از سوی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی صورت گرفت:
کتاب «کرونا در دایره پرسمان» توسط مرکز ملی پاسخگویی تالیف و در انتشارات بوستان کتاب عرضه شد.
کتاب کرونا در دایره پرسمان

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با توجه به سوالات مکرر هم وطنان عزیز پیرامون بیماری اخیر، مهم ترین پرسش و پاسخ ها پیرامون این بیماری که در قالب نرم افزاری اندرویدی تولید شد برای استفاده بیشتر محققان در قالب کتاب «کرونا در دایره پرسمان» توسط انتشارات بوستان کتاب در اختیار مردم عزیز قرار گرفت.

با آغاز داستان کرونا جهان با پدیده ای شگفت، پیچیده و چالش برانگیز مواجه شد. این بیماری جدید در مدت نسبتا کوتاهی به دل مشغولی مشترک و بلکه نگرانی و ترس مشترک انسان ها در مناطق مختلف تبدیل شد. نگرانی هایی که در موارد بسیاری خطرناک تر از خود بیماری بود. در بحبوحه این ماجرا کارکردهای دین و انتظار بشر از دین، چونان یک پرسش برای مردمان رخ نمود که می بایست پاسخی درخور می یافت. این کتاب مجموعه ای است از پرسش ها و پاسخ هایی درباره همه گیری ویروس کرونا و نقش دین در کارزار بحران که به کوشش مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی سامان یافته است.

در کتاب کرونا در دایره پرسمان، سوالات پربسامد مرتبط با بیماری کرونا را در قالب پرسش و پاسخ عرضه کرده است. در این کتاب تیم محتوایی بخش مکتوب مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با همکاری سایر بخش های مرکز جدیدترین سوالات مربوط به این موضوع را جمع آوری نموده و از بین سوالات مطرح شده سوالات منتخب را از جنبه های مختلف اخلاقی، تاریخی، حدیثی، کلامی، احکامی، قرآنی و مشاوره ای متناسب با نیازهای روز جامعه ارائه کرد.

پاسخ ها در دو قالب اجمالی و تفصیلی پاسخ داده شده و منابع استفاده شده در پاسخ ها در این کتاب در پی نوشت ذکر شده است که علاوه بر ایجاد اطمینان بیشتر برای پرسش کننده، برای محققین هم بسیار مفید و مؤثر می باشد.

لازم به ذکر است پیش تر نیز نرم افزار پرسش های کرونا از طرف مرکز ملی پاسخگویی در اسفندماه 98 عرضه شده بود.