پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام. بنده رضا غیاثی نژاد هستم و از محضر شما شوالی دارم. ابتدا شرم نوشتن این سوال را داشتم ولی به خود جرات داده و به اینجا آمدم. و اما سوال: مدتی قبل از شخصی که در مسجد محلمان سوالی پرسیدم.گفتم که چگونه باید همسرم را به راحتی ارضا کنم. این آقا به من جواب دادند که جواب سوال شما در قرآن است و من وقت کافی برای جواب این سوال ندارم. لطفا جواب سوال مرا بدهید.آیا واقعا چگونگی ارضای زن در قرآن ذکر شده است یا خیر.

آداب زناشویی و چگونگی ارضای همسر به تفصیل در قرآن نیامده است، ولی در برخی روایات آداب زناشوی و بعضی مسایل مربوط به ارضای جنسی همسر توضیح داده شده است؛ مثلا آمده است: زن و شوهر پیش از آن که به رختخواب بروند، وضو بگیرند و با طهارت باشند. با بسم اللّه‏ و نام خدا شروع کنند. مرد در دخول عجله نکند؛ بلکه ابتدا با همسرش بازی و شوخی کند تا او کاملاً آماده شود. و قسمت های خاص بدنش را بمالد تا شهوت او نیز تحریک شود. بالاخره زن را از هر جهت برای آن کار آماده کند تا او هم کاملاً لذت ببرد. و پس از دخول فورا خود را کنار نکشد؛ بلکه سعی کند که همسرش کاملا ارضا شود. جماع را وقتی انجام دهد که زن تمایل بیشتری دارد. آمیزش بهتر است در اول شب نباشد؛ بلکه ساعاتی بعد از خوردن شام باشد؛ زیرا معده پر است و آمیزش موجب قولنج و فلج و رعشه و نقرس و سنگ درون و چکیدن بول و فتق و ضعف بینایی می‌شود.
امام رضا (ع) فرمود:
این عمل را در آخر شب انجام دهید. زیرا برای بدن بهتر و مایه امید بیشتر و ذکاوت بیشتر برای فرزند می‌باشد. جماع در شب‏های دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه یا جمعه باشد.
جهت آگاهی بیشتر منابعی را که در زیر معرفی می شود مطالعه کنید:
1- ریحانه بهشتی، سیما میخبر
2- آداب زناشویی از خواستگاری تا فرزند داری، حسین دریاب
3- آداب زناشویی، رضا کریمی
4- صمیمانه با عروس وداماد، محمود اکبری
5- قانون قوه باه یا آداب زناشویی، محمد ابراهیم آوازه
6ـ ازدواج مکتب انسان‏سازی (جلد سوم)، دکتر پاک‏نژاد
7- حلیه المتقین، ص 70 - 75، علامه مجلسی
8- بهشت خانواده، دکتر سید جواد مصطفوی
پی نوشت :
1. حاج شيخ عباس قمي، سفينه البحار، الناشر: دار الاسوه الطباعه و النشر، تاريخ النشر/1422 ه.ق ، ج 1، ص 181).