پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

باسلام.باعرض پوزش آیانزدیکی با همسراز پشت لواط محسوب می شود؟

رابطه جنسي با همسر از طريق مقعد لواط نيست لكن درباره احكام پزشكي و شرعي آن بايد بدانيد:
اين رابطه از نظر پزشكي كاملاً مردود است و از نظر شرعي داراي اشكال است.
هيچ پزشكي چنين رابطه اي را توصيه نمي كند و مسلماً هيچ نظريه مبني بر سالم بودن و بي ضرر بودن اين رابطه ارائه نگرديده است.
در نواحي مقعد رشته هاي عصبي زيادي پراكنده شده كه اين رشته هاي عصبي بسيار آسيب پذير و حساس مي باشند و نسبت به هر چيزي كه وارد دهانه مقعد ( ANAL) شود، واكنش نشان مي­دهند. بنابراين رابطه جنسي از راه مقعد يا كلا وارد شدن هر شئي در درون مقعد باعث مي شود كه دريچه خروجي مقعد به درستي كار خودش را انجام ندهد .يعني از قدرت ارادي خارج مي شود .پس به مرور زمان فرد امكان ارادي خروج مدفوع يا نگه داشتن خود را از دست مي دهد. در اين صورت نا خواسته و غير ارادي مدفوع از درچه مقعد خارج مي شود و هميشه لكه هايي از مدفوع در لباس زير مشاهده مي گردد كه مسلما اين براي هيچ آدمي خوشايند نيست.
از جهتي ديگر ساير بيمارهاي عفوني، ويروسي همانند هپاتيت، ايدز ،سفليس و ساير بيماري هاي مقاربتي از طريق مقعد راحت تر منتقل مي شوند. خيلي از افراد تصور مي كنند كه در رابطه مقعدي هيچ خطري آنها را تهديد نمي كند. اما چون درون مقعد حاوي باكتري هاي زيادي مي باشد انتقال ويروس هايي نظير ايدز و ... راحت تر انجام مي گيرد. اين باكتري ها با شستشو از بين نمي روند. از آن گذشته دريچه مقعد يك دريچه خروجي است. پس وارد شدن هر چيزي از اين دريچه علاوه بر آسيب به دريچه، همراه با درد است و به مرور باعث باز شدن هر چه بيشتر دريچه مقعد و پيدايش عوارض ذكر شده مي شود. به طور كلي انجام اين رابطه حتي براي يك مرتبه هم به هيچ وجه به زوجين توصيه نمي شود.
از نظر فقهي و شرعي فرموده اند: اگر زن راضي نباشد، حرام است. اگر راضي باشد، كراهت شديد دارد.(1)
به هر حال چه اين عمل جايز باشد و چه نباشد، عملي غير طبيعي است و مشكلاتي را در سيستم گوارش و دفع براي زن به وجود مي آورد.
خلاصه سخن آن كه:
به طور كلي انجام اين رابطه حتي براي يك مرتبه هم به هيچ وجه به زوجين توصيه نمي شود.

پي نوشت:
1. توضيح المسائل مراجع، دفتر نشر فرهنگ اسلامي، مسئلة 450 و ذيل آن.
موفق باشید.