مشاوره و روانشناسی

طی جلسه ای صورت گرفت؛
در این تفاهم نامه شش ماده ای مرکز خدمات حوزه های علمیه کلیه برنامه های مشاوره و روانشناسی به طلاب و خانواده ها را به مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی واگذار کرد

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، تفاهم نامه همکاری بین مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و مرکز خدمات حوزه های علمیه در 6 ماده به امضای حجت الاسلام دکتر اصغری «رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی» و حجت الاسلام احسان علائیان «معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه های علمیه» رسید.

در این تفاهم نامه ارائه خدمات مشاوره به طلاب و خانواده های ایشان در قالب سرویس های مشاوره تلفنی، مشاوره آنلاین در بستر سایت و اپلیکیشن و مشاوره حضوری در موضوعات خانواده و روانشناسی، پیش از ازدواج، زوج درمانی، خانواده درمانی و تربیت فرزند توسط مرکز ملی صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام علاییان در جلسه امضای این تفاهم نامه با اشاره به سیاست های کلی مرکز خدمات گفت: واگذاری خدمات مشاوره به مرکز ملی در راستای هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری در نهادهای فرهنگی صورت گرفت و برای موضوع مشاوره دینی مرکز ملی پاسخگویی با توجه به زیرساخت های فن آوری و مشاوران متخصص بهترین گزینه است.

وی اظهار امیدواری کرد که امضای این تفاهم نامه مقدمه ای برای شبکه سازی مشاوران در سایر شهرستان ها و نیز توسعه موضوعی در حوزه فرهنگی، تحصیلی و شغلی گردد.

حجت الاسلام اصغری در این جلسه ضمن تشکر از اعتماد مرکز خدمات، امکان توسعه خدمات مشاوره ای در سایر موضوعات مانند مشاوره اعتقادی را خواستار شد.

به همت مرکز ملی پاسخگویی و کارگروه مشاوره ستاد حوزوی مقابله با کرونا؛
بستر فعالیت طلاب جهادگر در عرصه مشاوره و روانشناسی با همکاری ستاد حوزوی بحران در مرکز ملی پاسخگویی فراهم شد.
طلاب جهادی مشاور - مرکز ملی پاسخگویی

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، در جلسه ای که با حضور مسئولان و کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی و طلاب روانشناس جهادی برگزار شد، توجیهات و آموزش های لازم نرم افزاری برای شروع به کار این عزیزان انجام گرفت.

در این جلسه حجت الاسلام دکتر اصغری «مدیر گروه پاسخگویی تلفنی»، ، حجت الاسلام والمسلمین پورمدنی «سرپرست گروه پاسخگویی اینترنتی» و آقای مجتبی احمدنژاد «کارشناس مسئول گروه پاسخگویی تلفنی» توضیحاتی در رابطه با ضوابط، آئین نامه ها و نحوه استفاده از نرم افزار مرکز ارائه کردند.

در ادامه حجت الاسلام دکتر مهکام «مسئول بخش مشاوره و روانشناسی ستاد بحران حوزه» با اشاره به حضور طلاب از اولین روزهای شیوع کرونا در بخش های مختلف، گزارشی از بخش مشاوره و روانشناسی ستاد بحران حوزوی در مقابله با کرونا ارائه کرد.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با توضیح اینکه این بخش در پنج کارگروه کار خود را شروع کرد افزود: حضور مستمر در دو بیمارستان فرقانی و کامکار در سه شیفت کاری که فرایند بالینی انجام می گرفت، راه اندازی تیمی برای سرکشی از خانواده هایی که درگیر بیماری هستند، حضور کارشناسان طلاب روانشناس در مراکز سطح شهر، حضور در آرامستان ها برای همدردی و مشاوره با خانواده داغداران و در نهایت همکاری با مرکز ملی پاسخگویی جهت معرفی طلاب مشاور را از عمده ترین فعالیت های بخش مشاوره و روانشناسی ستاد بحران حوزوی برشمرد.

در انتهای جلسه طلاب روانشناس داوطلب، سوالات خود را در مورد نحوه فعالیت و سوالات پربسامد این زمینه مطرح کردند.

این طلاب جهادی قرار است در دو بستر فضای مجازی و تلفنی، در بخش مشاوره و روانشناسی مرکز، پاسخگویی سؤالات مشاوره ای هم وطنان عزیز باشند.

شایان ذکر است که یکی از اقدامات مرکز ملی پاسخگویی در رابطه با بیماری اخیر، فعال‏تر کردن و افزایش ساعت کار بخش مشاوره در جهت پاسخگویی در دو بستر تلفنی و فضای مجازی به خانواده‏هایی است که در اثر کرونا، به مشکلاتی مبتلا شده اند بطوری که یک کانال ارتباطی بخش ویژه مشاوره کرونا در آی وی آر مرکز راه‏اندازی شد. لکن با توجه به تعداد بالای تماس ها، همکاری هایی با ستاد بحران حوزوی شکل گرفت.