پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام؛من در مسائل جنسی جلوی خودم را میگیرم؛و هر 4 یا 5 ماه استمناء میکنم؛ان هم دیگر نمیتوانم خود را کنترل کنم؛سوال؛اگر استمناء نکردن من باعث شود در کارکرد بدن من مثل درد در بیضه و اختلال در خواب اعصاب اخلال بیفتد؛برای رهای از این وضعیت بیرون آمدن از فشار حکم گناه خدا تغیر نمیکند؛و حکم به دستور انجام استمنا برای ضرر نزدن به بدن با توجه به مدت 5 ماهه که از عادت خارج شده ؛میشود این کار را کرد؛منظورم این است که عقل تشخیص میدهد که به دلیل فشار زیاد به بدن طی ماه ها استمنا انجام شود زیرا بدن در حالت عادی نیست و تصمیم گیری شهوانی نیست؛عقلانی هست؛و حکم خدا در شرایطی ممکن است تغیر کند؛قصد ازدواج هم دارم و چند جا هم رفتم؛پس لطفا نگوید که هر چه زودتر ازدواج کنید؛ممنون؛منتظرم یا علی

پاسخ:
قبل از هر چيز اين خودكنترلي را كه نشانگر قدرت اراده و ايمان است، به شما تبريك مي گوييم. همانطور كه فقها و مراجع تقليد بيان مي كنند، حكم حرمت به هيچ عنوان قابل تغيير نيست و استمناء جزء گناهان كبيره است. (البته شما مي توانيد به صورت اختصاصي حكم شرعي مسأله خود را از دفتر مرجع تقليد خود استفتا نماييد.)
از لحاظ پزشكي نيز ثابت شده است كه ازدواج راهكار جايگزين خودارضايي است زيرا همانطور كه پزشكان گفته اند، انرژي اي كه فرد در يك بار استمناء مصرف مي كند 30 برابر انرژي اي است كه در يك بار سكس مصرف مي كند، براي درك بهتر مي توان اين مثال را مطرح كرد كه اگر يك نفر 3 بار در هفته جلق بزند، درست مانند اين است كه 90 بار سكس داشته! يا به بيان ديگر اگر كسي يك بار استمناء كند معادل اين است كه نيم ساعت به طور مداوم از بيني اش خون بيايد. بنابراين جلق زدن با سكس طبيعي بسيار فاصله دارد.
موفق باشید.