پاسخ ارائه شده به سؤالِ یک پرسشگر با مشخصات خاص است. در صورتی که سؤال یا ابهامی برای شما ایجاد شده از طریق درگاه های پاسخگویی پیگیری فرمائید.

سلام خسته نباشید من دوستان خوبی دارم از نظر ویژگی های اخلاقی ولی از لحاظ حجاب ، گوش دادن به موسیقی شبیه به هم نیستیم حقیقتش مشکل من از جایی شروع میشه که وقتی در جمع آنها ظاهر میشوم من را به رقصیدن و یا گوش دادن به آهنگ هایی که غنا هست وادار میکنند + چرا دروغ خودم هم از ته قلبم چیز دیگری است . ولی حالا متحول شدم میخواهم توبه کنم از کرده ی خودم و دوستانم هم از دستم ناراحت نشوند. چه کنم چه جمله ای بگم که نمی خواهم توی جمع های آنها ظاهر نشوم به طوری که بهشون بر نخورد و ناراحت نشوند... شما را به خدا جواب بدید میخواهم توبه کنم یعنی توبه کردم ولی می خواهم بر توبه ام باقی بمانم خواهشا جواب بدید

توبه شما بسیار خوب است ومورد قبول خداوند واقع می شود به شرطی که در عمل هم این موارد گناه آلود را ترک کنید و شکر خدا قصد این کار را دارید.
اولا بهتر است با مهربانی به انها تذکر دهید که این کار آنها حرام است و اشکال دارد و اگر آنها سند خواستند آنها را با روحانی اسلام شناس یا مرکز ما آشنا کنید تا خود سوال کنند و مطمئن شوند، چون تاثیر گذار بودن و سعی برای تاثیر گذاری مثبت بسیار بهتر و مهم تر از ترک مجلس و جمع آنها است.
اما اگر گفتید و فائده نداشت یا قبول نمی کردند و به کارشان ادامه می دهند و اصرار دارند، دیگر نباید ناراحتی آنها در زمینه جدا شدن شما از این گونه مجالس آنها، برایتان مهم باشد، چون که نارضایتی خداوند برای آنها مهم نیست. و در عین حال بهترین و کم هزینه ترین روش دوری و دوستی است به این نحو که در مواقعی که آنها این مجالس را دارند شما با بهانه کردن درس یا کارهایی که در خانه دارید یا کاری دیگر جمع آنها را ترک کنید و به مکانی دیگر بروید و لازم هم نیست برای رفتن تان توضیح کامل دهید. بلکه بگویید درس یا کار دارم و بروید.
در هر حال برای استقامت خود در این راه و هدایت دوستان تان دعا کنید که دعا بسیار موثر و تاثیر گذار است.