حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی

اگر امام زمان(عج) قدرت زيادي دارد چرا غايب شد؟ نظر اهل سنت درباره امام زمان(عج) چيست؟
قدرت ايشان قدرت شخصي نيست؛ بلكه خداوند به او قدرت مي دهد. علاوه بر اين، علت غيبت حضرت دو چيز بود: يكي جان ايشان به خطر افتاده بود و ديگر اين كه مردم آمادگي همراهي حضرت را نداشتند. مثلا اداره برق براي روشنايي كوچه لامپ مي گذارد و مردم آن را مي شكنند و دوباره تا يازده لامپ نصب مي كنند ولي مردم مي شكنند. آخري را نصب نمي كند؛ چون قدر آن را نمي دانند. امامان(ع) از امام رضا(ع) به بعد بسيار مهجور شدند و بسيار در محدوديت قرار دادند. ايشان غايب هستند تا زماني كه قدرشان را بدانند و دنيا آماده پذيرش دعوت جهاني ايشان باشند و لذا در روايات مربوط به ايشان هست كه مهدي موعود ما قيام نمی­كند مگر اين كه همه حكومت كرده باشند. يعني همه نظام ها و سيستم هاي گوناگون را ديده باشند. زماني نظام ماركسيستي يك نظام مترقي بود ولي الان در دنيا خريدار ندارد. ليبرال دموكراسي هم دارد به شكست منجر مي شود. همه حكومت ها، امتحان خود را پس مي دهند و يك منجي پيدا مي شود و مردم با او همكاري مي كنند.
اهل سنت وجود حضرت مهدي(عج) را قبول دارند و روايات آن را متواتر مي دانند. اصل اين كه يك نفر از نسل رسول خدا(ص) كه نامش نام ايشان خواهد بود و ظهور مي كند و دنيا را پر از عدل و داد مي كند را قبول دارند ولي در چند مورد جزئي با شيعه اختلاف نظر دارند:
1- مي گويند ايشان متولد نشده و در آينده متولد خواهد شد.
2- اسم پدر ايشان را عبدالله مي دانند. در روايتي از پيامبر(ص) نقل مي كنند كه: اسمه اسمي و اسم ابيه اسم ابي. كه قسمت اول درست است اما قسمت دوم جزو روايت نبوده است. ما معتقديم كه نام پدر امام زمان حسن ملقب به عسكري است.

کد امنیتی
سوال امنیتی
لطفا پاسخ سوال را بنویسید.