آداب زناشوبی و مشکلات جنسی

با سلام و خستخ نباشید؛ من فردی هستم که حدود سه ماه از ازدواجم میگذره و گاهی اوقات شوهرم به رفع نیاز اصلی من توجه نمیکنه و هنگامی که کار خودش تموم میشه خسته و بی حال میخوابه... و من ناچارم برای رفع نیازم,خودارضایی کنم. توی مجردی هم این کارو میکردم و تنها برای فرار از گناه و رفع نیاز جنسی ام ازدواج کردم و الان همسرم پاسخگوی نیازای من نیست... چاره ی کار من چیست؟ ممنونم از راهنماییتون.

پاسخ:
خود ارضايي در شرع مقدس اسلام عملي غير شرعي تلقي مي گردد. راجع به عمل خود ارضايي و ضررهاي آن مطالب زيادي گفته شده است. اما اگر بخواهيم مشكل شما را به صورتي ويژه در نظر بگيريم، بايد مقدمتا چند نكته را متذكر شويم:
1. مثال زمين كشاورزي، درخت ليمو، و رسيدن دانه هاي ليمو را در ذهن مجسم كنيد. اگر اولين برداشت پيش از رسيدن كامل ميوه ها باشد، و كشاورز ميوه هاي نارس را از درخت بچيند، عمر درخت كم شده، و توانايي باروري آن نيز به شدت كاهش پيدا مي كند. اين امر در مورد حيوانات نيز صدق مي كند به همين دليل هم هست كه دامپزشكان اهميت بسيار زيادي براي اين امر قائل هستند. بايد بدانيد كه مطلب فوق در مورد انسان ها نيز صحت پيدا مي كند. مهمترين شاهد مدعاي ما، بروز زودرس يائسگي در زناني است كه از كودكي و نوجواني به عمل خود ارضايي مبادرت مي ورزند. زماني كه مركز فعاليت هاي جنسي به دليل وجود مزاحمت هايي نظير خود ارضايي و يا آزار و اذيت هاي جنسي نتواند به درستي رشد پيدا كند، اندوخته قواي جنسي از سن 35 سالگي به بعد رو به تحليل مي رود و اين مورد نه تنها تاثير نامطلوبي بر روي دستگاه تناسلي و در نتيجه ناباروري، مي گذارد بلكه عملكرد كليه سيستم هاي بدن را نيز تحت الشعاع قرار مي دهد: دستگاه هاضمه، گردش خون، عملكرد غدد مترشحه، سيستم عصبي و ...
2. اضطراب نقش مؤثري در تشديد ميل جنسي دارد. رفتارهاي جنسي يكي از كاهنده هاي اضطراب محسوب مي گردند. با اين وصف وقتي فرد اضطراب بالايي را تجربه مي كند، ناخودآگاه به سمت رفتارهاي جنسي به عنوان كاهنده اضطراب (هر چند به صورت كاذب) گرايش پيدا مي كند. بدين ترتيب هر چيزي كه اضطراب شما را پايين بياورد، سهم بسزايي در رهايي شما از كج كاري جنسي دارد. اموري مانند: تمارين تن آرميدگي (ريلكسيشن) ، داروهاي گياهي و داروهاي شيميايي بسيار در كاهش اضطراب مؤثرند. اگر شاهد اضطراب بالا در خود هستيد، در اولين فرصت به يك روانشناس باليني زن مراجعه فرمائيد.
ناراحتي هايي كه در اثر خودارضايي ايجاد مي شود:
1. ضعيف شدن چشم 2- لاغر شدن صورت 3- ضعف اعصاب 4- ضعيف شدن بدن 5- لاغر شدن بدن 6- سرگيجه 7- زود به زود زكام شدن 8- كم خوني 9- سست شدن زانو 10- سياه شدن دور چشم 11- ضعيف شدن حافظه 12- زرد شدن صورت 13- ضعيف شدن حس شنوايي 14- جوش زدن صورت 15- شنيدن زنگ در گوش 16 - گوشه گيري 17- ظاهر نشدن در اجتماع 18- ضعف ايمان 19- بيمار شدن از نظر جسمي و روحي
با توجه به مطالبي كه در بالا بيان شد، بايد به اين نتيجه رسيد كه اين عمل، اثرات منفى جسمى و روحى فراوانى دارد. بنابراين بايد از هر گونه دست‏ورزى با دستگاه تناسلى، بيش از حد در حمام يا توالت بودن، پوشيدن لباس‏هاى تنگ (به ويژه لباس‏هاى زير)، قرار گرفتن در تنهايى و مشاهده تصاوير و فيلم هاي تحريك كننده... اجتناب كرد تا كمتر به اين مشكل مبتلا شد. اما مهمترين عامل براي ترك خود ارضايي توكل به خدا و اراده براي ترك است. در اين راه شكست ها نبايد نااميدتان كند، دوباره سعي كنيد و مطمئن باشيد كه خواهيد توانست. قطعا موقعيت تأهل شما زمينه ساز درمان قطعي است. شما مي توانيد با راهكارهايي كه در ذيل ارائه مي شود و با همكاري همسر محترمتان مشكل خودارضايي را حل نمائيد.
1. در بيشتر مواقع، عدم علاقه به روابط جنسي با همسر، به ارگاسم ناپذيري در جماع باز مي گردد. شما مي توانيد با بكارگيري نكاتي كه در ادامه ارائه مي شود به اين مشكل غلبه كنيد.
2. زماني كه همسرتان مشغول تحريك كردن شماست، نبايد فكرتان در جاي ديگري باشد. اينكه با خود بيانديشيد؛ آيا وي خسته شده است؟ آيا وي تا ارگاسم شدن شما تلاشش را خواهد كرد؟ الان وي به چه فكر مي كند؟ چرا ارگاسم نميشوم؟ و نظاير اين افكار.بهتر است بجاي اين افكار فكر خود را بروي تحريكاتي كه مي شويد متمركز كنيد.
