سید عباس دیانت

از سوی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی خراسان رضوی صورت گرفت
کتاب «درسنامه عروه، ترجمه و تبیین احکام بانوان» توسط مرکز ملی پاسخگویی نمایندگی خراسان رضوی تالیف و منتشر شد.
درسنامه درسنامه عروه ترجمه و تبیین احکام بانوان

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی کتاب «درسنامه عروه، ترجمه و تبیین احکام بانوان» به قلم حجت الاسلام سید عباس دیانت و جمعی از مولفان چاپ و در اختیار کارشناسان و مردم عزیز قرار گرفت.

این کتاب مسیری نو در عرصه فقه پاسخگویی عمومی است که به همت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی نمایندگی خراسان رضوی، تالیف و چاپ شد.

حجت الاسلام سید عباس دیانت «رئیس نمایندگی خراسان رضوی مرکز ملی پاسخگویی نمایندگی» درباره این کتاب گفت: تجربۀ پاسخگویی در این سال‌ها به ما آموخته است که برای فهم دقیق مسائل شرعی و انتقال آن به پرسشگران مطالعۀ کتب فتوایی مانند توضیح المسائل و متون پایه‌ای‌تر مثل تحریرالوسیله و منهاج‌الصالحین به تنهایی کافی نیست؛ بلکه در بعضی از موارد باید یک پله بالاتر رفت و روایات و کتب استدلالی را مورد بررسی و دقت قرار داد.

وی افزود: این اولین اثر تولیدشده مبتنی بر این نگاه است و حاصل درس‌هایی است که در طول دو سال، در هم‌اندیشی‌های فقه بانوان مرکز ملی پاسخگویی نمایندگی خراسان رضوی، ارائه شده است.

حجت الاسلام دیانت با بیان نوآوری‌هایی که در این کتاب اتفاق افتاده است افزود: مهم‌ترین این نوآوریها، ارائۀ روشی نو در تبیین احکام است.

وی در خصوص سایر ویژگی های این اثر گفت:

1-اعراب‌گذاری متن عروه و ترجمۀ دقیق و روشن این متن که با دقت انجام گردید؛

2-ترجمۀ تعلیقه‌های امام خمینی (ره) و آیات عظام سیستانی و مکارم؛

3-ترجمۀ روایات؛

4-ساده‌سازی مطالب؛

5-تبیین دقیق نکات مبهم و پیچیدۀ مباحث بانوان؛

6-تمرین‌های کاربردی در انتهای هر مسئله؛

از سوی مرکز ملی پاسخگویی شعبه خراسان رضوی برگزار شد:
اولین جلسه علمی با موضوع بورس با محوریت پاسخگویی به سوالات شرعی برگزار شد.
بورس - سید عباس دیانت

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، حجت الاسلام دیانت «سرپرست نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی خراسان رضوی» در این نشست علمی ابعاد مختلف بورس را با رویکرد پاسخ به مسائل شرعی به کارشناسان بخش احکام ارائه کرد.

معنای شرکت و رابطه شرکت سهامی عام با شرکت فقهی، معنا شناسی اصطلاحی بورس، اقسام بورس که شامل اوراق بهادار، کالا و ارز می باشد و کارگزاری بورس از جمله مهمترین عناوین بود که توسط وی طرح و ضمن توضیح و تشریح، احکام شرعی هر یک را بیان کرد.

شایان ذکر است نشست‏های علمی در بخش‏ پشتیبانی علمی مرکز در گروه های قرآن و حدیث، احکام، اخلاق، مشاوره، کلام و تاریخ، با رویکرد پاسخگویی به طور پیوسته با حضور اساتید مبرز برگزار می‏شود.