پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام چند روزی هست که یک دختر خانومی با من تماس گرفته و میگوید قصد دوستی با شمارا دارم ایا اگر بنده با او دوست شوم مشکل دارد؟

دوستی و ارتباط بین دختر و پسر حرام است، و بی تردید به دنبال چنین دوستی ای عوارض و مشکلاتی به وجود خواهد آمد که بعدا افسوس و پشیمانی را به دنبال خواهد داشت.
مطمئناً رابطه دختر و پسر، یک دوستی ساده مانند دوستی دو دختر یا دو پسر نیست، بلکه در دوستی و ارتباط دو جنس مخالف، پدیده‌ای وجود دارد که نباید آن را نادیده گرفت و آن هم مسئله غرایز جنسی و وابستگي هاي عاطفي است که قابل انکار نیست. هرچه سعی شود نادیده گرفته شود، باز نمی‌توان وجود آن را انکار کرد. به خصوص در مورد دختران و پسران جوانانی که مجرّد بوده و در اوج بلوغ جنسی قرار دارند.واقعیت آن است که غریزه جنسی از نیرومندترین غرایز در وجود انسان است که بسیاری از رفتارهای انسانی را شکل می‌دهد و به گونه‌های مختلف ظهور و بروز دارد. اسلام که یک مکتب جامع است و می‌خواهد در بین زن و مرد روابط سالم بر قرار باشد تا بتوانند قله‌های رفیع انسانی و رستگاری را فتح نمایند و از طرف دیگر به نیازهای غریزی و فطری خود نیز دست یابند، بنابراین با حساسیت ویژه، اما واقع بینانه و لحاظ کردن طبیعت و امیال درونی و خواسته‌های نفسانی انسان، قوانین و احکامی را جهت حفظ و نگه داری فرد و جامعه در خط اعتدال و میانه روی وضع کرده است. از جمله آن احکام، چگونگی ارتباط با جنس مخالف است.
دوست عزیز!
گاهی انسان به واسطه یک تلفن ناخود آگاه و بی آنکه که بخواهند،کم کم در آن شرایطی قرار می گیرد که راه بازگشتی برای انسان باقی نمی ماند و زمانی متوجه می‌شوند که کار از کار گذشته است، یعنی با فراهم شدن شرایط دیگر، اراده جلوگیری بسیار سخت و دشوار است. پس چرا نباید این جریان را از ابتدا جلو گيري كرد؟ به همین خاطر در اسلام حتی خلوت کردن زن و مرد (دختر و پسر) نامحرم در مکانی که رفت و آمد نباشد،(حتي تلفني) حرام و گناه است. در آخر این که مگر غیر از این است که تمام روابط جنسی بین دختران و پسران از همین ارتباط‌های به ظاهر ساده و دوستانه آغاز شده است ؟ و متأسفانه به همین ارتباط جنسی ختم نشده،بلکه عاملی برای پدید آمدن بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و روانی نیز می‌شود. بهترین شاهد بر ادعای فوق مراجعه به واقعیات موجود در اجتماع است، شما در باره طلاق‌ها، فسادهای جنسی، اعتیاد و افسردگی‌ها مقداری تحقیق کنید، ببینید نقطه شروع این نابسامانی‌ها از کجا بوده ؟ بسیاری از آنها با یک نگاه ساده یا یک ارتباط کلامی کوچک با نامحرم شروع شده و به تدریج به ایجاد محبت و عشق و مشغول شدن فکر انجامیده و در انتها به قرار و مدار و مسائل دیگر کشیده شده است.
بنا بر این ارتباط و دوستی شما با این خانم نه تنها از نظر اسلام حرام است بلکه بی تردید مسائل و مشکلات بعدی را نیز به دنبال خواهد داشت.لذا ارتباط فقط و فقط بايد در سايه ازدواج صورت بگيرد و شاه راه حل اين مشكل و تامين نياز هاي روحي و عاطفي و جنسي ازدواج است. براي توضيحات بيشتر مي توانيد با شماره (09640)تماس بگيريد.