رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تشریح کرد:
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن ابراز تأسف از عملکرد برخی از کشورهای اسلامی در برابر استکبار، به تبیین علل و عوامل اقدامات توهین آمیز دشمنان اسلام پر
واکنش اهانت به پیامبر - احمد واعظی

به گزارش تبلیغ نیوز ( پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در نشست شورای مدیران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: این روزها دو مصیبت و واقعه اسفناک، قلوب مؤمنین و مسلمانان غیرتمند را به درد آورده است، یکی مسأله توهین به رسول گرامی اسلام(ص) و اهانت به ساحت قرآن و دیگری مسأله سازش توسط برخی از کشورهای عربی و اسلامی با اسرائیل است که نشان از ضعف، سستی و انفعال در برابر استکبار و صهیونیست دارد.

* اظهار تأسف از ارتباط بعضی از کشورهای اسلامی با استکبار جهانی

وی ضمن ابراز تأسف از عملکرد برخی از کشورهای اسلامی در برابر استکبار گفت: بر خلاف تأکیدات قرآنی که مؤمنین باید «اشداء علی الکفار» و «رحماء بینهم» باشند، برخی از جوامع اسلامی با استکبار هم دست و هم پیمان می شوند و آنجایی که باید شدت عمل داشته و عزت اسلامی رعایت شود، رحمت، انفعال، پذیرش و وادادگی رخ می دهد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این عادی سازی روابط با کشوری که انواع و اقسام ظلم ها و قتل ها را نسبت به مسلمانان اعمال کرده، بسیار نگران کننده است.

* علل و عوامل اقدامات موهن دشمنان اسلام

وی با بیان این که توهین به مقدسات بی ارتباط با عادی سازی روابط با صهیونیست نیست، افزود: مسأله توهین به مقدسات که گاهی اوقات به خصوص در کشورهای اروپایی اتفاق می افتد، معلول علل متعددی است که یکی از آنها، ضعف و تشتت در میان کشورهای اسلامی است؛ یعنی وقتی که دشمنان اسلام، ضعف، سستی و انفعال را در سران کشورهای اسلامی می بینند و تشتت را در میان مسلمین مشاهده می کنند، طبیعی است که از این اهانت ها و جسارت ها احساس خطر نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی، رشد اسلام گرایی در اروپا را از دیگر علل توهین به مقدسات دانست و اظهار داشت: علی رغم تمام تبلیغات منفی علیه اسلام و ایجاد ترس مصنوعی از اسلام که در رسانه های غربی رقم می خورد، با موج عظیم اسلام گرایی در کشورهای اروپایی مواجه هستیم و ترکیب جمعیتی به لحاظ مذهبی در حال تغییر است و این اهانت ها واکنشی انفعالی در برابر این اقبال و گرایش به اسلام است.

وی درباره توسل به حاشیه سازی برای بروز واکنش های هیجانی مسلمان در غرب، گفت: سومین عامل توهین به مقدسات، حاشیه سازی برای به فراموشی سپردن و به تفرقه انداختن نسبت به برخی از مسائل اصلی است که در آن جوامع وجود دارد که می خواهند با این نوع حرکات غیر انسانی، مسلمانان را به واکنش های هیجانی بکشانند تا به این وسیله حاشیه سازی کرده و مهر تأییدی بر حرکات اسلام هراسانه خودشان در غرب بگذارند.

* تسلط سکولاریزم و انزوای جریانات مذهبی در غرب

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که سکولاریزم و جریانات سکولار به شدت در عرصه عمومی غرب مسلط هستند تصریح کرد: جریان مذهبی در غرب به شدت به انزوا رفته است و توهین به مقدسات و گاهی اوقات حتی به مقدسات دین مسیحیت صورت می گیرد و متأسفانه نهادهای مذهبی و دینی در غرب، به خصوص در اروپا نسبت به این امور در حاشیه قرار دارند.

وی افزود: حاکمیت و کانون های اصلی قدرت و حکمرانی در غرب، در دست جریانات سکولار است و به این صورت نسبت به مبانی مذهبی می تازند و به خود اجازه می دهند که به مقدسات توهین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: هر چند که این نوع حرکات، احساسات ما را جریحه دار می کند اما نشان از عجز و بی منطقی آنها در مقابل اسلام و شخصیت نورانی رسول اکرم(ص) است.