3. ممكن است در طول تحريكات همسر خود تحريك بشويد، اما اينكه ممكن است ارگاسم نشويد باعث مي گردد كه دوباره فشار بيشتري را به تحريكهاي جنسي خود وارد آوريد و آن را با سركوب كردن ناخواسته پايان دهيد. پس مانع افزايش تحريكات خود نشويد.
4. از اينكه به همسر خود فشار بياوريد و از وي بيشتر بخواهيد يا تمناهاي خود را به او نشان بدهيد، هرگز نترسيد. قطعا هر فردي به همكاري همسر خود در همه مراحل نزديكي نيازمند است. پس از خواسته خود كوتاه نياييد.
5. در زمان نزديكي، نبايد، از اين مسئله بترسيد كه؛ همسرتان تمام فكر خودش را مشغول ارگاسم كردن شما كرده است. چرا كه احساس مي كنيد براي ارگاسم شدن تحت فشار هستيد و اين خود نيروي باز گرداننده براي ارگاسم شدن است.
6. در بعضي موارد درگيري هاي شخصي و يا حتي نارضايتي هاي زن از شوهر و بلعكس تاثير مستقيمي در ارگاسم بجاي مي گذارد. اين خود مي تواند ناخواسته باعث گردد كه در مقابل ارگاسم شدن مقاومت نماييد. بنابراين با رفع اين تعارضها بهتر مي توانيد به خواستهاي جنسي خود بپردازيد.
7. همچنين احساس گناه و يا نارضايتي از جنس خود، بدن خود و يا تحريك كننده نبودن خود مي تواند زمينه اي گردد تا در زمان برقراري رابطه راحت نباشيد. بهترين گزينه براي حل اين مسئله اين است كه زن يا مرد، به رفع كاستي هاي احتمالي، اما واقع بينانه خود بپردازند. استفاده از عطر و ادكلن و يا آرايشهاي مورد نياز همسر در محيط خانه، مي تواند تامين كننده خوبي براي رفع معضل نارضايتي از ظاهر فرد باشد.
8. خواسته‌هاي خود را به هم بگوييد. شما بايد بتوانيد درباره‌ي مسائل جنسي به راحتي با هم سخن بگوييد. مساله ارضاء نشدن و حتي استمناء خود را به همسرتان اطلاع دهيد و از او بخواهيد تا مي تواند انزال خود را به تاخير بيندازد. اغلب زوج‌ها در بيان مناسب خواسته‌هاي جنسي خود مشكل دارند. آنان به طور معمول درباره‌ي اين موضوع چيزي نمي‌گويند يا به شيوه‌ي منفي آن را بيان مي‌كنند كه خود راه گفت و گو را مي‌بندد. براي مثال، فرض بگيريد زن دوست دارد همسرش پيش از آن كه عمل جنسي آغاز شود، مدت بيشتري را به بوسيدن و نوازش كردن او اختصاص دهد. زن بايد بگويد:
"من فكر مي كنم پيش از اين كه به عمل جنسي بپردازيم، بهتر است زمان بيشتري را به بوسيدن و نوازش كردن اختصاص دهيم." ( چنانچه همسرتان دچار زود انزالي است در نامه بعد بفرماييد تا به ايشان هم راهكار ارائه گردد).
1. زن و مرد بايد تكنيك هاي يك جماع موفق را ياد بگيرند. مثلا در روايت داريم كه مانند حيوانات با هم نزديكي نكنيد ( منظور زود انجام دادن عمل نزديكي و جدا شدن از هم است ) بلكه قبل از آميزش زن و مرد با هم ملاعبه و بازي كنند و تا مي توانند شهوت يكديگر را تحريك نمايند.
2. زن از همسرش بخواهد قبل از دخول، با استفاده از دست يا اعضاي ديگر شهوتش را تا نزديكي ارگاسم تحريك كند و بعد از آن عمل دخول انجام شود.
3. قرار داد جنسي بنويسيد و از آن پيروي كنيد. شما و همسرتان گفت‌وگو هاي مثبتي درباره خواسته‌هاي جنسي خود داريد و خود را نسبت به خواسته‌هاي يكديگر متعهد مي‌دانيد. پس قراردادي در اين زمينه داشته باشيد. پس از يك ماه درباره‌ي نتيجه قرارداد با هم سخن بگوييد؛ اين كه، كدام تجربه‌ها لذت بخش‌تر بودند، كدام كارها بهتر جواب دادند و كدام كارها نتيجه‌اي نداشتند. سپس مي‌توانيد نسبت به توسعه بخشيدن توافق‌هاي اوليه يا اصلاح آن‌ها تصميم بگيريد. البته شايد لازم باشد براي كسي كه به بندهايي از قرار داد عمل نكرده است جريمه هايي در نظر بگيريد.
4. اگر باز هم زن ارضا نشد وهمسرش ارضا شد از او بخواهد تا ارضاي كامل از او جدا نشود و به هرطريقي كه مي تواند زن را به ارگاسم برساند. بدانيد اگر عمل استمنا زن به وسيله شوهر انجام شود گناه نيست.
5. به همسر خود بفهمانيد كه رابطه جنسي با او سبب آرامش او مي شود و مي خواهيد با اين عمل عشق و محبت خود را بيشتر به او ثابت كنيد و هدف فقط ارضاء جنسي-جسمي نيست. بلكه روح معنوي شما نيز با اين عمل ارضاء مي شود.
6. همچنين كار و تلاش بدني يا فكري بيش از حد، سبب فرسايش قواي جسماني و پيري زودرس و كاهش توان جنسي مي‌گردد. بنابراين اگر در شبانه روز كار و تلاش زيادي داريد سعي كنيد با برنامه ريزي آنها را تعديل كرده و يا از همسر خود كمك بگيريد.
موفق باشید.

