پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

من دختر هستم و متاسفانه گرفتار استمناءهستم از آثار سوء آن میترسم اما توبه کرده ام و تصمیم به ترک آن چه کنم تا آثار سوء از بین برود و دیگر مرتکب آن نشوم؟

پاسخ:
تصميم شما مبني بر ترك كامل خودارضايي كاملاً عاقلانه و منطقي است به همين خاطر، شما را مي‌ستائيم و بر همت والاي‌تان درود مي‌فرستيم. شما در حقيقت، با ترك اين كار زشت، هم خودتان را از آسيب‌هاي نامطلوب، عوارض ناخوشايند، پيامدهاي منفي و تبعات فراوان و بعضاً جبران ناپذير خودارضايي دور ساخته‌ايد و هم رضايت پروردگار را باعث شده‌ايد و نيز پوزه شيطان و وسوسه‌هاي شيطاني را به خاك ماليده‌ايد پس، ببينيد با ترك يك عمل كه لزومي به انجام آن نيست چه نتايج ارزشمندي عائدتان مي‌گردد. اميدواريم اين روند را با جديت و پشتكار دنبال كنيد تا پديده خودارضايي را براي هميشه كنار بگذاريد و آن را به صورت كامل ترك كنيد و خودتان را از بسياري از آسيب‌هاي آن برهانيد.
مهم‌ترين و اولين كاري كه شما بايد در موقعيت كنوني انجام دهيد اين است كه با استفاده از راهكارهاي مختلفي كه براي ترك خودارضايي وجود دارد كه ما بسياري از آنها را در سايت پاسخگو قرار داده‌ايم، پديده بسيار زشت و آسيب زاي خودارضايي را به طور كامل ترك كنيد و كاري كنيد كه هيچ وقت و تحت هيچ شرايطي دوباره به سوي آن كشيده نشويد. براي اين كار يك عزم و اراده پولادين و همت والا نياز است كه به طور حتم، در وجود شما از طرف خداوند مهربان نهاده شده است؛ كافي است با كمي سعي و تلاش آن را شكوفا سازيد و از همه ظرفيت و توان خود براي مقابله با پديده شوم خودارضايي استفاده كنيد تا خود را از بسياري از آسيب‌ها و عوارض نامطلوب و بعضاً جبران ناپذير آن برهانيد. براي اين كار، بايد همه زمينه‌هايي كه به نحويي باعث تمايل شما به خودارضايي مي‌گردد را از بين ببريد و اگر ناخواسته در موقعيت‌هايي كه احتمال خودارضايي مي‌رود قرار گرفتيد، سريع با منصرف كردن فكر و ذهن‌تان و نيز تغيير موقعيت و جابجايي مكاني، خود را از آلودگي مجدد به خودارضايي برهانيد. براي هر مدتي كه موفق به ترك خودارضايي مي‌شويد، به تشويق ذهني ـ عملي موفقيتهاي خود در ترك خودارضايي بپردازيد. با كمال سخاوت به تشويق خود بپردازيد. خود تشويقي ميتواند علاوه بر ارتقاي سطح اعتماد به نفس و عزتنفس به كاهش اضطراب و در نتيجه آن، موفقيت در ترك خودارضايي كمك شاياني كند. خود تشويقي ميتواند به صورت كلامي يا غير كلامي (مانند خريد يك بستي يا ديدن يك فيلم جذاب يا سجده شكر و ...) باشد.
خوب بنگريد و ببينيد علت يا علل تمايل شما براي انجام عمل خودارضايي چيست؟ و معمولاً در چه موقعيت‌هايي به اين رفتار ناپسند مي‌پردازيد. با شناسايي علل و حذف آنها و نيز با شناسايي موقعيت‌هايي كه باعث تمايل شما به خودارضايي مي‌شود، مي‌توانيد پيشاپيش از قرار گرفتن در آن موقعيت‌ها اجتناب كنيد و در كاهش خودارضايي‌تان نقش بسزايي داشته باشيد. طبيعتاً اگر شما به يك پاكسازي همه جانبه اقدام نكنيد و عواملي كه باعث تحريك جنسي و تمايل به خودارضايي‌تان مي‌گردد را از دسترس خود خارج نكنيد در واقع، آب در‌هاون كوبيده‌ايد و به نتيجه‌اي روشني نخواهيد رسيد پس، يادتان باشد اولين گام براي رهايي از خودارضايي، از دسترس خارج كردن و حذف تمام چيزهايي است كه باعث تحريك جنسي‌تان مي‌شود و ميل و انگيزه شما را براي خودارضايي افزايش مي‌دهند. بعد از اين مرحله، اگر باز تمايل به خودارضايي داشتيد، آنگاه مي‌توانيد با استفاده از راهكارهايي كه براي ترك خودارضايي وجود دارد و ما بسياري از آنها را در سايت پاسخگو قرار داده‌ايم، به موفقيت‌هاي سترگي در اين زمينه دست يابيد و به تدريج از پديده شوم خودارضايي رهايي پيدا كنيد. البته ترك كامل خودارضايي تنها به اِعمال راهكارهاي كنترل و تعديل غريزه جنسي خلاصه نمي شود بلكه، در موارد شديدتر نياز به كمك گرفتن از مشاورين اهل فن و روانشناس با تجربه مي باشد كه مي توانيد در اين خصوص حضوراً به كلينك مشاوره و خدمات روانشناختي معتبر مراجعه كنيد و از روانشناسان و روانپزشكان باتجربه كمك بگيريد و زير نظر آنها راهكارهاي درماني را تمرين كنيد تا به ترك كامل آن نائل گرديد.
اگرچه خودارضايي آسيب‌هاي بسيار و بعضاً جبران ناپذيري دارد اما به هر حال، اگر آسيب خاصي را در خود مشاهده نمي‌كنيد جاي بسي شكر دارد و مطمئن باشيد كه در آينده مشكل خاصي پيدا نخواهيد كرد، اما اگر هم اكنون برخي از عوارض خودارضايي را در خود مشاهده مي‌كنيد اين اطمينان را به شما مي‌دهيم كه با ترك كامل خودارضايي، خوشبختانه اين گونه عوارض، به تدريج و مرور زمان نابود مي‌شود و از بين مي‌روند. البته اين امر بسته به نوع آسيب دارد، برخي از آسيب‌ها ممكن است چندين سال طول بكشد تا از بين بروند كه البته اين نياز به صبر و حوصله و نيز تقويت جسمي و روحي خود دارد. به هر حال، جاي هيچ گونه ترس و نگراني نيست و مي‌توانيد در آينده با خيالي آسوده ازدواج نماييد و نياز جنسي خود را به بهترين شكل ممكن در بستري مناسب ارضا نماييد.
موفق باشید.