پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.
دعا برای شفای مریض
در این زمینه قرائت سوره حمد بر بالین بیمار توصیه‌شده است. در کتاب شریف کافی از امام صادق علیه‌السلام روایت‌شده: اگر سوره حمد را بر مرده‌ای بخوانند و روح به ...

سلام

من امشب خبردار شدم که حال یکی از دوستانم که قلبشو عمل کرده اصلاً خوب نیست می‌خواستم براش دعا بخونم اما نمی‌دونم چه دعایی میشه راهنمایی بفرمایید؟

پاسخ:

در این زمینه قرائت سوره حمد بر بالین بیمار توصیه‌شده است.
در کتاب شریف کافی از امام صادق علیه‌السلام روایت‌شده: اگر سوره حمد را بر مرده‌ای بخوانند و روح به پیکرش بازگردد، جای تعجب نیست.(1)
در کتاب طب الائمه از یکی از معصومین نقل‌شده: هرگاه سوره حمد را بر محل درد خواندم، محل درد به اذن خدا آرام شد. (2)
در کتاب مصباح کفعمی نقل‌شده سوره حمد شفای هر دردی است جز مرگ. اگر در ظرفی پاک نوشته و با آب باران شسته شود و بیمار صورتش را با آن بشوید، سلامت یابد. (3)
هم‌چنین می‌توانید با صدقه و انفاق کردن، و خواندن نماز حاجت ـ‌ که در مفاتیح‌الجنان آمده است ‌ـ از خدا شفای همه بیماران ازجمله بیمار موردنظرتان را بخواهید و یا به چهارده معصوم علیهم‌السلام متوسل شوید و آن‌ها را در پیشگاه خدا شفیع و واسطه قرار دهید. در این صورت اگر خیر و صلاح بیمار در شفا باشد، قطعاً شفا می‌یابد ـ‌انشاء الله‌ـ.
پی‌نوشت‌ها:
1. مصابیح الجنان، سید عباس کاشانی، ترجمه محمدمهدی رضایی، نشر جمال 1384.
2. همان.
3. همان.