پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام من پسری ام که 6تا7سال استمناداشته ام آیاالان که ترک این عمل کرده ام درزندگی زناشوی مشکل خواهم داشت

لطفادرمورد این عمل توضیح دهیدکه استمنا یاجلق بابدن چه میکند آیاجلوگیری ازاو چه فواید ودردراز مدت دوباره حس داریم در زناشویی ودیکر این که برای اینکه لذت جنسی زناشویی کوتاه نباشدچکار باید کرد

 

پی نوشت:
شكي در اين نيست كه اين عمل زشت و آسيب آفرين، جواني انسان را به پيري تبديل مي‏كند و ده‏ها مشكل اخلاقي، رواني و جسماني پديد مي‏آورد. شناخت عواقب و آسيب هاي ناشي از اين بيماري، مهم‌ترين عامل بازدارنده است. زيرا كسي كه آسيب شناسي دقيقي از آن داشته باشد. دغدغه فكري و حساسيت روحي شديدي در او ايجاد مي شود و موجب مي گردد كه با عزم و اراده قوي، آن عادت ناپسند را رها سازد.
خودارضايي عوارض و آسيب هاي فراوان و بعضاً جبران ناپذيري دارد كه به طور خلاصه به برخي از آسيب‏هاى خودارضايى اشاره مى‏ شود:
1. آسيب‏هاى جسمانى مثل: خستگى و كوفتگى، عدم تمركز حواس، ضعف حافظه، كمردرد، نازك شدن موها، بى‏خوابى يا بدخوابى و مشكلات مشابه، ناتوانى جنسى، زودانزالي، درد كشاله ران و ناحيه تناسلى، دردهاى قولنجى در ناحيه لگن و استخوان دنبالچه، تارشدن ديد چشم‏ها، وز وز گوش و...؛
2. آسيب‏هاى روحى و روانى‏ مثل: استرس و اضطراب، منزوى شدن و گوشه‏گيرى، افسردگى، بى‏نشاطى و لذت نبردن از زندگى، پرخاشگرى، بداخلاقى و تندخويى، كسالت دائمى و ضعف اراده، احساس حقارت، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه، عذاب وجدان و...؛
3. آسيب‏هاى اجتماعى‏ مثل: ناسازگارى خانوادگى، بى‏ميل شدن نسبت به همسر و ازدواج، ناتوانى در ارتباط جنسي- عاطفي با همسر، احساس طرد شدن، از بين رفتن عزّت، پاكى، شرافت و جايگاه اجتماعى، دير ازدواج كردن و لذت نبردن از زندگى مشترك و...؛
4. آسيب‏هاى معنوى و اخروى‏، هيچ يك از آسيب‏هاى پيش گفته، به اهميت آسيب‏هاى معنوى نيست؛ زيرا آسيب‏هاى معنوى، جان و دل و به عبارت ديگر، تمام حقيقت وجود آدمى را تباه مى‏سازد. خودارضايى از نظر دين يك گناه بزرگ است و به تعبير قرآن زنگار بر دل مى‏نهد كه اگر فرد توبه نكنيد از پي نمودن مسير كمال باز مي ماند و در گرداب گناهان غوطه ور مي گردد.
البته جاي بسي خوشحالي دارد كه بسياري از آسيب ها و عوارض ناخوشايند خودارضايي با ترك كامل آن به تدريج و مرور زمان از بين مي رود و نابود مي شود بنابراين، جاي هيچ گونه نگراني نيست. اگر بعد از ازدواج‌تان هنوز برخي از آسيب هاي آن را در خود مشاهده كرديد، لطفاً مجدداً مكاتبه فرماييد و يا با مراكز مشاوره اي در تماس باشيد تا راهكارهاي مقابله با آسيب هاي احتمالي خدمت تان ارائه گردد. تا خودارضايي را به صورت كامل ترك نكنيد، مشخص نمي شود كه چه نوع آسيب هايي در شما باقي مانده است به همين خاطر، مهم‌ترين اولويت شما بايد ترك كامل خودارضايي باشد. طبيعتاً اگر موفق به اين كار شويد. خودتان را از بسياري از آسيب هايي كه ذكر كرديم نجات بخشيده ايد و در صورت ازدواج در آينده هم مشكل خاصي زندگي شما را تهديد نمي كند و از زندگي در كنار همسر خود بيشترين لذت را خواهيد برد.
