي كنيد فقط در ساعات مشخص، تنها براي كارهاي خيلي مهم و ضروري از آنها استفاده كنيد. به جاي آن تفريحات سالم ديگري را جايگزين گردانيد و هر گاه بي كار و يا تنها هستيد، از آنها استفاده كنيد. علاوه بر آن، مي توانيد رايانه خود را در اتاقي قرار دهيد كه محل رفت و آمد بقيه اعضاي خانواده و ديگران است تا انگيزه شما براي رفتن به سايت هاي مستهجن و تماشاي فيلم هاي مبتذل كاهش يابد.

اگر فيلم و عكس مستهجن و مبتذلي در نزد شما وجود دارد با يك اقدام شجاعانه سريعاً نسبت به معدوم كردن همه آنها اقدام كنيد و آنها را به كلي از دسترس خود خارج نماييد. همچنين، گاهي مي توانيد تماشاي فيلم هاي سالم و جذاب علمي، هنري، تاريخي، مستند و غيره را جايگزين تماشاي فيلم هاي مستهجن نماييد.

اگر دوستان ناباب و منحرفي داريد كه در زمينه تهيه و تماشاي اين گونه فيلم ها شما را ياري مي كنند و اين گونه فيلم ها را در دسترس تان قرار مي دهند، فوراً ارتباط خود را با آنان قطع كنيد و به آنها هم اجازه ارتباط مجدد ندهيد و به جاي آنها با افراد متدين و سالم طرح دوستي بريزيد و فعاليت هاي مثبت و سالمي با آنها داشته باشيد.