پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

با سلام من پسری متاهل هستم. دو سال و نیم هست ازدواج کرده ام. متاسفانه همسرم به یک بیماری مبتلا هست. بیماری که درمان آن طولانی است. من همسرم را خیلی دوست دارم. تمام زندگی من، همسرم هست. متاسفانه همسرم به علت بیماری که دارد، نه تنها در زمینه روابط جنسی کاملا دچار طبع سرد شده بلکه هنگام برقراری رابطه جنسی نیز، فشار زیادی به وی وارد شده و بیماری اش بیشتر خود را نشان می دهد. شمارو بخدا کمکم کنید. من چکار کنم. نمیخواهم دستم به گناه آلوده شود از طرفی همسرم را اندازه تمام دنیا دوست دارم و اصلا راضی به اذیت شدنش نیستم که بخواهم با او رابطه جنسی داشته باشم چون اصلا توانایی آن را ندارد. چکار کنم؟ آیا خود ارضایی کنم گناه کبیره انجام داده ام؟ خیلی تلاش میکنم چشمانم به گناه آلوده نشود و به نامحرم نگاه نکنم اما با این وضعیت پوشش و حجاب جامعه میترسم به گناه آلوده شوم. اگر برای پیشگیری از انجام گناه خود ارضایی کنم مرتکب گناه شده ام؟ کمکم کنید با تشکر

تقید شما و نیز وفاداری و علاقه تان نسبت به همسر خود قابل تقدیر است. همان طور که می دانید خود ارضایی از گناهان کبیره است و در این شرایط هم حرام است. ولی اگر همین عمل را خانم شما برایتان انجام دهند هیچ مشکل شرعی ندارد و حلال است و نیاز شما هم برآورده می گردد و خانمتان هم علاوه بر این که اذیت نمی شوند، خوشحال می شوند که می توانند نیاز شما را حتی در این شرایط هم بر طرف نمایند.
ضمنا بدانید که این شرایطی که برای شما و همسرتان پیش آمده ، حکمتی در آن است و سبب ارتقاء روحی و آبادی آخرت شما می شود و ان شاءالله به زودی برطرف می گردد و لذا صبر شما و درست عمل کردنتان سبب سربلندی شما در این آزمایش خواهد بود. برای سلامتی همسرتان، نماز و دعای حضرت ولی عصر(س) را ارائه می نماییم:
در کتاب شریف مفاتیح الجنان، غسل و نماز و دعایی از امام زمان (عج) نقل شده که باید در شب جمعه پس از نیمه شب انجام شود و وعده اجابت از طرف آن حضرت داده شده است. این نماز مانند نماز مسجد جمکران است و در حاشیه کتاب، تحت عنوان نماز حضرت حجت(عج) آمده است. موفق باشید و التماس دعا