پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام من 4 سوال داشتم 1-پسری برایم شارژ فرستاد و به من اصرار کرد تا با ان سیمکارتم را شارژ کنم.سپس گفت برای اینکه مرا حلال کند بخاطر شارژ من باید با او دوست شوم.من هم گفتم برای اینکه او مزاحمم شده من باید او را ببخشم و این به ان در.ایا این حق الناس است؟ 2-با پسری دوست بودم که او را ندیده بودم.گاهی اوقات من و او اس ام اس هایی درباره اعضای بدن و س.ک.س.ی..... میدادیم.ایا گناهی مرتکب شده ایم؟ 3-من همان پسر را ندیده دوست دارم.اما اکنون دو هفته میشود که باهم به هم زدیم.برای تولدش میخاهم به او اس ام اس بدهم.نماز میخاند و روزه میگیرد.دوستش دارم.نمیدانم چاره چیست؟ 4-دختر خاله ای دارم که بسیار پسر باز است.و به من تهمت میزند که با پسر های زیادی دوست هستم.و میشه با من در خیابان میاید و مجبورم میکند از پسران شماره بگیم.چاره ام چیست؟ با تشکر

پاسخ1:
نبايد شارژ او را قبول مي کردي ولي چون خودش داده ،حقي به شما ندارد .
لازم نيست حلاليت بطلبي .نبايد با او دوست شوي و دوست شدنت حرام است .(1)
پي نوشت:
1 . آيت الله سيستاني ، منهاج الصالحين، ص 410 .
پاسخ2:
در فرض سؤال مرتکب گناه شده ايد و بايد توبه کنيد.
ارتباط با نامحرم چه از طريق چت و چه از راه هاي ديگردرصورتي که همراه با صحبت ها و يا پيام هاي تحريک کننده و يا با قصد لذت جنسي باشد حرام است . ارتباط با نامحرم بدون ضرورت و بيش از مقدار متعارف جايز نيست . هم چنين هر کاري که قصد لذت و شهوت از راه حرام در آن باشد ،حرام است.(1)
پي نوشت:
1. آيت الله سيستاني، توضيح المسائل، مسأله 2392-2394.
پاسخ3:
متأسفانه عزت نفس شما بسيار پايين است. اين باعث شده ناديده عاشق اين پسر غير خويشتندار گرديد. علاقه به جنس مخالف مانند علاقه به غذا طبيعي هر انسان است . آيا هر غذايي هر چند مسموم بايد موجبات تعلق خاطر شما را فراهم آورد؟شکي نيست نياز جنسي داريد ،ولي آيا اطفا اين نياز با يک دزد حرفه اي ناموس مردم صحيح است؟ مسلماً نه. شک نکنيد که داريد ارزان فروشي مي کنيد و ندانسته پا جاي پاي شيطان مي گذاريد، امروز به بهانه روز تولد، فردا به بهانه دلتنگي و ...
ديري نمي گذرد با همه چيز از جمله آبرو و شرف خود و از همه مهم تر يک ازدواج پاک و موفق خداحافظي مي کنيد. عزت نفس و خودارزشمندي خود را افزايش دهيد . بيش از آن که ايشان را دوست داشته باشيد، خودتان و آينده تان را دوست داشته باشيد. نماز و روزه اي که من و شما از دزدي عفاف و حيا باز ندارد، نماز و روزه واقعي نيست.
با تداوم اين دوهفته مقاومت خداپسندانه کم کم متوجه خواهيد شد که نه آب از آب تکان خواهد خورد و نه آسمان به زمين خواهد افتاد.

پاسخ4:
سؤال شما مبهم است و معلوم نيست چگونه دخترخاله تان شما را به شماره دادن مجبور مي نمايد. شکي نيست که انجام يا عدم انجام دستورات شيطاني ايشان صد درصد در اختيار شماست . مجبور بودن بهانه اي بيش نيست. بر فرض تهديد مي توانيد با قاطعيت ورزي جانانه جلوي او بايستيد و با تهديد متقابل وي به او نه بگوييد.
چه خوب مي شد دختران ساده و پاکدامني مثل شما خواهر گرامي از همين سنين نوجواني زندگي و آينده خود را بيش از پيش جدي مي گرفتند . اين گونه با شخصيت عفت و آبروي خودرا بازي نمي گرفتند.
آدم سر همه را مي تواند کلاه بگذارد ،ولي سرخودش و خداي خودش را قطعاً نمي تواند کلاه بگذارد. اگر واقعاً در اين امر مصمم هستيد، با هر ترفند و حيله اي رابطه خود را با ايشان به طور کامل قطع نماييد.
شک نکنيد که باتلاقي(باتلاق گناه و اختلالات رواني) که دختر خاله شما در آن گرفتار آمده است، روز به روز شما را نيز به درون خود خواهد کشيد. اگر در خود احساس عجز مي نماييد، مادر خود را در اين ماجرا وارد نماييد و با کمک ايشان از اين مخمصه بسيار خطرناک به در آييد.