۱۳۹۵/۰۳/۰۸ ۱۶:۳۴ شناسه مطلب: 94779
به گزارش خبرنگار پاسخگو، حجت الاسلام و المسلمین مخدوم رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به روند سه ساله در مطالعه، طراحی، بارگذاری و تست این نرم افزار اشاره کرد و گفت: مرکز ملی با توجه به گستره پاسخگویی در فضاهای مختلف (تلفنی، پیامکی، کتبی، و سایبر) و گستره عظیم مخاطبان نیاز به تهیه نرم افزاری جامع برای مدیریت و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت ها داشت تا تمامی فرایندهای پاسخگویی از زمان ارتباط پرسشگر تا پایان، در یک فضای متمرکز و مدیریت شده انجام پذیرد.
وی با اشاره به به اینکه با وجود این نرم افزار، بهبود چشم گیری در روند پاسخگویی ایجاد شده گفت: قابلیت این نرم افزار، شناخت فرآیند های کاری مرکز، بهینه سازی مستمر آنها، مدیریت موثر فرآیند های پاسخ گویی، ارتقای امنیت و محرمانگی داده های مخاطبان مرکز ملی، امکان پاسخگویی بهتر بر اساس پیشینه مخاطب، ارزیابی دقیق و علمی فعالیت های پاسخگویی و فرآهم آوردن بستر ارتباطی جهت هم افزایی، همچنین انتقال دانش و تجارب میان پاسخگویان از طریق چت داخلی شده است.
حجت الاسلام و المسلمین مخدوم در ادامه صحبت خود درباره مزایای راه اندازی این سیستم جامع پاسخگویی افزود: از مهمترین دلایل تولید این نرم افزار، کاهش هزینه ها و بهره وری از ظرفیت های موجود، بهبود تعامل با مخاطبان از طریق سیستم های بازخورد گیری و نظرسنجی، شناسایی نیاز های مخاطبان مرکز ملی از طریق بانک واژگان و سوالات پر تکرار، استفاده از سیستم عضویت گیری و ارائه خدمات متنوع به مخاطبان خاص و امکان تحلیل محیطی بر اساس پایگاه داده مخاطبان می باشد.
وی، امکان دسترسی به گزارشات و داشبورد های مدیریتی به صورت جامع در تمامی بخش های مرکز را از قابلیت های دیگر این نرم افزار دانست و خاطر نشان کرد: سیستم ثبت و پیگیری انتقادات و پیشنهادات کاربران و سیستم پیگیری مرحله پاسخگویی سوالات، سیستم صف تماس جهت کاهش اشغالی مرکز ملی و بهبود ارتباط تلفنی با پرسشگر، فراهم آوردن خدمات مشاوره ای و اطلاع رسانی در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته (مانند صندوق صوتی و ..) از دیگر مزایای این برنامه می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین مخدوم در پایان درباره کاهش هزینه های ارتباطی مرکز با وجود این نرم افزار گفت: کاهش بهای تمام شده پاسخگویی از طریق متمرکز سازی فرآیند های پاسخگویی شامل ارزیابی، جذب و سیستمی کردن برخی از فرآیند های مهم مرکز، باعث صرفه جویی فوق العاده در استفاده از منابع انسانی، وقت و بودجه شده است.
در پایان هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی ضمن تقدیر از فعالیت های مرکز ملی پاسخگویی به عنوان یکی از مهم ترین خدمات دفتر تبلیغات اسلامی در راه اندازی شایسته این سامانه، تاکید کردند که حضور موثر مرکز ملی پاسخگویی در جامعه به خصوص در فضای مجازی لازم است با دقت پیگیری شود و از هرگونه سهل انگاری در این زمینه اجتناب شود.