به هر حال، مهم‌ترين و اولين كاري كه شما بايد در موقعيت كنوني انجام دهيد اين است كه با استفاده از راهكارهاي مختلفي كه براي ترك خودارضايي وجود دارد كه ما بسياري از آنها را در سايت پاسخگو قرار داده ايم، پديده بسيار زشت و آسيب زاي خودارضايي را به طور كامل ترك كنيد و كاري كنيد كه هيچ وقت و تحت هيچ شرايطي دوباره به سوي آن كشيده نشويد. براي اين كار يك عزم و اراده پولادين و همت والا نياز است كه به طور حتم، در وجود شما از طرف خداوند مهربان نهاده شده است؛ كافي است با كمي سعي و تلاش آن را شكوفا سازيد و از همه ظرفيت و توان خود براي مقابله با پديده شوم خودارضايي استفاده كنيد تا خود را از بسياري از آسيب ها و عوارض نامطلوب و بعضاً جبران ناپذير آن برهانيد. براي اين كار، بايد همه زمينه هايي كه به نحويي باعث تمايل شما به خودارضايي مي گردد را از بين ببريد و اگر ناخواسته در موقعيت هايي كه احتمال خودارضايي مي رود قرار گرفتيد، سريع با منصرف كردن فكر و ذهن‌تان و نيز تغيير موقعيت و جابجايي مكاني، خود را از آلودگي مجدد به خودارضايي برهانيد. براي هر مدتي كه موفق به ترك خودارضايي مي شويد، به تشويق ذهني ـ عملي موفقيتهاي خود در ترك خودارضايي بپردازيد. با كمال سخاوت به تشويق خود بپردازيد. خود تشويقي ميتواند علاوه بر ارتقاي سطح اعتماد به نفس و عزتنفس به كاهش اضطراب و در نتيجه آن موفقيت در ترك خودارضايي مك شاياني كند. خود تشويقي ميتواند به صورت كلامي يا غير كلامي (مانند خريد يك بستي يا ديدن يك فيلم جذاب يا سجده شكر و ...) باشد.
خوب بنگريد و ببينيد علت يا علل تمايل شما براي انجام عمل خودارضايي چيست؟ و معمولاً در چه موقعيت هايي به اين رفتار ناپسند مي پردازيد. با شناسايي علل و حذف آنها و نيز با شناسايي موقعيت هايي كه باعث تمايل شما به خودارضايي مي شود، مي توانيد پيشاپيش از قرار گرفتن در آن موقعيت ها اجتناب كنيد و در كاهش خودارضايي‌تان نقش بسزايي داشته باشيد. طبيعتاً اگر شما به يك پاكسازي همه جانبه اقدام نكنيد و عواملي كه باعث تحريك جنسي و تمايل به خودارضايي تان مي گردد را از دسترس خود خارج نكنيد در واقع، آب در هاون كوبيده ايد و به نتيجه اي روشني نخواهيد رسيد پس، يادتان باشد اولين گام براي رهايي از خودارضايي، از دسترس خارج كردن و حذف تمام چيزهايي است كه باعث تحريك جنسي تان مي شود و ميل و انگيزه شما را براي خودارضايي افزايش مي دهند. بعد از اين مرحله، اگر باز تمايل به خودارضايي داشتيد، آنگاه مي توانيد با استفاده از راهكارهايي كه براي ترك خودارضايي وجود دارد و ما بسياري از آنها را در سايت پاسخگو قرار داده‌ايم، به موفقيت هاي سترگي در اين زمينه دست يابيد و به تدريج از پديده شوم خودارضايي رهايي پيدا كنيد. البته ترك كامل خودارضايي تنها به اِعمال راهكارهاي كنترل و تعديل غريزه جنسي خلاصه نمي شود بلكه، در موارد شديدتر نياز به كمك گرفتن از مشاورين اهل فن و روانشناس با تجربه مي باشد كه مي توانيد در اين خصوص حضوراً به كلينك مشاوره و خدمات روانشناختي معتبر مراجعه كنيد و از روانشناسان و روانپزشكان باتجربه كمك بگيريد و زير نظر آنها راهكارهاي درماني را تمرين كنيد تا به ترك كامل آن نائل گرديد.
موفق باشید.