پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام علیکم من دچار یه مشکل شدم که خیلی هم عذاب وجدان دارم و نمی دونم چیکار کنم البته گفتنش هم خیلی سخته من ازدواج کردم ولی چون قبلا هنگام رابطه با همسرم از داستانهای سکسی و یا فیلم و عکس سکسی استفاده میکردیم ولی حالا یه مدتی که اینکارو نمی کنیم ولی هنوزم من به هیچ وجه ارضا نمیشم مگر اینکه به اون صحنه ها فکر کنم و یا به داستانهای سکسی فکر کنم نمی دونم چیکار کنم عذاب وجدان دارم در ضمن قصد بارداری دارم ولی با این اوضاع می دونم که خوب نیست و دوست ندارم وقتی نطفه تشکیل میشه من توی تصورات گناهی باشم موندم چیکار کنم تو رو خدا راهنماییم کنین در زمان رابطه اگه من بخوام به چیزی فکر نکنم باید قید ارضا شدن و بزنم و اگرنه هم باید به گناه بیفتم و میدونم حتی فکر گناه هم روی نطفه تاثیر داره خواهش میکنم هرچه زودتر راهنمایید کنید ممنون از زحماتتون

متأسفانه مرجع تقليد شما در بخش مشخصات ارسال كننده درج نشده است. همان طور كه مي دانيد مراجع معظم تقليد آراي متفاوتي در زمينه فكر گناه دارند و بايد شما پيش از هر چيز با پرس و جو از كارشناسان فقهي اين مركز يعني مركز ملي پاسخگويي به سوالات ديني با شماره 09640 با حكم شرعي مسأله تان آشنا شويد. با اين وصف اگر مرجع تقليد شما فكر گناه را گناه نداند. قطعاً فكر گناه بر نطفه مؤثر نخواهد بود و بر عكس. البته با فرض اين كه مرجع تقليدتان فكر گناه را گناه نداند باز از نظر ما روان شناسان بهتر است شما به جاي پافشاري بر همان روال تحريك ذهنی سابق به تدريج روال طبيعي يعنی تحريك ذهني از طريق رؤيت و تخيل جسم شوهر به ارضا جنسي برسيد. راه بسته نيست و حصر عقلي بر ارضا از طريق غيرمتعارف يا عدم ارضا وجود ندارد. البته اين تمرين ذهني احياناً روزها هفته ها و ماه ها طول بكشد ولي با توجه به ظرفيت بالاي تغيير در ما انسان ها مي توانيم به تدريج جسم شوهر و تخيلات مرتبط با او را جايگزين تخيلات جنسي سابق كرد. در برخي موارد خيالبافي و تخيل گرايي جنسي ما ريشه در اضطراب بالا و احيانا وسواس فكري ما دارد. مكانيزم دفاعي خيالبافي (كه خيالبافي جنسي يكي از اقسام آن است ) از مكانيزم هاي دفاعي ما در برابر حملات اضطرابي مي باشد. با اين وصف اگر سطح اضطراب ما بالا باشد گويا چاره اي جز پايين آوردن آن از طريق تخيلات جنسي نداريم. تكرار اين فرايند ناهشيار كم كم باعث عادت ذهني ما مي گردد و گويا ارضاي جنسي متوقف بر تخيلات نامتعارف مي گردد. حال اگر ما از طريق دارودرماني يا روان درماني از سطح اضطراب خود بكاهيم اين چرخه معيوب به نحو چشم گيري از كار مي افتد و فرد مي تواند حتي با تصوير همان صحنه سكس با شوهر به ارضا كامل دست يابد. عذاب وجدان و احساس گناه افراطي نشخوار ذهني مداوم و ... مي تواند نشانگر وجود رگه هايي از اضطراب و وسواس فكري در فرد باشد. پس اگر فارغ از قضاياي جنسي در ساير زمينه ها نيز از نشخوار ذهني و ... در رنجيد بهتر است براي تشخيص دقيق تر در گام اول به روانپزشك مراجعه نماييد. مصرف موقت دارو سهم به سزايي در حل بسياري از مشكلات ذهني شما دارد. در گام دوم نيز مي توانيد به يك روان شناس باليني زن مراجعه نماييد.
در صورتي كه مشكل شما تداوم يا حتي شدت يافت توصيه مي شود در اسرع وقت براي حل تخصصي مشكل خود به يك سكس تراپيست (درمانگر جنسي ) مراجعه نماييد.
كلينيك سلامت خانواده يكي از مراكزي است كه مي تواند در تشخیص و حل مشکل تان به شما کمک شایانی نمايد نشانی: تهران، میدان فلسطین، خیابان ایتالیا، جنب بیمارستان شهید مصطفی خمینی، کلینیک سلامت خانواده، تلفن و دورنگار: 88974925-88985918
علاوه بر مراکز بالا سکس تراپیست هایی (درمانگران جنسی) مانند: فریدون محرابی، ماهیار آذر، محمدعلی بشارت، راحله امانی، مهرداد افتخار ادبیلی، بهنام اوحدی، رسول روشن... (که از طریق جستجوی اینترنتی یا 118 در تهران قابل دسترسی می‌باشند)، برای مشاوره تخصصی قابل توصیه می باشد.