پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

باسلام. دختري هستم 20 ساله كه در دوران دبيرستان استمنا ميكردم(به مدت 5 سال) و حدود 9 ماه است كه اين عمل را ترك كرده ام و احساس اعتماد به نفس بالايي پيدا كرده ام. تنها مشكلي كه وجود دارد اين است كه بسيار زياد مبتلا به شك ميشوم كه با خروج هر رطوبتي از آلت تناسلي حتما بايد غسل كنم. متاسفانه قدرت تحريك پذيري بسيار بالايي دارم و با شنيدن يا خواندن يك مطلب تحريك كننده اين رطوبت (به صورت مايع بي رنگ شفاف) از آلت تناسلي خارج مي شود و خيلي از اوقات ناخواسته و بدون لذت جنسي اتفاق مي افتد و اين حالت سبب عصبي شدنم مي شود. -نمي دانم وقتي لذت جنسي در كار نيست خروج اين مايع پس از شنيدن يا خواندن مطلب تحريك كننده چه دليل و حكمي دارد؟! لازم به ذكر است كه تا جايي كه ممكن است سعي مي كنم از خواندن يا شنيدن اينگونه مطالب يپرهيزم ، ولي در اين دوره و زمانه گاهي اوقات ناخواسته با بعضي مسائل تحريك كننده مواجه مي شويم.اين حالت خروج رطوبت و شك و ترديد پس از آن واقعا كلافه ام كرده.آيا در اين صورت غسل واجب است؟ -آيا اگر از اين تحريك خوشش بيايد (نه لزوما لذت جنسي) و ساير موارد لذت جنسي مثل شهوت و جستن رخ ندهد غسل واجب است؟ لطفا راهنماييم كنيد.متشكرم

خروج رطوبت در مواردی که ذکر کرده اید موجب غسل نمی شود و آن رطوبت پاک است.
توضیح:
اگر زن بر اثر تحریک های جنسی به قدری تحریک شود که به اوج لذت و شهوت جنسی برسد و در آن حال مایعی از او خارج شود جنب می شود و آن مایع نجس است وباید غسل جنابت کند .
و اگر به اوج لذت نرسد و مایع خارج شود و یا به اوج لذت برسد ولی مایعی خارج نشود و یا شک کند که مایعی خارج شد یا نه جنب نمی شود و غسل لازم نیست. به دیگر سخن زن اگر یقین به خارج شدن مایع درحال اوج لذت پیدا کند جنب می شود و اگر یقین پیدا نکند جنب نمی شود. بنابراین مواقعی که زن بر اثر تحریک های شهوانی مقداری لذت می برد و در آن حال رطوبتی از او خارج می شود چون به اوج شهوت نرسیده جنب نمی شود و رطوبت خارج شده هم پاک است و وضو و غسل را باطل نمی کند.(1)
پی نوشت:
1.آیت الله مکارم توضیح المسائل م361.