گروه پاسخگویی اینترنتی

خدمتی نوین در عرصه جنگ نرم توسط مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی
به همت بخش فن آوری اطلاعات و بخش جوامع مجازی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، این ربات به روز رسانی شد.
به روز رسانی پیام رسان بله

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، با توجه به اهمیت فعالیت های نوین در عرصه جنگ نرم، ربات مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی در پیام رسان "بله" به روز رسانی شد.

براساس این گزارش، کاربران گرامی می توانند با نصب پیام رسان “بله” و با عضویت در ربات مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی به نشانی pasokhgoo_ir_bot از مزایای این ربات بهره مند شوند.

مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی به منظور آسان شدن شیوه پرسش و پاسخ در فضای مجازی، ربات پاسخ‌گویی به سؤالات دینی در پیام رسان “بله” را راه اندازی کرد که مورد استقبال کاربران قرار گرفت.

در نسخه جدید این نرم افزار امکاناتی جدید به ربات اضافه گردید که شامل اضافه شدن بخش ویرایش پروفایل، افزودن بخش آرشیو گفتگوهای من (سؤالات و پاسخ ها)، رفع بعضی از مشکلات ربات، افزایش سرعت دریافت سؤال و تجمیع کاربران ربات با دیگر سامانه های مرکز می باشد.

علاقه‌مندان به عضویت در این ربات پاسخ‌گو می‌توانند سوالات خود را در زمینه های تاریخ و سیره، مشاوره، احکام، اعتقادات و کلام، قرآن و حدیث و اخلاق و عرفان ارسال کرده و در کمتر از 24 ساعت و در روز های تعطیل کمتر از 48 ساعت پاسخ خود را دریافت کنند.

در این جلسه مسائل و موارد مربوط به بخش پاسخگویی آنلاین مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، جلسه داخلی بخش پاسخگویی آنلاین (برخط) که یکی از زیرمجموعه های گروه پاسخگویی اینترنتی است برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی سجادی «مدیر بخش پاسخگویی آنلاین» در ابتدای جلسه نکات و تذکرات لازم را به کارشناسان پاسخگوی در این بخش ارائه کرد.

وی آمار متوسط پاسخگویی ماهانه در این بخش را بیش از 40 هزار گفتگو اعلام کرد و افزود: به طور میانگین در هر گفتگوی زنده به سه سوال پاسخ داده می شود که با توجه به این ماهانه به بیش از 120 هزار سوال در بخش آنلاین پاسخ داده می شود.

وی با اشاره به کاهش ساعت کاری پاسخگویی، این موضوع را یکی از مشکلات جدی در این بخش اعلام کرد و افزود: با توجه به راحتی کاربران در بخش پاسخگویی آنلاین و ساعات پاسخگویی، تقاضای سوال در این بخش روز به روز افزایش چشمگیری داشته و متاسفانه در حال حاضر تعداد گفتگوی های زنده ناموفق که بیشتر به خاطر کمبود ساعت کاری بالاتر از گفتگوهای موفق است.

گفتنی است بخش پاسخگویی آنلاین (برخط) به نشانی  www.09640.ir از ساعت 8 صبح تا 24 پاسخگویی مردم عزیز در بخش های قرآن و حدیث، احکام، اخلاق، عقاید، تاریخ، مشاوره و روانشناسی می باشد.

 

در گفتگو با سرپرست گروه پاسخگویی اینترنتی مطرح شد:
یکی از زیرمجموعه های گروه پاسخگویی اینترنتی، انجمن های گفتگوی قرآنی است که مسابقه جدول یکی از برنامه های انجمن است.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، حجت الاسلام محمد مهدی پورمدنی با اعلام این خبر گفت: یکی از بسترهای پاسخگویی در مرکز ملی، انجمن گفتگوی دینی به نشانی askdin.com و انجمن گفتگوی قرآنی به نشانی askquran.ir می باشد که در در اوایل سال 1397 کانون گفتگوی قرآنی تصمیم گرفت معارف اسلامی را از طریق سرگرمی به تدریج میان کابران نشر دهد. به همین منظور برای ایجاد سرگرمی تصمیم گرفتیم مسابقات قرآنی طراحی و در اختیار کاربران قرار دهیم تا از این طریق هم باعث شوق و اشتیاق کاربران شود و هم اینکه با معارف اسلامی آشنایی پیدا کنند و از جمله این مسابقات می توان به مسابقه تفسیر موضوعی، مسابقه کتابخوانی، جدول و .... اشاره کرد.

