پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام من چند روز بود که موفق شده بودم عادت زشت استمنا را ترک کنم ولی امروز قبل از اذان صبح فهمیدم احتلام شده و بسرعت غسل جنابت کردم ولی صبح که برای اذان بیدار شدم سینوزیت هایم درد می کردند تا ظهر بله متاسفانه من سینوزیت دارم اما الآن که مجبورم صبح زود حمام برم این طوری سرم همش درد می کنه و سینوزیتم نیز باید چه کار کنم؟ آیا دوباره استمنا کنم? متشکرم

پاسخ:
شما بايد بعد از بيرون آمدن از حمام، سرتان را تا روي ابروها، با كلاه بپوشانيد تا سر نيمه خيس شما باد نخورد، با اين كار، سينوزيت هاي شما هم درد نمي گيرد. اگر هم واقعا به هيچ صورتي نمي توانيد جلوي سر دردتان را بگيريد و علت آن هم اين است كه در صبح زود غسل مي كنيد، باز هم راه حل وجود دارد، شما بايد صبح زود، به جاي غسل جنابت، تيمم كنيد و نماز صبح را با تيمم بخوانيد، و ظهر غسل كنيد، تا مشكلي هم پيش نيايد. اما به نظر مي رسد كه لازم به اين كارها نباشد، و اگر بعد از حمام در صبح زود، سر و پيشاني اتان را با كلاه كاملا بپوشانيد ديگر سينوزيت هايتان درد نمي گيرد. در هر صورت اين چيزها راه حل دارد، و شما نبايد به خاطر اين چيزها به استمنايي كه حرام است روي بياوريد، بلكه خدا را شكر كنيد كه توانسته ايد استمنا را ترك كنيد. اين چيزها را شيطان به ذهن شما مي اندازد تا شما را فريب داده و به طرف استمنا بكشاند.
موفق باشید.