پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با عرض سلام وخسته نباشید ، دانشجوی 21 ساله هستم در دانشگاه شریف با خانواده ظاهرا سنتی و مذهبی . گاهی که خانواده ی دوستان من در سفر به سر می برند شب را به همراه بعضی دوستان دیگر در منزل آنها اقامت می کنم به خصوص شبهایی که فردایش تعطیل است . متاسفانه خانواده بنده با این امر مخالفند و همیشه باهم جر و بحث داریم . هر بار که از آنها دلیلی می خواهم که این کار چه مشکل اخلاقی یا شرعی دارد فقط می گویند همه این کار را نادرست می دانند . خیلی سعی کردم که منطقی با آنها صحبت کنم و دلایل زیادی را هم به آنها می گویم اما بی فایده است . به من می گویند برو از یک روحانی یا فرد عالم بپرس که اینکار اشکال دارد یا نه تا ببینی که راست می گوییم . من هم که دیدم صحبت منطقی و با دلایل و امثال عقلی فایده ندارد به شما رجوع کردم تا نظر شما را بدانم. این را هم می دانم که ممکن است بعضی ها به این طریق مرتکب گناه شوند اما آیا این دلیلی است بر اینکه این کار کلاً مشکل دارد ؟ از سایت خوبتون هم تشکر می کنم .(مرجع بنده آقای سیستانی است )

پرسشگر گرامی
والدین برای شما دلسوزی می کنند . حرف های آن ها از سر دلسوزی است ،ولی درباره رفتن به خانه دوست تان برای تنها نبودن او باید بگوییم که این کار اشکالی ندارد حتی از این جهت که به او به نوعی کمک کرده اید، خوب است .
اگر رفتن به نوعی زمینه تحریک شما را فراهم می کند یا در آن جا از نظر جنسی تحریک می شوید یا وسائل گناه فراهم است ،از نظر اخلاقی بهتر است این کار را نکنید و این دغدغه ای است که والدین تان دارند.
برای حل شدن مشکل بهتر است که با والدین صحبت کنید .خصوصیات اخلاقی و محیط امن خانه را برایشان توضیح دهید . خیال آن ها را از بابت امنیت اخلاقی در آن خانه مطمئن کنید.