سرپرست گروه پاسخگویی اینترنتی افزود: از میان برنامه هایی که طراحی شد مسابقه جدول در میان کاربران با استقبال بیشتری مواجح شد به همین خاطر تصمیم بر این شد که این مسابقه در طول سال به صورت هفته ای برقرار باشد.

وی در خصوص طراحی سوالات مسابقه گفت: سوالات مسابقه جدول از طرف مدیر محتوایی نرم افزارهای کانون که خود از کارشناسان زبده قرآنی هستند طراحی می شود سعی ایشان بر این است که در هر جدول از آموزهایی قرآنی استفاده شود.

حجت الاسلام پورمدنی نحوه شرکت در این مسابقه را اینطور تشریح کرد: کاربر از طریق لینک http://jadval.askquran.ir بعد ثبت نام میتواند تمام جدول هایی که فعال و یا حتی غیر فعال هستند مشاهده نماید و می تواند به جداولی که فعال هست پاسخ گویی کند ودر آنجا برای هر جدول یک زمان در نظر گرفته ایم که بعد از اتمام زمان پاسخگویی جدول فقط برای کاربران نمایش داده می شود و هیچ گونه پاسخگویی برای کاربر امکان پذیر نیست.

وی در انتها یادآور شد میزان هدایایی که ما برای کاربران در نظر گرفتیم هر چند از نظر مالی بالا نیست لکن سعی کردیم به حد وسعمان از زحمات این عزیزان که در این برنامه کانون گفتگوی قرآنی هستند تقدیر و تشکر کنیم.

در این جلسه مسائل و موارد مربوط به بخش پاسخگویی جوامع مجازی مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین پورمدنی «سرپرست گروه پاسخگویی اینترنتی» و کارشناسان پاسخگوی جوامع مجازی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همکار فقید این بخش مرحوم حجت الاسلام والمسلمین جنتی، مهمترین مسائل پاسخگویی در جوامع مجازی مورد بررسی قرار گفت.

حجت الاسلام پورمدنی جوامع مجازی را یکی از بسترهای مهم پاسخگویی فضای مجازی دانست و افزود: کاربران می توانند از ربات در پیام رسان بله آدرس https://ble.im/pasokhgoo_ir_bot سوالات دینی خود را در بخش های مختلف قرآن، حدیث، احکام، اخلاق، مشاوره، کلام و تاریخ با از کارشناسان مطرح و در حداقل زمان جواب را دریافت نمایند.

وی گفت: منتخب محتوای پرسش و پاسخ های این بخش درکانال های مرکز ملی در پیام رسان ها منتشر می شود. پرسشگران می توانند از این کانال ها درپیام رسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/pasokhgoo1

، پیام رسان سروش به نشانی http://sapp.ir/pasokhgoo ، پیام رسان بله به نشانی https://ble.im/pasokhgoo ، پیام رسان آی گپ به نشانی https://igap.net/pasokhgoo1 و پیام رسان گپ به نشانی https://gap.im/pasokhgoo1  استفاده کنند و بر غنای معرفتی خود بیفزایند.

همچنین صفحه اینستاگرام مرکز ملی به نشانی instagram.com/pasokhgoo_ir  نیز در عرصه پاسخگویی به سؤالات دینی فعال می باشد.

شایان ذکر است که مرحوم حجت السلام محسن جنتی «مدیر سابق بخش جوامع مجازی» از ابتدای فعالیت مرکز ملی پاسخگویی در حوزه فعالیت های مجازی مرکز حضوری تاثیرگذار داشت و فرصت های مختلف و متنوعی در عرصه پاسخگویی به سوالات دینی در فضای مجازی را راه اندازی و ایجاد کرد. ایشان بعد از عمری مجاهده علمی و بعد از یک ماه روزه داری و استغفار و پس از حضور در مرقد امام خمینی و تجدید بیعت با امامین انقلاب در روز عید سعید فطر به دیار باقی شتافت.  باشد که زحمات ایشان باقیات صالحات نزد خداوند متعال محفوظ بماند و از اجر اخروی بهره مند گردند.