پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.
با سلام و عرض ادب لطفا در مورد شان نزول آیات فوق و شبهات موجود در خصوص آنها از سوی اسلامستیزان توضیح بدهید . به امید ظهور آقا (عج) یا حق

با سلام و عرض ادب لطفا در مورد شان نزول آیات فوق و شبهات موجود در خصوص آنها از سوی اسلامستیزان توضیح بدهید .  به امید ظهور آقا (عج) یا حق

با سلام و تشكر از ارتباطتان با اين مركز
اين آيات در مورد تعيين زناني است که رسول خدا اجازه داشته در صورت لزوم و با رعايت شرايط با آنان ازدواج کند . همچنين به رسول خدا در مورد ارتباط با همسرانش اجازه هايي داده تا تکاليف خانوادگي مانع از انجام وظيفه رسالت نشود . به قضيه ازدواج او با زينب که بر خلاف ميل حضرت و به امر خدا براي شکستن يک سنت غلط پيش آمد، اشاره دارد.
متاسفانه دشمنان اسلام و پيامبر با جعل و تحريف در ذيل اين آيات، داستان ها و رمان هاي عشقي ساخته و پرداخته ، کرامت رسول خدا را مورد هجوم قرار داده ، ايشان را فردي زن باره معرفي کرده اند.
خوشبختانه کمي دقت در آيات قرآن و از جمله همين آيات و رجوع به سيره رسول خدا اين جعليات و تحريفات را خنثي و بطلان آن ها را واضح مي سازد.
چون مطالب ذيل اين آيات زياد است و ما هم نتوانستيم مطالب لينک معرفي شده را ببينيم و ورود تفصيلي به مباحث اين آيات وقت طولاني مي طلبد، دو مقاله در اين زمينه به شما معرفي مي کنيم . اگر بعد از مطالعه اين دو مقاله باز هم زاويه اي از بحث مجمل بود، در ارتباط بعدي مطرح کنيد تا جواب دهيم.
مقاله اول تحت عنوان:" قرآن و مسائل زندگي پيامبر"در مجله پيام زن ،شماره 179-180،ص200-222چاپ شده که از سايت "دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم" لينک مجلات، مجله پيام زن مي توانيد آن را ملاحظه کنيد.
مقاله دوم هم تحت عنوان:"پيامبر، زيد، زينب" در همان آدرس و همان شماره.