سلام من خوانده ام ارتباط زیاد جنسی سبب کم شدن عمر می شود آیا این صحت دارد؟ از نظر پزشکی و شرعی چند بار در هفته مناسب است؟

از نظر اسلام دفعات همبستري با همسر، محدوديتي ندارد، ولي افراط در اين موضوع موجب ضعف جسماني و ناتواني زودرس مي‏گردد. بنابراين حد تعادل بايد حفظ شود.
امام صادق (ع) مي فرمايد: حلالي لذت بخش تر از همبستر شدن با همسر نيست، ولي زياده روي در اين امر نارواست، ميانه روي در آميزش سلامت آدمي را مي افزايد و عمر را زياد مي كند.(1)
طبيب مشرق زمين بوعلي سينا مي گويد: مني كه در ارحام زنان مي ريزيد، مايه حيات وقوت جان شماست. پس در جماع رعايت حد اعتدال بايد كرد.
زياده روي در مقاربت مضرات زيادي دارد، از جمله باعث كوتاهي عمر مي شود. امام صادق(ع) فرمود: «من اراد البقاء و لا بقاء فليقل غشيان النسا؛ كسي كه عمر بيش تري مي خواهد، بايد با زنان كمتر آميزش كند». (2)
پژشكان زياده روي در جماع را موجب ضعف در قواي بدن و پيري زودرس مي دانند. در زمان كهنسالي امراض زياد از قبيل سستي زياد در مفاصل و ضعف چشم و معده و روده ها و كليه ها و مثانه را به دنبال دارد.
بنابراين بهتر است در اين خصوص مثل ساير امور به دستور اسلام كه ميانه روي و رعايت حد تعادل است عمل شود. تعداد تكرار اين عمل بسته به افراد متفاوت است.
پي نوشت ها:
1. شيخ حر عاملى، وسائل الشيعة ، دوره 20 جلدي، چ بيروت، ج 14، ص 96.
2. همان، مؤسسه آل البيت عليهم‏السلام قم،دوره 29 جلدي، 1409 ه. ق، ج 20، ص 242.

