پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام،من علاقه زیادی به حوزه علمیه دارم،حتی تاجای ممکن کتاب های زیادی تهیه کردم و میخونم.اما از زمان بلوغم دچار گناه بزرگی(استمناء)شدم.حالا دیگه از خودم ناراحتم و دیگه به فکر حوزه نیستم.از رفتن(ثبت نام)صرف نظر کردم.شما بگید،چطور دوباره ایمان و حیاءمو زیاد کنم؟امکانش هست؟،نکته دیگه اینه که آیا خدا منو میبخشه؟هر وقت سعی کردم حداکثر به یک هفته و خرده ای ترک کردن رسیدم. باتشکر.

پاسخ:
از اين كه به ما اعتماد كرديد و مشكل خود را صادقانه با ما در بيان گذاشتيد خرسنديم. صداقت در گفتار حاكى از ضمير و فطرت پاك شماست. اميدواريم در اين برهه حساس زندگى بتوانيد ايمان خود را حفظ كنيد. در اين جا لازم مى دانيم، به عنوان دوستي امين و دلسوز نكاتى را خدمت شما عزيز گرامى عرض كنيم:
1- خداوند با حكمت و دانش گسترده خويش همراه با غرايز و نيروهاي ديگر، غريزه جنسي را نيز در انسان آفريده است كه به هنگام بلوغ شكوفا مي‏شود. اگر به درستي رهبري نشود، ناگزير طغيان مي‏كند. شخص را به راه‏هاي انحراف و سقوط مي‏كشاند. خود ارضايى يكى از اقسام انحرافات جنسى به شمار مى‏رود كه در پيدايى آن علل مختلفى دخالت دارد و موجب عوارض جسمي و رواني بسياي نيز مي شود. ضمن سپاس از شما به جهت ارتباط با ما، مطالب تكميلي درباره خودارضايي را مي توانيد در آرشيو سايت، به نشاني porsojoo.ir و pasokhgoo.ir مطالعه كنيد.
2- خودارضايي گناه بوده و كسي كه مرتكب آن شده، بايد با ابراز پشيماني و ندامت به درگاه الهي، توبه نمايد. هر چند بارها توبه خود را بشكند.
3- ارائه هر راهكاري براي رهايي از خودارضايي و كنترل شهوت، متوقف بر خواست و اراده قطعي شما است. بهترين اذكار و قوي ترين راهكارها، بدون خواست واقعي روي كاغذ باقي مي‌ماند. مهم ترين كاري كه بايد انجام دهيد، اين است كه اراده و اعتماد به نفس خودت را تقويت نماييد تا در مقابل طوفان وسوسه هاي شيطاني تاب بياوريد. اگر توانسته ايد يك هفته اين عمل را ترك كنيد، قطعا خواهيد توانست بيشتر از اين نيز آن را ترك كنيد. البته بايدخودتان بخواهيد تا بتوانيد آرام آرام به سوي ترك كامل گام برداريد.
عواملي در تقويت اراده مؤثر است، مانند: تمركز بخشيدن به فعاليت هاي گوناگون، توجه به عبادات به ويژه نماز كه تمرين تمركز فكر است، پايان رسانيدن كارهاي نيمه تمام، تلقين مثبت و... .
4- راهكار اصلي در پيشگيري و درمان مشكل، طبق فرموده قرآن، دو چيز است: يكي ازدواج است كه با توجه به سنتان هنوز شرايط آن را نداريد و ديگري داشتن تقواي دروني و عملي. بزرگان گفته‏اند: «نفس را مشغول بدار؛ و گرنه او تو را به خود مشغول خواهد ساخت». اين ها تنها راهي هستند كه غريزه جنسي خود را به طور موقت كنترل كنيد.
برادر گرامي؛
اكنون كه به لطف خدا به زشتي اين عمل پي برده ايد، عزم خود را جزم نماييد. دامن همت به كمر زده، از نيرو و اراده جواني استفاده كنيد. به صورت جدي اين عمل را ترك كنيد. براي رسيدن به اين مقصود راهكار هايي وجود دارد كه در آدرس بالا موجود است. در صورت تمايل به توضيحات بيشتر، نيز صحبت درخصوص راه هاي تقويت ايمان در مكاتبات بعدي بنويسيد تا پاسخ دهيم.
و اما درخصوص ورودتان به حوزه :
علاقه اى كه به فراگيري تحصيل در حوزه هاى ديني داريد، قابل تحسين و تقدير است، اما راه رسيدن به كمال فقط حوزه نيست بلكه چه بسا انسان هايي كه حوزه نيامدند اما گوي سبقت از خيلي از حوزويان گرفتند؛ البته بعد از توبه كردن واقعي، چنانچه اين قابليت را در خود مي بينيد مي توانيد با آگاهي كامل درباره مشكلات و مزاياي تحصيل علوم حوزي و مشورت با بزرگ تر ها در اين خصوص اقدام كنيد.
تا يار كه را خواهد و ميلش به كه باشد.
موفق باشید.