پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

پسری هستم 15 ساله که از رابطه داشتن با دخترها بیزارم ولی دوستان پسر زیادی دارم که هم من و هم آنها همدیگر را دوست داریم دستان هم را می گیریم و اگر جایی رفتیم که شب آنجا ماندیم در بغل همدیگر می خوابیم ولی هیچ گونه حس شهوتی نسبت به هم نداریم آیا این کار از لحاظ شرعی اشکال دارد ؟ لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر

دوستي پسر با پسران هم سن و سال اگر مفسده نداشته باشد ،اشکال ندارد، ولي سعي کنيد با پسراني که اهل دينداري و تقوي باشند، دوستي نمائيد، زيرا انتخاب دوست در زندگي نقش بسيار مهمي در رفتار و کردار آينده انسان دارد.
2- اگر کنار هم با لباس بخوابيد ،اشکال ندارد. اما از بغل کردن همديگر خود داري کنيد .نيز سعي کنيد بغل هم نخوابيد، هرچند بدون حس شهوت باشد.زيرا در روايات وارد شده است که بستر خواب فرزندان ده سال به بالا را از هم جدا کنيد(1).
لطفا هرگاه سوال شرعي مي پرسيد ،نام مرجع تقليد خود را ذکر کنيد تا بر اساس نظر مرجع شما پاسخ بدهيم .
پي نوشت:
1.مستدرك‏الوسائل ج3، ص 18؛ باب استحباب أمر الصبيان بالصلاة «قال رسول الله ... وَ فَرِّقُوا بَيْنَهُمْ فِي الْمَضَاجِعِ إِذَا كَانُوا أَبْنَاءَ عَشْرِ سِنِينَ ؛ بين بستر خواب فرزند بعداز ده سال جدائي بيندازيد، يعني بستر خواب آن ها را از هم جدا کنيد».