موفق و موید باشید

مطلب ارسالی شما بعد تایید مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد.

مطلب ارسالی شما بعد تایید مدیریت در سایت نمایش داده خواهد شد.

سلام من در رابطه جنسی با همسرم دچار مشکل هستم الان حدود 5 ماه از ازدواجمان میگذرد ولی هنوز موفق به رابطه جنسی با همسرم نشده ام.البته حدود سه ماه همسرم آخر هفته ها پیشم بود چون دانشجو شهرستان بود. تمایلی به ایجاد رابطه نداشتم.یک دلیلش شاید حساسیت بیش از اندازه من نسبت به غسل کردن ونجس پاکی بود.یک دلیلش شاید عدم شناخت کافی نسبت به این مساله و حساسیت من نسبت به اینکه تجربه رابطه اول برای همسرم مطلوب باشد.در هر صورت ما چند بار این رابطه را انجام دادیم اما موفقیت آمیز نبود اولا همسرم 50-60 درصد آمادگی پیدا می کرد و مساله اصلی این بود که من خوب تحریک نمیشدم که دخول صورت بگیر(آلت تناسلی به اندازه کافی بلند نمی شد) برای اینکه من به اندازه کافی تحریک شوم چه باید کرد؟ برای همسرم چطور؟لطفا در ارتباط بهبود این رابطه منبع یا کتابی معرفی کنید

به احتمال زياد همه مشكلات شما حول محور اضطراب وسواس فكري و عملي شما مي گردد حساسيت بيش از اندازه شما نسبت به غسل و نجس و پاكي چيزي جز وسواس نيست و همچنين حساسيت شما به مطلوبيت رابطه اول چيزي جز كمال گرايي منفي نيست كمال گرايي منفي يكي از ويژگي هاي افراد مبتلا به وسواس فكري مي باشد بي شك براي نيل به يك رابطه جنسي طبيعي راهي جز حل ريشه اي مشكل خود از طريق درمان وسواس احتمالي تان نداريد.
وسواس ريشه در اضطراب بالاي فرد دارد و همان طور كه مي دانيد اضطراب نقش موثري در كژكاري جنسي از جمله اختلال در نعوظ دارد با اين سطح اضطراب نعوظ و ساير كنش هاي جنسي شما دچار مشكل مي گردد اضطراب شما آن قدر بالاست كه بيش از ان که بر محرك هاي جنسي تمركز نماييد بر موضوعات و افكار اضطراب زا متمركز مي گرديد.
به احتمال زياد همسر شما مشكل خاصي ندارد و اگر شما به درمان تخصصي اضطراب و وسواس خود بپردازيد با كمي دست ورزي و تحريك نقاط حساس همسرتان از جمله نوك سينه ها مالش الت تناسلي با دهانه رحم مي توانيد ايشان را به ارگاسم (اوج لذت جنسي ) برسانید ارامش و نشاط شما در هنگام رابطه جنسي سهم به سزايي در ارگاسم همسرتان دارد.
نكات و شيوه هاي روابط جنسي در برخي سايت نسبتا معتبر از جمله سايت تنظيم خانواده امده است نمایید. برای دسترسی آسان می توانید واژه "تنظیم خانواده" را در گوگل جستجو نمایید. نشانی این سایت ها عبارت اند از:
www.tanzimekhanevadeh.ir
www.asheghi4u.blogsky.com
توصيه مي شود در اسرع وقت به يك روانپزشك مراجعه نماييد تا از طريق يك دارو درماني موقت به يك سطح نيمه مطلوب روحي رواني برسيد.
همچنين براي حل تخصصي مشكل نعوظ و يا مشاوره در زمينه هاي نكات ريز روابط جنسي و ... مراجعه به يك متخصص كليه و مجاري ادراري بسيار موثر است.
متخصص كليه مي تواند همچنين به تجويز داروهاي براي تهييج جنسي (با كمترين عوارض جانبي ) بپردازد شايان ذكر است كه متخصصان زنان و زايمان نيز اطلاعات خوبي در زمينه راه كارهای بهينه سازي روابط جنسي دارند.